Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 84
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Ik ben meer voor bronbestrijding.

    Ik zou eens wat apparatuur (op dezelfde groep) uitschakelen of stekkers eruit trekken en kijken of dat scheelt.
    mocht je dan de oorzaak boven water hebben, dan kun je gericht te werk gaan en bij de bron ontstoren.

    Ik heb in mijn vorige huis weleens last gehad van de koelkast die op geluidsapparatuur stoorde. Toen heb ik een filter tussen de koelkast en de wcd geplaatst. Beter voorkomen dat de storing het net opgaat dan het proberen weg te krijgen als het er eenmaal op staat.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik ben meer voor bronbestrijding.

    Ik zou eens wat apparatuur (op dezelfde groep) uitschakelen of stekkers eruit trekken en kijken of dat scheelt.
    mocht je dan de oorzaak boven water hebben, dan kun je gericht te werk gaan en bij de bron ontstoren.

    Ik heb in mijn vorige huis weleens last gehad van de koelkast die op geluidsapparatuur stoorde. Toen heb ik een filter tussen de koelkast en de wcd geplaatst. Beter voorkomen dat de storing het net opgaat dan het proberen weg te krijgen als het er eenmaal op staat.
    Bronbestrijding is zeker te prefereren.
    Echter zo'n powerline adapter kun je niet filteren schijnt. De werking van het internetsignaal gaat dan verloren.
    Om eerlijk te zijn heb ik nog niet geprobeerd of het hieraan ligt, maar weet dit zo goed als zeker. Er zit nl niet echt iets anders op deze groep. Probleem ik heb dit signaal nodig voor beide kamers voor en die zitten beide op deze groep. Zal vanmiddag even voor de zekerheid checken of het de powerline adapter is. Oplossing is ander wifi aansluiting via draadloos ipv via lichtnet. Maar dat kost een paar honderd euro. Of dus een netfilter, als dat laatste voldoende helpt.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Was er maar een manier om die Powerline tijdelijk uit te schakelen om het te testen.

    Je hebt de versterker wel op een geaarde wcd aangesloten?

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Was er maar een manier om die Powerline tijdelijk uit te schakelen om het te testen.

    Je hebt de versterker wel op een geaarde wcd aangesloten?
    Ga hem vanavond uitschakelen. Dan is mijn vrouw naar bed. Want alle wifi gaat eruit.
    Alles geaard (nieuwbouw). En alleen de versterker zonder randapparatuur, dus ook geen aardlussen.

  5. #65

    Standaard

    En daarna hoorden we niets meer.
    Dat uitschakelen is toch wel goed afgelopen?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    + tien tekens.......

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Hi guys, sorry voor mijn erg late reactie. Ben er een tijdje tussenuit geweest en ben daardoor minder actief op het forum geweest. Eerst vakantie, toen ziek en toen ingreep in ziekenhuis.
    Ben nu net alles weer aan het oppakken. Wel gitaar blijven spelen. En afgelopen weekend weer eens samen gespeeld met oude bandgenoot uit mijn jeugd.

    Ligt idd aan powerline adapter. Alleen een ander soort systeem kost een paar honderd euro voor mijn huis. Bij de versterker aanpakken dmv een netfilter is toch de goedkoopste oplossing. Wordt dan wel een medisch type omdat daar de lekstroom nagenoeg 0 is, dus ook veilig, mocht je de versterker in een ongeaard stopcontact stopt, wat ik trouwens liever niet doe.
    Enige waar ik mee zit : aantal bronnen vermelden dat dit soort filters de dynamiek kunnen verminderen van audioversterkers. Gitaarversterker is natuurlijk ook audioversterker. Daar ben ik dus nog niet helemaal uit. Weet ook niet hoe je dat verschil kan waarnemen bij een gitaarversterker ? Maar dynamiek is dynamiek, zeker bij buizen.

    Wat ik wel heb aangeschaft zijn 3 nieuwe voorversterker buizen: Tung-Sol 12AX7, een speciale V1-versie, een normale en een ballanced. Zitten nu 3x Ruby in. Kijken of dat een geluidsverbetering geeft qua ruis, klank. Helpt natuurlijk niet tegen de storing.
    Als ik de versterker open heb, kan ik gelijk opmeten of een netfilter erin past. Als dat zo is bestel ik er denk ik toch eentje. Is niet heel duur. En dan kijken of het überhaupt helpt en of het klankbeeld niet wordt aangetast.

    Verder heb ik wat onderdelen voor mijn gitaar besteld: shielding tape: aluminium en koper, afgeschermde kabel, nieuwe pure tone jack plug en Variable Treble Bleed Circuit.

    Voorlopig weer even van de straat.
    Nou zijn jullie weer helemaal op de hoogte 😎

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heb je coax in huis liggen?

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Alleen naar tv in huiskamer vanaf modem stoppenkast. En naar slaapkamer verdieping 1,maar die is losgekoppeld. Naar verdieping 2 geen coax en dat wordt ook lastig te trekken ivm alles van beton.
    Maar hoezo dan?

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Voor thuis een modellingbakkie, in mijn geval een spark. Klinkt op laag volume gewoon net zo goed als buizen en geeft geen ruis.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top