Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Lakewood bezitters op dit forum?

    Welke spreekt jullie het meest aan? Nu ik het heb opgenomen, hoor ik pas het verschil tussen de 2 en klinkt ook de M14 in mijn oren een stuk beter/helderder.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooie gitaren.
    Verrassend dat de m14 helderder en opener klinkt met de combi mahonie kast/ceder top.
    Je zou verwachten dat die m32 helderder en opener klinkt met rosewood kast/sparren top.
    Ik neem aan dat je ze niet allebei gekocht hebt?

    Ik zou voor die m14cp gekozen hebben op basis van deze filmpjes.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.785

    Standaard

    Evident verschil, inderdaad wat Arjan zegt. Lekker gespeeld trouwens....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4

    Standaard

    Beide gitaren zijn van mij. De M31CP heb ik sinds 2 weken. De M14CP gaat al wat langer terug. Ik denk dat ik deze gitaar nu een jaar of 10/15 heb.

    Leuke van de M14 is dat dit een RAG model is. 48MM hals, boomstam dikte. Dat maakt hem zeer makkelijk te bespelen. Vooral als je wat grotere handen hebt. De m31 neigt naar Bariton. Geluid is wat donkerder maar niet minder aangenaam.

    We hebben nog een Taylor 414CE hier staan. Die zit wat betreft klank tussen beide gitaren in, maar lijkt veel minder 'ziel' te hebben. Dat vind ik het mooie aan Lakewood, het hout lijkt altijd te zingen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nice !
    Mooie collectie zo. Ik heb een Mayson ms5sce, over Aziatische merken gesproken. En die lijkt qua klank wel overeen te komen met jou M14, al heeft die van mij wat meer volume over het hele bereik (zowel laag, hoog als midden). En dat terwijl mijn gitaar een Engelmann spruce top heeft met een rosewood kast. Zowel voor fingerstyle als slag en solo gitaar met plectrum even geschikt. Het grappige is dat ik toen ik deze kocht de Taylor 414ce heb laten staan. Die missen toch iets, wat de 1000 euro prijs verschil met de Mayson destijds niet rechtvaardigde.

  6. #6

    Standaard

    Mayson heb ik geprobeerd. Top gitaren, maar een te smalle hals voor mij. Er zijn heel veel gitaren - en vooral de gitaren van tegenwoordig - die veel minder kosten dan een 414, maar een stuk beter uit de verf komen. Even afhankelijk van de speelstijl uiteraard.

    Overigens. Lakewood is super Duits, niet Aziatisch (indien je dat bedoelde met 'over Aziatische merken gesproken') .

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Weer wat geleerd. Lakewood is Duits, dank Michael! 😁 Mayson en een smalle hals ? Vergeleken met die Taylor 414ce is de hals voor m’n gevoel identiek. Beide lichte V-shapes. Nou heb ik geen kolenschoppen van handen maar ze speelt heerlijk.
    Hoe gaat het eigenlijk met de muziek die je samen met je vriendin doet? Ze speelt en zingt best aardig en ben benieuwd of er nog nieuwe muziek gepost wordt.

  8. #8

    Standaard

    We gaan op dit moment allebei onze eigen weg (op muziek gebied). Ik ben nooit een 'teamplayer' geweest. Niet in bandjes en ook niet als begeleider. Zij haalt er veel voldoening uit, ik ga meer voor het fingerstyle. Daar hebben we een 'gap'.

    En wat betreft Aziatische gitaren: die zijn tegenwoordig zo goed, dat het helemaal niet meer uit maakt waar het vandaan komt. Maar voor het gehele plaatje moet ik er even bij vermelden dat Lakewood dus Duits is . Ik adviseer iedereen om eens een Lakewood te testen.





    https://www.youtube.com/watch?v=Mreb8R2Y8NY

    De onderste is van ons samen. Opname technische zijn we niet zo goed.
    Laatst gewijzigd door MichaelSS; 31 december 2021 om 08:14 Reden: Edit videos

  9. #9

    Standaard

    Thanks Fobo!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top