Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 70

Discussie: PRS SE Silver SKY

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Reputatie en imago. Daarvoor wordt een hoop extra betaald. Niet eens zo zeer voor kwaliteit. Dat houden mensen graag als argument om de prijs te rechtvaardigen. Maar vaak wil men the real thing en niet een kopie die wellicht beter is. Mensen willen met een gibson op het podium staan en niet met een greco of burny of id.
    Dat geldt voor sommige gitaren wellicht maar ik vind het een beetje kort door de bocht om alle dure gitaren zo op 1 hoop te gooien zoals jullie nu doen (althans zo komt het op mij over).
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb nogal de neiging om met goedkope kutgitaren op het podium te staan en pas als men dichterbij komt en ziet dat er niet het goede merk op de kop staat, is de interesse verdwenen.


    Dit jaar is het 120 jaar geleden dat Orville Gibson uit het bedrijf stapte.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dat geldt voor sommige gitaren wellicht maar ik vind het een beetje kort door de bocht om alle dure gitaren zo op 1 hoop te gooien zoals jullie nu doen (althans zo komt het op mij over).
    "Napoje schrijft: Reputatie en imago. Daarvoor wordt een hoop extra betaald. Niet eens zo zeer voor kwaliteit. Dat houden mensen graag als argument om de prijs te rechtvaardigen. Maar vaak wil men the real thing en niet een kopie die wellicht beter is. Mensen willen met een gibson op het podium staan en niet met een greco of burny of id."

    en kijk om je heen, alles draait tegenwoordig om de buitenkant, wat je hebt.
    zegt een prachtige leasebak iets over de kwaliteit van je werk of je product?

    toen Leo Fender zijn gitaren ontwierp werden ook tijdens de productie keuzes gemaakt die puur op basis van kostenbesparing werden gemaakt.
    dat is nu niet anders.
    geeft een goed horloge, ik heb er nog een van de hema, niet met de dezelfde precisie de tijd aan dan een Rolex? waarom willen zovelen dan een Rolex?

    stel je laat je huis verbouwen en de bouwvakkers komen niet met gereedschap van makita, dewald etc maar met parkside van de lidl?
    sommigen zullen dan hun bedenkingen hebben, maar waar het om draait is of ze hun werk goed doen.

    image is everything bij velen, durven je eigen keuzes te maken op basis van je eigen maatstaven, dat doen er niet veel ben ik bang

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Mike Rutherford is wat dat betreft wel een held, qua eigen keuzes maken.

    https://www.musicradar.com/amp/news/...d-squier-strat

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik begrijp er geen sikkepit van. Je staat er toch om muziek te maken, niet om je instrument te showen? Als iemand je gitaar stom vindt hoepelt ie toch lekker op naar de bar. Ik ben geen artiest maar ik zou echt geen seconde twijfelen of ik met een Pacifica voor publiek kan gaan staan hoor. Ik zou het juist spannender vinden om met mijn protserige White Falcon op te treden. Dan gaan mensen alleen maar kritischer luisteren en daar heb ik dan ook weer geen zin in. Maar dan nog: ik bepaal zelf wel wat ik speel, doei.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Mike Rutherford is wat dat betreft wel een held, qua eigen keuzes maken.

    https://www.musicradar.com/amp/news/...d-squier-strat

    Wel met een hoop mods. Iemand anders heeft die weer helemaal nagemaakt met de mods en staat nu voor 700+ te koop. Hij heeft er een hele video van gemaakt. https://reverb.com/item/48286803-squ...ods-sonic-grey
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Ik begrijp er geen sikkepit van. Je staat er toch om muziek te maken, niet om je instrument te showen? Als iemand je gitaar stom vindt hoepelt ie toch lekker op naar de bar. Ik ben geen artiest maar ik zou echt geen seconde twijfelen of ik met een Pacifica voor publiek kan gaan staan hoor. Ik zou het juist spannender vinden om met mijn protserige White Falcon op te treden. Dan gaan mensen alleen maar kritischer luisteren en daar heb ik dan ook weer geen zin in. Maar dan nog: ik bepaal zelf wel wat ik speel, doei.
    Muziek is lifestyle. Vooral bij jongere bands. Kleding, imago en uitstraling zijn net zo belangrijk als de muziek die gemaakt wordt dus dat geldt ook voor het instrumentarium. Zie jij john mayer om maar eens wat te noemen al met een esp of ibanez op het podium gaan, hoe goed doe ook mogen zijn? Nee dat gaat niet gebeuren.
    En waar de helden op spelen, dat gaan de fans kopen. Meestal gebeurd dat niet op rationele gronden.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik ken hem ook wel met Duesenbergs, als dat telt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Ik begrijp er geen sikkepit van. Je staat er toch om muziek te maken, niet om je instrument te showen? Als iemand je gitaar stom vindt hoepelt ie toch lekker op naar de bar. Ik ben geen artiest maar ik zou echt geen seconde twijfelen of ik met een Pacifica voor publiek kan gaan staan hoor. Ik zou het juist spannender vinden om met mijn protserige White Falcon op te treden. Dan gaan mensen alleen maar kritischer luisteren en daar heb ik dan ook weer geen zin in. Maar dan nog: ik bepaal zelf wel wat ik speel, doei.
    Ach kom, die Gretsch heb je toch ook gekozen omdat ie er mooi uitziet?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top