Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 84
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Alleen naar tv in huiskamer vanaf modem stoppenkast. En naar slaapkamer verdieping 1,maar die is losgekoppeld. Naar verdieping 2 geen coax en dat wordt ook lastig te trekken ivm alles van beton.
    Maar hoezo dan?
    Omdat je heel simpel een 1 GigaBit verbinding kunt maken tussen jouw accespoint en ieder andere plek via een coax.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Omdat je heel simpel een 1 GigaBit verbinding kunt maken tussen jouw accespoint en ieder andere plek via een coax.
    Als je dat een beetje wil onderbouwen dan graag, snappen we het allemaal.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Omdat je heel simpel een 1 GigaBit verbinding kunt maken tussen jouw accespoint en ieder andere plek via een coax.
    Oké. Het probleem blijft dat ik dan nog naar de bovenste etage moet. Daar heb ik mijn werk, hobby-kamer. Kan evt draadloos vanuit de etage eronder. Maar ik merk vooral met Ms-teams en video dat draadloos soms problemen geeft.
    Maar wat is het verschil met utp en coax? Utp kan ik nl wel naar de verdieping eronder trekken. Maar aan de andere kant de coax aansluiting ligt er al.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Voor thuis een modellingbakkie, in mijn geval een spark. Klinkt op laag volume gewoon net zo goed als buizen en geeft geen ruis.
    Voordat ik mijn huidige versterker aanschafte, heb ik daar over nagedacht. Maar besloten niet te doen. Wil graag toch fysiek op de versterker zelf de stand van de knoppen zien. Nu 3 kanaals fysiek, waartussen ik kan switchen en ik zie gelijk waar alles op staat. En zonodig bijregelen op de versterker.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Oké. Het probleem blijft dat ik dan nog naar de bovenste etage moet. Daar heb ik mijn werk, hobby-kamer. Kan evt draadloos vanuit de etage eronder. Maar ik merk vooral met Ms-teams en video dat draadloos soms problemen geeft.
    Maar wat is het verschil met utp en coax? Utp kan ik nl wel naar de verdieping eronder trekken. Maar aan de andere kant de coax aansluiting ligt er al.
    UTP verdient niet alleen technisch de voorkeur maar het is ook makkelijker dan coax want al je apparaten hebben al een UTP/RJ45 aansluiting (hoewel, tegenwoordig ook niet meer? Naja dan zeker ook geen coax. ). Er is altijd wel een gaatje te vinden van de ene verdieping naar de andere, desnoods langs de cv-leidingen, of in een ventilatiepijp, of in een koof. Gewoon je hele huis volplempen met UTP, why not, goedkoop en goed en makkelijk zelf af te monteren. Neem wel minimaal CAT-5E en LSZH.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Probleempje is wel dat ik niet weet of ik nog heel lang blijf wonen. Denk toch wel zo'n jaar of 2 nog.
    Het jammere aan mijn huis. Heb door het gehele huis lege domotica-buizen lopen en ook voor alarm. Dus er zou helemaal niets aan de hand zijn. Maar er is geen draad door te trekken van de ene naar de andere verdieping. Tenmiste niet van de 2e naar de 3e etage. Echt op allerlei manieren geprobeerd. Vermoed dat tijdens de bouw de verdiepingsvloer iets verschoven is of dat er cement, beton in de leidingen is gekomen en daardoor geblokkeerd.
    Er loopt 1 koof, maar die ligt op een ongelukkige plek.
    Wat nog een optie is. Vanuit centraaldoos domotica verdieping 1 door het plafond omhoog. Dan gleuf uitfrezen naar de muur
    Maar dat is ook wel risicovol en hoop werk als ik er ws niet zo lang meer woon.
    Probleem alles is van beton en steen. En verwarmingsbyizen zijn allen ingegoten.

    Maar bedankt voor het meedenken.

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Als het toch nog maar voor een jaartje of twee is dan kun je er ook voor kiezen om je UTP (of coax) kabel langs de plint van de trap te leggen. Is dan wel in het zicht maar het herinnert je er dagelijks aan dat dat in het nieuwe huis anders moet.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Als je dat een beetje wil onderbouwen dan graag, snappen we het allemaal.
    Waarschijnlijk omdat er van die utp naar coax omvormers bestaan?

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ha ja, converters. De pedalenbuffers van de communicatietechnologie.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Als het toch nog maar voor een jaartje of twee is dan kun je er ook voor kiezen om je UTP (of coax) kabel langs de plint van de trap te leggen. Is dan wel in het zicht maar het herinnert je er dagelijks aan dat dat in het nieuwe huis anders moet.
    Haha. Inderdaad goede motivate. Heb het idd voor een deel langs de trap liggen nu met ductape.
    En van beneden naar 1e verdieping via powerline adapter. Dat zou ik kunnen vervangen door een utp te trekken door de domotica-buis, die wel te trekken is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top