Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: epiphone wildkat

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard epiphone wildkat

    Ik zag een advertentie epiphone wildkat hollow body
    maar ik zag ook ergens dat het een massieve uitgeholde body is hoe zit dat precies en er zat ook geen slagplaat op is dat niet gebruikelijk op zo'n soort gitaar.
    er stond ook ergens bij een omschrijving te vergelijken met een les paul is dat qua afmeting en zijn deze gitaren veel zwaarder dan bv de joe pass

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Er zijn wel wat mensen hier die zo een ding hebben gehad, geloof i.i.g. Kim Wilson,
    Het is verder van hear say, want zelf geen ervaring mee, maar ik meen mezelf iets te herinneren over slechte bedrading.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard epiphone wildkat

    Ja, ik heb inderdaad een Wildkat gehad. Ik weet de schakeling niet helemaal meer, maar er zit standaard een kilometer draad in van zeer bedenkelijke kwaliteit. Het ding klinkt erg dof. Ik heb hem destijds bedraad volgens een meer standaard schema en dat scheelde al een heel stuk. Algehele kwaliteit is niet heel goed, voor dat geld kun je bij Gretsch beter terecht.

    Het is inderdaad een kleine body en hij speelt wel prettig. Niet echt een hollowbody of semi-akoestisch, meer een thinline constructie. Ik vond hem erg mooi, maar kon er geen vrienden mee worden. Plat geluid, nog steeds dof ondanks de betere bedrading, en zoals gezegd was de gitaar niet heel goed.
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 25 december 2021 om 10:51
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik ben fan van het concept -P90 thin hollow body- maar bij deze gitaar was daar kwa feel niks van terug te vinden:
    stijf, lomp & klungelig waar je licht & fijngevoelig verwacht,
    heeft niet alleen te maken met de bouwwijze, een Fender thinline is ook licht & fijngevoelig
    maar goed, misschien met een ander mindset is het een groovy plank
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Ik kan hem kopen voor 315.00 en is van 2017 volgens de verkoper is dat dan redelijk of een no go hij heeft alleen de topkan vervangen verder origineel.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ik denk zelf €250 tot maximaal €275. En wat ik al eerder zei, voor dat geld heb je bij Gretsch een stuk meer kwaliteit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Max 250 ja, als de electronica nog niet gemod is. Dat is echt nodig bij dingen en kost tijd of geld, afhankelijk van je eigen kunsten.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik denk zelf €250 tot maximaal €275. En wat ik al eerder zei, voor dat geld heb je bij Gretsch een stuk meer kwaliteit.
    Maar voor die prijs koop je geen gretsch denk ik. de verkoper zegt dat er niks aan gebeurd is dus dan zal de bedrading wellicht aangepast moeten worden ik kan dat zelf niet ie er iemand op het forum die dat kan en wil doen uiteraard tegen gepaste betaling.

    Of denken jullie toch laten staan en een model epiphone les paul zoeken ik denk dat een echte me te duur wordt voor mijn gitar kunsten.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ik bedoelde voor die €315, met een beetje geduld moet dat wel lukken. Ik had voor dat geld een Jet Club met koffer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik bedoelde voor die €315, met een beetje geduld moet dat wel lukken. Ik had voor dat geld een Jet Club met koffer.
    Ik denk dat ik dan heel veel geduld moet hebben ik zag bij thoman Gretsch 2420T streamliner 499.00 is dat een betere keus dan de wildkat of heeft die ook beperkingen in kwaliteit
    Laatst gewijzigd door motorhan; 27 december 2021 om 14:05

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top