Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 57
  1. #1

    Standaard Inspirerende pedalen

    Het jaar maar eens affluiten met een vraag op het forum...
    Vandaag kreeg ik de Xotic SL drive binnen. Klinkt lekker maar beter nog, hij inspireert als een malle. Er komen op eens weer allemaal mooie dingen uit mn vingers die ik anders niet doet. Ik heb dat ook wanneer ik speel met mn Strymon pedalen of met mn Suhr amp.
    Dit heb ik niet met alle gear uiteraard.

    Mijn vraag op deze dag: Welke pedaaltjes vinden jullie inspirerend? Ik heb wee zin in wat nieuwe pedalen en dus deze vraag.
    Welk pedaal laat er nieuwe dingen uit je vingers komen en werkt echt super goed. Wat zijn de pareltjes?

    Ik ben erg benieuwd en ga me zeker verdiepen in de suggesties. Mocht ik er een of meerdere van kopen geef ik hier een seintje wat m'n ervaringen zijn.
    Het lijkt wel het begin van een youtube filmpje maar je hoeft niet te abonneren of op de bel te klikken met je elleboog....
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Ik had dat laatst met de American Sound van Harley Benton, i.c.m. met een cleanboost ervoor (Fulltone 2B) en een Nux soldid studio (poweramp sim) er na.

  3. #3

    Standaard

    Ik kan denk ik een rijtje verzinnen maar het pedal dat dit bij mij altijd het beste voor elkaar krijgt is een Deluxe Memory Man. Als ik met zo'n ding begin te pielen ben ik altijd zo een uurtje weg en weten de buren dat ik thuis ben.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Mijn HAO booster is waar ik altijd op terug kom, het is net alsof je in een amp inprikt
    dwz, tot 2 uur gedraagt hij zich als een clean booster, daarna introduceert hij gradueel een old amp grit die eindigt bij een AC 30 op full tilt,
    het mooie is, als je je volume op je gitaar dan terugdraait reageert hij als een germanium dwz dynamisch maar helder en met meer punch,
    en dat alles ineens onder je volumeknop, mooi toch?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5

    Standaard

    Mooi Bedankt voor de tips/reply's.
    Ik ga ze eens beluisteren.

    @Dirk_Hendrik
    Waneer je dat lijstje wilt delen dan graag. Ben benieuwd.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Aanvankelijk dacht ik: mwoah, wát nou, inspirerende pedalen....? Tot ik bedacht dat ik ooit de Mooer Slow Engine auto swell had gekocht, omdat dat me handiger leek dan het gebruik van de potmeter. Dat was het ook; sterker nog, met die anderhalve knop kun je ’n hoop verschillende instellingen maken. Weliswaar in een beperkt gebruikersgebied, maar wel - vind ik - sfeervol en zeker anders dan een 'normale’ aanzet van gitaartonen. Alleen niet te snel spelen anders ‘haal je ‘m in’....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Mooi Bedankt voor de tips/reply's.
    Ik ga ze eens beluisteren.

    @Dirk_Hendrik
    Waneer je dat lijstje wilt delen dan graag. Ben benieuwd.
    Hmmm... eens nadenken uit het hoofd dus. Pedalen die me inspireerden om andere dingen te gaan spelen dan ik anders zou doen. Die me dus uitnodigden in een nieuwe comfort zone.

    Die DMM dus.
    Arion Fat chorus
    Ibanez BC9
    Maestro stage phaser
    Schulte compact phasing "A"
    Een Strymon reverb. Vraag me niet welke want hij was te logeren.
    Ibanez ST9 en STL Super tube screamers (heel verscillend maar beide leuk als je van TS-en houdt)
    Ibanez TK999HT
    Any huidige issues Vox wah

    Ik zal dit bericht wel editen als me weer iets te binnen schiet.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    In principe bijna ieder delay pedaal. Maar meer specifiek de Catalinbread Belle Epoch.

    Verder de Source Audio Spectrum en Eventide H9. Met die laatste kun je bijna alles qua effecten en zelfs drives.

  9. #9

    Standaard

    Persoonlijk de Diamond Memory Lane, en de combinatie van ZVex Box of Rock met een Ghoul Screamer er voor. Eventueel nog een lekker chorusje achter de memory lane en hoppa.

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Wel grappig om in een topic over inspiratie al in de eerste drie posts twee pedalen te zien die het bij mij amper twee repetities hebben volgehouden

    Eens met D_H wat betreft de Deluxe Memory Man maar moet hier meteen aan toevoegen dat ik met de Keeley Magnetic Echo eindelijk een vergelijkbaar fijn apparaat voor thuis heb en dus even inspirerend.

    Verder raak ik toch eerder geïnspireerd door een andere gitaar dan door een pedaal. Maar hoe ver ik nu in de covers met een eigen sound zit en niks doe qua eigen werk heb ik sowieso weinig inspiratie nodig, ghehehe. Muziek van een ander maken en toch als jezelf klinken, soundwise. Ik geloof niet dat ik me hoef te schamen om te zeggen dat dat misschien het beste bij me past.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top