Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 70

Discussie: PRS SE Silver SKY

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Vind die mary niet zo, weet niet wat ik van haar “deskundige” oordeel vind hehe��
    Kende haar niet, net ff gekeken en niet heel erg onder de indruk.

    Filmpje wel leuk gedaan zo met die splitscreen en kleur vs. zwart/wit.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    Ik heb de video van Mary Spender gezien waarin ze 'm vergelijkt met haar eigen USA (nebula) silver sky..... De enige reden om de USA te kopen is dus omdat je het verschil in fit & finish waardeert.
    Het geluid is nagenoeg identiek.

    Daarnaast heeft de SE een iets plattere toets wat ik ersoonlijk waardeer, al is ie voor mijn smaak waarschijnlijk nog te rond

    Maar dat is het enige verschil.
    Ik ken die hele dame niet, maar je mening baseren op 1 enkele video en dat als waarheid verkondigen (zo lijkt het in de post althans) lijkt me geen goed idee. Het prijsverschil moet ergens inzitten anders prijzen ze hun eigen usa model uit de markt.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik ken die hele dame niet, maar je mening baseren op 1 enkele video en dat als waarheid verkondigen (zo lijkt het in de post althans) lijkt me geen goed idee. Het prijsverschil moet ergens inzitten anders prijzen ze hun eigen usa model uit de markt.
    Als dat zo was zou gibson allang niet meer bestaan. Sommige mensen hebben graag ern zeer fors bedrag over voor een zorgvuldig samengesteld en gebouwd instrument. Beetje hetzelfde verhaal als met exclusieve horloges van +10k. Die geven de tijd niet beter weer dan een seiko van een paar tientjes maar zeggen wel wat over de status van de eigenaar.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik zou een horloge niet willen vergelijken met een gitaar.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Qua status ontlenen vind ik de vergelijking best goed eigenlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Qua status ontlenen vind ik de vergelijking best goed eigenlijk.
    Dat klopt. Maar ik zelf zie een gitaar niet als status. De SE is natuurlijk vast een prima gitaar, maar op sommige punten zal de usa waarschijnlijk beter zijn. Of je dat prijsverschil ervoor over hebt moet iedereen zelf beoordelen. Ik ben alleen de stelling 'mijn Squier van 100 euro is net zo goed als een Fender usa', of iets in die strekking, wat je vaak voorbij ziet komen op forums een beetje zat.....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #37

    Standaard

    Nou dat heb ik met die Harley benton gitaren. Een vriend van mij heeft een telecaster gekocht voor 130 euro ofzo en gewoon bizar hoe goed die gitaar is voor dat bedrag. Dat was vroeger niet. Ik had een stagg en die was vreselijk. Squier maakt op een budget prima gitaren.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dat klopt. Maar ik zelf zie een gitaar niet als status. De SE is natuurlijk vast een prima gitaar, maar op sommige punten zal de usa waarschijnlijk beter zijn. Of je dat prijsverschil ervoor over hebt moet iedereen zelf beoordelen. Ik ben alleen de stelling 'mijn Squier van 100 euro is net zo goed als een Fender usa', of iets in die strekking, wat je vaak voorbij ziet komen op forums een beetje zat.....
    Jij niet, maar het feit dat er gitaren van meer dan €3000 worden verkocht bewijst dat er (toch nog best veel) gitaristen gevoelig voor zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Jij niet, maar het feit dat er gitaren van meer dan €3000 worden verkocht bewijst dat er (toch nog best veel) gitaristen gevoelig voor zijn.
    Of het zijn gewoon beter en zorgvuldiger gebouwde instrumenten. Vast niet in alle gevallen. Maar bijvoorbeeld boutique instrumenten zitten al snel over de 3000.
    Voor andere instrument branches is 3000 niks. Wij mogen blij zijn dat we voor 300 euro ook al een redelijke gitaar hebben.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Reputatie en imago. Daarvoor wordt een hoop extra betaald. Niet eens zo zeer voor kwaliteit. Dat houden mensen graag als argument om de prijs te rechtvaardigen. Maar vaak wil men the real thing en niet een kopie die wellicht beter is. Mensen willen met een gibson op het podium staan en niet met een greco of burny of id.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top