Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Nog eentje dan

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard Nog eentje dan

    En dan ben ik voorlopig weer bij...

    Als je maar lang genoeg wacht, dan komt het er toch een keer van. Ook al ben ik niet zo van de bassen, na de eensnarige en de elektrische, en na een open avond op een school waar er eentje in een muziekhok stond, wilde ik toch ook een akoestische.




    Bovenblad van ceder, glad en dunner maken...



    De twee helften aan elkaar.



    Ook de twee helften van het achterblad. Het is raar spul, parelhout, lacewood. Ziet er mooi uit, maar het voelt wat vettig, en alle vlekjes zijn eigenlijk putjes waar hier en daar wat splintertjes uit komen.



    Zijkanten van hetzelfde hout, iets minder heftige tekening.



    De hals. Ik had nog een balk padoek waarvan ik niet wist wat ik ermee moest. Dit lijkt een goede bestemming.



    Rugstreep in het achterblad.



    Balken achterop.



    Restjes achterblad voor de rozet in elkaar puzzelen.



    En dan de rozet op breedte.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard



    De zijkanten zijn intussen in vorm. Ik gebruik de mal die ik van mijn Jumbo heb overgetrokken. Als je daar een basmensuur op zet, komt de brug op een niet eens heel onnatuurlijke plek.



    Een hielblok tegen de zijkant aan...



    Een geul voor de rozet, met wat randjes voor er omheen...



    Zijkanten met blokken aan elkaar vast



    En ook de rozet zit op zijn plek, en het klankgat is er uit.



    Tsja... balken... Laat ik ze maar wat forser maken dan anders. En niet al te veel balkjes, in de hoop dat het bovenblad dan wat losser en bassiger blijft. Het is toch elke keer weer afwachten hoe het uitpakt.



    Bovenblad op de zijkanten...



    Plakrandjes voor de achterkant...



    Truss rod in de hals, en streepjes op de toets.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.045

    Standaard



    Het achterblad zit intussen ook vast, de kast is dicht.



    Binding, ook weer hetzelfde hout als de zijkanten. Dit mag nog wel wat netter straks, dit is alleen de eerste poging om te kijken of het past...



    En dan maar weer eens proberen of we de hals netjes aan de body weten te krijgen. Nog ietsje dieper, nog ietsje schever...



    De hals in vorm (halverwege...)



    Die putjes zijn nog steeds wat rottig. Zo goed en zo kwaad als het gaat, volkliederen met poriënvuller.




    Lak er over, frets en andere losse spullen er op, ik geloof dat ik een paar stappen zonder foto's heb gedaan.



    De brug op zijn plek...





    En een zadel er in...




    Ik vind hem redelijk overtuigend klinken. Volgens mijn dochter geeft hij meer geluid dan die op school. Ik weet alleen niet of dat een kwestie is van "Maar daar is ook niet zo heel veel voor nodig..."
    Nu dus alleen nog wat meer basdeuntjes zien te verzamelen! Wie weet komt er nog eens een demo-filmpje...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  4. #4

    Standaard

    Fraai resultaat!
    Als je op zoek bent naar een excentriek baspartijtje, kijk dan eens naar de Move, live bij BeatClub, night of fear.
    Waar Chris (Ace) Kefford achteloos de baspartij speelt en ook de cello partij van de single. Ook op zijn Bas dus.

    Nice!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top