Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 84
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik zou het nemen zoals het is, als je jouw versterker nu al gaat versleutelen, dan is het misschien niet "jouw versterker"......
    Nou daar zit ik niet zo mee versleutelen, alleen wel binnen de garantie, want dan is het tabee garantie. Trouwens bij mijn Charvel gitaar is dat anders. Die mag je gewoon customizen, mits dat niet straks de oorzaak van een defect is (Bij Charvel zelf nagevraagd).
    Maar zo'n netfilter vind ik niet echt versleutelen.
    Mijn oude Hohner SP 75 die heb ik pas versleuteld:

    https://drive.google.com/file/d/1B4Z...ew?usp=sharing

    2 kanaal van gemaakt:
    drive kanaal met hoog-op en hoog-af toonregeling, mix clean-drive/ limiter/ voetswitch limiter, drive dmv FET-schakeling (geeft geen enkele schakelklik, dit in tegenstelling tot mijn Laney, die met relais schakelt).

    Heb ik nooit kunnen laten om zaken aan te passen. Ook mijn oude gitaar.
    Helaas is mijn kennis van electronica er niet meer.

  2. #32

    Standaard

    Je hebt nog garantie op die laney ?

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Je hebt nog garantie op die laney ?
    Pas gekocht. Verder helemaal tevreden.

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik zou het nemen zoals het is, als je jouw versterker nu al gaat versleutelen, dan is het misschien niet "jouw versterker"......
    In dit geval.... neuh. Als het zou gaan om een klankmatig iets zou ik zeggen ja. Maar dit gaat over netfiltering. Dan zou een versterker ook niet "jouw versterker" zijn als je er een power conditioner voor zet.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    In dit geval.... neuh. Als het zou gaan om een klankmatig iets zou ik zeggen ja. Maar dit gaat over netfiltering. Dan zou een versterker ook niet "jouw versterker" zijn als je er een power conditioner voor zet.
    Heb je idee of zo'n netfilter nog effect heeft op de klank, dynamiek? Heb ik best wat over gelezen. Maar dat zijn wel stukken voor audiofielen.
    Maar om heel eerlijk te zijn nam ik dat soort verhalen met een korreltje zout. Vond dat overdreven : netkabel voor 300,-, aparte stroomgroep met speciale zekering, etc. Maar nu, met mijn ervaring ben ik er iets genuanceerder naar gaan kijken. Niet dat ik zulke bedragen uit ga geven. Maar besef nu wel dat netvervuiling er is en dat dit wel degelijk invloed kan hebben.

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Heb je idee of zo'n netfilter nog effect heeft op de klank, dynamiek? Heb ik best wat over gelezen. Maar dat zijn wel stukken voor audiofielen.
    Maar om heel eerlijk te zijn nam ik dat soort verhalen met een korreltje zout. Vond dat overdreven : netkabel voor 300,-, aparte stroomgroep met speciale zekering, etc. Maar nu, met mijn ervaring ben ik er iets genuanceerder naar gaan kijken. Niet dat ik zulke bedragen uit ga geven. Maar besef nu wel dat netvervuiling er is en dat dit wel degelijk invloed kan hebben.
    Op klank? Nee.
    En al dat gelul over audiofiele netsnoeren ga ik pas gloven als er audiofiele transformatorhuisjes komen.

    Netvervuiling die je je niet zelf kunt voorkomen kun je alleen afvangen door te zorgen dat het niet je appaaat in komt. En dat doe je met filtering. En dat stelde je dus zelf al voor.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Ga ik er eentje bestellen. Thanks.
    Je schijnt ook nog als extra ferriet om de stroomkabel te kunnen doen: stekkerdeel en plugdeel. Kost geen drol
    Daar nog ervaring mee?

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Ga ik er eentje bestellen. Thanks.
    Je schijnt ook nog als extra ferriet om de stroomkabel te kunnen doen: stekkerdeel en plugdeel. Kost geen drol
    Daar nog ervaring mee?
    Zou kunnen maar ik betwijfel of het jouw problem op gaat lossen.

    Die ferrietkralen gebruik je om mid tot hoofrequentstraling op je bedrading buiten te houden meer even hard om te voorkomen dat hoogfrequent rotzooi uit je apparaat de bedrading in gaat. Om die reden zie je die kralen vaak op bijvoorbeeld de kables van beeldschermen maar ook schakelende voedingen, USB kabels etc.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Laatste vraag:
    Ik wil het volgende netfilter van Schaffner bestellen:
    Schaffner FN 9260-1-06 Netfilter Met IEC-connector 250 V/AC 1 A 5.3 mH

    Deze is 1A een meer dan voldoende vermogen. Schijnt dat je bij ontstoringsfilters het beste een vermogen kan kiezen wat dichtbij het verbruik ligt voor de beste werking. 250mA is max verbruik bij 250V

    Echter er zitten daar 2 zekeringshouders in: een in de N en een in de P volgens schema.
    Is N neutraal (blauw) en P fase (bruin)?
    Huidige zit 1 zekering in van T250mA. Moet ik dan nu 2 stuks nemen a T125mA (traag) of ook gewoon 2x 250mA?

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    ..........

    Echter er zitten daar 2 zekeringshouders in: een in de N en een in de P volgens schema.
    Is N neutraal (blauw) en P fase (bruin)?
    Huidige zit 1 zekering in van T250mA. Moet ik dan nu 2 stuks nemen a T125mA (traag) of ook gewoon 2x 250mA?


    Ga je een netfilter vervangen om ruis te onderdrukken? Zonde van de tijd, losten, bestelbus etc.

    Een netfilter zal heel misschien helpen tegen die digitale reutel waar je last van hebt. De constante ruissss komt uit je amp en ga je niet oplossen met een netfilter.

    Heb je toch die overtuiging dan mag je het proberen natuurlijk, bestel dan ook goede zekeringen maar voor je de link bekijkt even het volgende in acht nemen:

    1 ga eerst naar het toilet en leeg de blaas volledig.
    2 ga in je auto zitten maar start hem niet.
    3 sluit ramen en deuren goed af en maak de gordel goed vast.
    4 open nu de link en neem notitie van de prijzen.
    5 laat indien niet te voorkomen alles lopen.

    klik en huiver
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top