Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: HNGD: Walden G3000

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard HNGD: Walden G3000

    Al langere tijd de wens voor een "goede" akoestische gitaar, het liefste vol massief. Kwam toevallig deze voorbij een paar dagen geleden op marktplaats. Heel toevallig ook nog te koop aangeboden in mijn eigen dorp, dus binnen 5 minuten stond ik op de stoep bij de vriendelijke verkoper.

    Massief palissander zijkanten en achterkant, en sitka spruce bovenblad. Ebben toets met ebben brug en mahonie nek. Het eerste gevoel was gelijk goed. Hij speelt lekker makkelijk, vrij lage afstelling maar hij loopt nergens aan en hij klinkt heerlijk. Leuke koffer erbij, ik ben helemaal tevreden. Ik ken/kende het merk verder niet, maar na een korte research op google bleek het een prima gitaar te zijn. Enfin, hier een aantal (niet al te beste) foto's. Bij een beetje goed daglicht maak ik er nog wel een paar. Ik ga weer verder met spelen








  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooie gitaar !
    Die binding is ook zeer stijlvol. Nice catch en veel speel plezier, geniet ervan 👌😁

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ziet er goed uit! Congratzzz and happy playing!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ah volledig massief, rosewood spruce, interesting; congrats !

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Bedankt!

    Was al even niet meer op het forum actief, maar leuk om te zien dat de bekende namen nog steeds reageren.

  6. #6
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Wauw. Wat een eigenzinnige beauty
    Gezocht: Ibanez DE7

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Wat een mooie is dat! Die binding is echt prachtig! Waar moet ik aan denken qua geluid? Lijkt het op Martin, of Taylor? Of heeft het echt een eigen sound?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Hierbij nog een paar extra foto's.











    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Wat een mooie is dat! Die binding is echt prachtig! Waar moet ik aan denken qua geluid? Lijkt het op Martin, of Taylor? Of heeft het echt een eigen sound?
    Moeilijk ze te omdat ik weinig ervaring heb met Taylor's en Martin's. Ik speelde nog op m'n eerste gitaar, een Yamaha cpx500. Op zich een prima gitaar, maar niets bijzonders. Met de Walden merk ik dat er veel meer definitief zit tussen de snaren bij het aanslaan van een akkoord. Ook wanneer ik fingerstyle speel komen de aparte secties (melodie, bass, akkoorden) veel meer tot hun recht. Ik kan de melodie nu veel meer laten spreken. Bij de Yamaha was het altijd modderig, een beetje 1 grote brij. Misschien ook een beetje appels met peren vergelijken, de Yamaha is alleen multiplex zo ver ik weet.

    Ik wil wel een keer wat opnemen voor je, maar ik heb (nog) geen goede mic, alleen m'n telefoon. Daar wordt je ook niet wijzer van. Ben wel van plan een potable recorder aan te schaffen om redelijke opnames te kunnen maken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    Ondertussen ook een kort nummertje opgenomen met de Walden:

    What I love about the blues is that it pulls in those that feel it, and want to learn it, and repells those with huge ego's and overly technical show-offs who play with no emotion whatsoever.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Klinkt lekker hoor !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top