Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Frank de Haan lost het perfect voor je op binnen een paar dagen, ben je een paar tientjes kwijt.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #12
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Alles wat Midwolda zegt, en die site van Hofstee is ook goed Laat vooral ook de topkam even nameten. Zou goed moeten zijn bij een Eastman van 800 euro, maar àls die iets te hoog is maakt het veel uit voor de bespeelbaarheid.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Inderdaad. Midwolda kent Frank de Haan weliswaar niet, maar Frank gaat het sowieso perfect oplossen. Dat zijn de berichten.

  4. #14

    Standaard

    Ik ga zo-wie-zo even langs Frank, ook met een andere gitaar om even (onderhoud) na te lopen. Dan hoor ik het wel.

    Eastman melde me dat als er wat mis is met de gitaar dat ze dit graag (via de verkopende winkel) willen helpen herstellen.

    Thanks.

  5. #15

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Het is een acoustische gitaar dus je moet de tabel Staalsnaar aanhouden.

    Nogmaals: NIET AAN HET HOUT VAN DE BRUG SCHAVEN!.
    Zo, duidelijker kan ik het toch niet zeggen?

    Nieuw brugkammetje en de hals afstellen, dat is waarschijnlijk alles wat er nodig is.

    Voor de beeldvorming: als de hals correct is afgesteld zou de brugkam zelfs hoger kunnen.
    Bij de 12e fret komen de snaren dan toch lager te liggen, en de gitaar zal over de hele hals soepeler te bespelen zijn. Het werkt allemaal in op elkaar, het ligt niet aan één ding.
    Waarkunje zien dat je de hals kan stellen een hogere kam geeft nog meer problemen wat is er op tegen de brug iets lager te maken Ik denk dat de \ts de gitaar beter terug kan brengen naar de verkopm=nde winkel voor de voorgestelde oplossing

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Waarkunje zien dat je de hals kan stellen een hogere kam geeft nog meer problemen wat is er op tegen de brug iets lager te maken Ik denk dat de \ts de gitaar beter terug kan brengen naar de verkopm=nde winkel voor de voorgestelde oplossing
    Een stelbare hals heeft aan èèn kant een inbusbout zitten die je strakker of losser kunt draaien. Draai je 'm strakker dan zal de kop van de hals meer naar achteren gaan, tegen de snaarspanning in. Het kan zijn dat de hals dan perfect staat, maar dat je een hoger brugkammetje moet plaatsen omdat de snaren anders bij de 12e fret gaan kletteren.
    Beetje simpel gesteld, er is meer over te vertellen maar dat is het idee.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #18

    Standaard

    Hallo,

    Weet iemand wie de importeur van Eastman is? En hoe deze te contacten?
    Zo ja wil je deze informatie delen met mij
    Reacties mogen ook middels PM..
    Alvast bedankt

    Rob

  9. #19

    Standaard

    Um, ik heb met Eastman US contact gehad, die beweren “levenslange garantie”.
    Dus zou de importeur hierin kunnen helpen. En ja dit moet via de verkopende winkel.

    [frustratie mode: on] Zonder in details te treden wil ik de winkel helpen met het contact richting Eastman [/frustratie mode: off]

    Dus ik vraag niet hoe de gitaar hersteld kan worden, maar om contact gegevens van de importeur

    Please?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Als mijn helpende post je irriteert haal ik hem toch gewoon weg hè.

    Je vraag zelf snap ik namelijk niet zo goed. Je wil de winkel helpen met het adres van zijn Eastman dealer?
    Hoe raar dit ook klinkt, het antwoord zelf ligt ook voor het oprapen.
    https://www.eastmanguitars.com/dealers

    Maar dat zal je vast niet bedoelen natuurlijk. Als dit antwoord je ook irriteert haal ik die ook wel weg.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top