Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 57
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik heb altijd mijn eigen geluid.


    Ik klink ook altijd behoorlijk kut 😐

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.573

    Standaard

    Ik heb ook altijd een kutgeluid. Vermomd in een supergoeie sound, maar toch.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #33

    Standaard

    Het mooie is dat als we ons druk maken om niks, dan is er ook niks om ons druk over te maken ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 20 februari 2022 om 22:20

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Je om niks druk maken wil zeggen over het minst of geringste dus dan maak je je juist druk om alles.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #35

    Standaard

    Ha, ha, dat zou zo maar kunnen...

    Maar dit topic gaf me toch maar mooi het leermomentje dat in mijn eigen zoektocht naar inspirerende pedalen de ep-booster staat voor een echoplex simulatie.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Die Ep vind ik wel lekker maar voor single coil, voegt iets van warme compressie toe en dat is niet iets waar mijn P90's en humbuckers op zitten te wachten
    ik gebruik dan liever de Deco pre amp, die kan dat ook maar heeft de bonus van saturatie.

    Ik luisterde even naar je Walrus maar ik hoor daar geen Snowy White in, dat is vrij smooth bluesy maar die Walrus is van dik hout zaagt men planken toch?
    Snowy gebruikte nooit overdrives totdat ie bij Pink Floyd kwam, toen zette hij een boss blues driver op zijn plankje om al die Gilmour solo's te kunnen spelen.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 20 februari 2022 om 22:49
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je om niks druk maken wil zeggen over het minst of geringste dus dan maak je je juist druk om alles.
    Druk maken is voor compressors.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik luisterde even naar je Walrus maar ik hoor daar geen Snowy White in, dat is vrij smooth bluesy maar die Walrus is van dik hout zaagt men planken toch? Snowy gebruikte nooit overdrives totdat ie bij Pink Floyd kwam, toen zette hij een boss blues driver op zijn plankje om al die Gilmour solo's te kunnen spelen.
    Tja, volgens mij is het vaak een kwestie van afstellen. De Voyager drive is van nature wat donker qua klank en in low gain kon ik er erg goed mee uit de voeten. Maar als ik al die clips beluister dan wordt het inderdaad snel een wesp in een potje... Daarom probeer ik pedalen vrijwel altijd zelf uit i.p.v. op basis van de internet clips. Helaas is dat nu wat lastiger geworden sinds Guitarplayer is gestopt en dus niet meer in de buurt zit.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Voor drives vond ik de Xotic SL drive inderdaad ook erg goed. Verder is de Walrus Voyager een lekkere typische drive die de Snowy White sound mooi weet neer te zetten.

    Als fuzz vond ik die ronde Dunlop pedalen altijd erg lekker klinken.
    Heb je voorbeelden van nummers waar je die Snowy White sound goed in hoort? Ik ben niet zo bekend met zijn werk.

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Heb je voorbeelden van nummers waar je die Snowy White sound goed in hoort? Ik ben niet zo bekend met zijn werk.
    Ja hoor, hij heeft best wel een eenvoudige maar ook vrij herkenbare sound (low gain, meestal op het hals element). Je zou het inderdaad ook bijna met een booster of een tube screamer kunnen spelen. Hier een clipje waar hij een tribute aan Peter Green speelt: https://www.youtube.com/watch?v=CHqt...Baif0&index=12

    Ik vond de white flames tijd ook wel lekkere muziek: https://www.youtube.com/watch?v=P7RMLIBaif0

    En vergeet niet dat hij vaak met zijn vingers ipv met een plectrum speelt.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 21 februari 2022 om 23:37

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top