Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Leslie/ Vibratone

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard Leslie/ Vibratone

    Hoi.

    Ik loop steeds vaker met het idee mn set uit te breiden met een Leslie 16/ 18 of Vibratone.
    Ik gebruik nu vaak de roto sound uit m’n Mobius en dat is oke maar nu we toch een opslag in de oefenruimte hebben en ik de boel niet meer thuis tussen het kinderspeelgoed hoef te bewaren wil ik weer eens wat uitbreiden.

    Hoop over gelezen online en ik was benieuwd of er hier mensen zijn met ervaring.

    Het plan is om m’n Marshall JTM45 te combineren met een combo, iets fenderigs denk ik, gewoon twee keer mono. Dat is sowieso al het plan. En de Leslie via de clossover aan te sluiten op die combo.
    Ik zal hem niet de hele tijd gebruiken en zo hou ik wel die twee versterkers als de Leslie uit staat en is de Leslie sound extra. Dat lijkt me beter dan een aparte amp gebruiken alleen voor de Leslie, of die nou aanstaat of niet. Daarentegen lees ik overal dat mensen die crossover juist niet gebruiken. Ik ben alleen een beetje bang dat de sound van een Leslie als ie uitstaat niet zo te gek is.

    Nou ja, zoals je leest. Ik probeer een manier te vinden waarop dat voor mij zou kunnen werken. Ik ben benieuwd of iemand me een slinger de goeie kant op kan geven. Ik hoor het graag.
    prut...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik kan je verder helaas niet helpen. Ik zou er eigenlijk ook wel eentje willen hebben maar ze passen niet in mijn auto en mijn hok in de oefenruimte staat al helemaal vol ...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Als je mono blijft dan staat de rotor er los van afgezien dat je dry/wet kan mixen wat met de meeste rotor pedalen niet kan.

    Wat amp betreft, ik heb een tijdje 2 amps meegezeuld vanuit de insteek dat ik de eindbuizen van een kleine amp (Fender pro junior) kon laten werken terwijl de grotere amp voldoende clean headroom waarborgt..
    2 gelijksoortige amps hetzelfde laten doen werkte niet voor mij want beperkt de dynamiek van je rechterhand (maar gaat natuurlijk niet op als je daarvoor op dozen trapt)

    Ik heb een vibratone pedaal en een leslie pedaal, de eerste associeer ik met bluesy SRV, de 2e met Abby Road maar is misschien ook persoonlijk. Ik ben voorzien maar stiekem kijk ik toch naar de little Lanilei
    Laatst gewijzigd door Pepe; 27 december 2021 om 12:50
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Ik gebruik inderdaad eea aan pedalen en wil met een andere amp er eventueel bij gewoon een bredere sound. meer. geen idee.
    Ik kan ook vanuit mn cabinet doorlussen naar die Leslie. Mits impedantie klopt etc. Of is dat heel gek?

    Dus Versterker -> Cabinet -> Leslie.
    prut...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    of gewoon mn tweede speaker out
    prut...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top