Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 70

Discussie: PRS SE Silver SKY

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Godver. Ik dus meteen dinsdag om 12 uur gebeld met thomann om te preorderen: “vandaag of morgen komt ie binnen”
    Paar dagen erna nog eens gebeld: 10 februari komt ie binnen
    Gister gebeld: “wordt toch maart”
    Op de site staat 15-19weken levertijd…
    Nou t hele idee van “ik bestel die se zodat ik alvast een silver sky heb tot de roxy pink arriveert” is dus ook van de baan.
    Als ik een custom gitaar had laten maken was ie er al eerder dan dit haha. Jezus man ik haat hypes en dit soort gezeik😅ohja en wachten, dat haat ik ook😂


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dus je hebt de order voor de SE gecanceld ?
    Wachten is nooit tof.
    Toen ik in 2014 m’n Tokai les Paul bestelde moest ook bijna 6 maanden wachten tot hij binnen was. Maar heb hem bijna 8 jaar na dato nog steeds dus wachten loont, hoe irritant het soms ook is ! 😬

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dus je hebt de order voor de SE gecanceld ?
    Wachten is nooit tof.
    Toen ik in 2014 m’n Tokai les Paul bestelde moest ook bijna 6 maanden wachten tot hij binnen was. Maar heb hem bijna 8 jaar na dato nog steeds dus wachten loont, hoe irritant het soms ook is ! 😬
    Nee ik heb hem niet gecanceld, heb wel even rondgebeld of ik em niet op de een of andere manier eerder kan krijgen, dus dat wachten we dan maar even af! Ill keep you posted


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  4. #24

    Standaard

    Ik heb de video van Mary Spender gezien waarin ze 'm vergelijkt met haar eigen USA (nebula) silver sky..... De enige reden om de USA te kopen is dus omdat je het verschil in fit & finish waardeert.
    Het geluid is nagenoeg identiek.

    Daarnaast heeft de SE een iets plattere toets wat ik ersoonlijk waardeer, al is ie voor mijn smaak waarschijnlijk nog te rond

    Maar dat is het enige verschil.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nahja ik zit dan wat minder in de platte en ronde toetsen, maar wel interessant dat die SE zo weinig afwijkt.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R.J Bekijk bericht
    De enige reden om de USA te kopen is dus omdat je het verschil in fit & finish waardeert.
    Het geluid is nagenoeg identiek.
    Dat is toch eigenlijk heel vaak zo?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Vind die mary niet zo, weet niet wat ik van haar “deskundige” oordeel vind hehe😝


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ze heeft wel veel abonnees op YouTube.
    Ik vind haar qua muzikant en gitarist niks bijzonders. Misschien heeft ze dr marketing goed voorelkaar. En ja, het kont uit de UK dus dat trekt sowieso volk aan.
    Verschillen tussen de US versie en de goedkopere versie van de silversky gaat wel verder dan de finish.
    De topkam is bij de US van been en van deze serie van kunststof.
    Houtsoort body is anders. Toetsradius inderdaad. Hardware zal iets minder/goedkoper zijn. Elementen zullen ook niet dezelfde zijn en dat hoor je zelfs op YouTube filmpjes.
    Heb het filmpje van Andersons bekeken en de duurdere versie klank veel warmer, breder en dat was vooral te merken in het clean.
    De lak zal ook anders zijn (poly versus nitro ?). Finish van de hals is op de duurdere anders/hoogwaardiger.
    Zo maar wat verschillen, zonder dat ik hem vast heb gehad overigens 😂

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Heb het filmpje van Andersons bekeken en de duurdere versie klank veel warmer, breder en dat was vooral te merken in het clean.
    De lak zal ook anders zijn (poly versus nitro ?). Finish van de hals is op de duurdere anders/hoogwaardiger.
    Zo maar wat verschillen, zonder dat ik hem vast heb gehad overigens 
    de vraag is dan of je daar met pickup hoogte afstelling al iets aan kan doen en bijvoorbeeld welke snaren erop zitten.
    en met eventueel 20% tolerantie op de potmeters zou je ook daardoor al ander geluid krijgen als je pech hebt.
    brug is ook anders, 6 punts op de US en 2 punts op de SE.

    ze hadden een verkoopwinnaar gehad als ze net als bij G&L tribute serie de originele pickups hadden gebruikt zoals hun MFD
    maar als je niet kan spelen zoals Mayer, dan komt dat wat in de gitaar aan kwaliteit en sound zit er echt niet uit denk ik

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ze heeft wel veel abonnees op YouTube.
    Ik vind haar qua muzikant en gitarist niks bijzonders. Misschien heeft ze dr marketing goed voorelkaar. En ja, het kont uit de UK dus dat trekt sowieso volk aan.
    Verschillen tussen de US versie en de goedkopere versie van de silversky gaat wel verder dan de finish.
    De topkam is bij de US van been en van deze serie van kunststof.
    Houtsoort body is anders. Toetsradius inderdaad. Hardware zal iets minder/goedkoper zijn. Elementen zullen ook niet dezelfde zijn en dat hoor je zelfs op YouTube filmpjes.
    Heb het filmpje van Andersons bekeken en de duurdere versie klank veel warmer, breder en dat was vooral te merken in het clean.
    De lak zal ook anders zijn (poly versus nitro ?). Finish van de hals is op de duurdere anders/hoogwaardiger.
    Zo maar wat verschillen, zonder dat ik hem vast heb gehad overigens 😂
    Alles klopt wat je hierboven zegt, alleen gebruikt prs helemaal geen nitro. Wel hebben ze diverse soorten lak maar geen nitro.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top