Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 84
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Ik kop 'm in, koop een V1 geselecteerd buisje, voor de eerste trap, als je geld teveel hebt een 'goldgrid', niet daarom, maar die zijn wel goed. Welk merk zit er trouwens in? Ruis zit ik overigens nooit mee, brom wel, kan een traumatisch iets worden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Help me even, als een versterker al vanzichzelf ruist, met een gitaar aangesloten (load), dan helpt een noise gate pedaal in de efx loop toch goed hiertegen?

    En als je versterker stil is, en je gitaar en efx pedalen veel ruis veroorzaken, dan zet je de noise gate voor de input van de amp?

    Ik heb dat zelf nooit nodig gehad, geen idee of dit een oplossing is. De vraag is ook of de ruis verdwijnt zodra je begint te spelen, dat je niet beiden hoort door de speaker.

    En dan is er ook nog de 4 kabels methode.
    Laatst gewijzigd door raabje; 19 december 2021 om 18:14

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Het Engelse "Noise" heeft veel meer betekenissen dan het nederlandse "ruis".

    Als je met een verlengsnoer op een andere groep geen last hebt van storing (Geen ruis! ) komt de storing dus binnen via je 230V lichtnet. De oplossing is dan niet een "ruisarme buis" aangezien die niet meer in minder immuun zal zijn voor storing die via z'n voeding binnenkomt.

    Ik vermoed dat het gros van de ruis in je drivekanaal thermische ruis is van de gebruikte weerstanden. Da's de meest algemene bron. Het is de vraag of een Low Noise buis echt ceel meer toevoegt dan die weerstanden al doen.
    Storing gelukkig opgelost.
    Ruis, hoort denk ik bij de versterker. Alhoewel weerstanden natuurlijk niet perse veel ruis hoeven te veroorzaken. In iedere versterker zitten weerstanden en dan zou iedere versterker moeten ruisen. Of de weerstanden van Laney en /of de schakeling moet van mindere kwaliteit zijn? Laney is natuurlijk niet echt een duur merk.
    Ga toch een ander(e) buisje(s) proberen in de pre-amp. Je hebt er wel kwaliteitsverschillen in.

    https://www.thetubestore.com/12ax7-tube-reviews-chart

    Mocht het niets uitmaken, dan heb ik een reserveset Om de paar jaar moet je toch je buizen vervangen Eindbuizen laat ik denk ik zitten, dragen volgens mij niet heel veel bij aan de ruis, want clean klinkt redelijk ruisvrij. De boost geeft wel een tetter ruis op het drive-kanaal. Dit circuit is wel alleen opgebouwd uit halfgeleiders.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Ik kop 'm in, koop een V1 geselecteerd buisje, voor de eerste trap, als je geld teveel hebt een 'goldgrid', niet daarom, maar die zijn wel goed. Welk merk zit er trouwens in? Ruis zit ik overigens nooit mee, brom wel, kan een traumatisch iets worden.
    Ga ik denk ik ook doen.
    Officieel zit er in de Laney ook geselecteerde Ruby-buizen in. Maar dat is geen merk.
    Heb geen geld teveel. Moet ook wel een beetje in verhouding staan tot de aanschafwaarde van de versterker.
    Weet niet hoe duur die dingen zijn? Zie ze ook niet echt op het internet.
    Brom heb ik wel wat last van, maar dat komt door de gitaar. Als volume gitaar uitstaat is het over.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Help me even, als een versterker al vanzichzelf ruist, met een gitaar aangesloten (load), dan helpt een noise gate pedaal in de efx loop toch goed hiertegen?

    En als je versterker stil is, en je gitaar en efx pedalen veel ruis veroorzaken, dan zet je de noise gate voor de input van de amp?

    Ik heb dat zelf nooit nodig gehad, geen idee of dit een oplossing is. De vraag is ook of de ruis verdwijnt zodra je begint te spelen, dat je niet beiden hoort door de speaker.

    En dan is er ook nog de 4 kabels methode.
    Noisegate hoor je soms wel het effect, maar zeker een optie.
    Wil ws een multi-effect kopen en daar zal denk ik ook wel een noisegate in zitten.

    Maar ik ben toch benieuwd wat de "4 kabels methode" is.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Ga ik denk ik ook doen.
    Officieel zit er in de Laney ook geselecteerde Ruby-buizen in. Maar dat is geen merk.
    Heb geen geld teveel. Moet ook wel een beetje in verhouding staan tot de aanschafwaarde van de versterker.
    Weet niet hoe duur die dingen zijn? Zie ze ook niet echt op het internet.
    Brom heb ik wel wat last van, maar dat komt door de gitaar. Als volume gitaar uitstaat is het over.
    Deze heb ik, prima.
    https://www.tonefactory.nl/jj-12ax7-ecc83s-v1
    Kan goldgrid niet meer vinden, wel goldpin.
    Zijn alle geselecteerde buizen, van dat gouden spul zal de kwaliteitscontrole in de fabriek al in orde zijn.
    Interessant die tabel, reken wel dat het geselecteerde/goede exemplaren zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690
    Laatst gewijzigd door raabje; 19 december 2021 om 19:33

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Pre-amp buisje kost je de kop niet. Kunt ook voor een buis met lagere gain factor kiezen, (12AT/AU/AY ipv AX) kan ook wat schelen in ruis.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Pre-amp buisje kost je de kop niet. Kunt ook voor een buis met lagere gain factor kiezen, (12AT/AU/AY ipv AX) kan ook wat schelen in ruis.
    Die zag ik ook staan. Maar dan heb je zeker ook minder gain lijkt me toch? Dat is toch wel een van de redenen waarvoor ik deze heb gekocht.
    Maar prijs buisjes vallen mee.
    Eindbuizen vervangen is wat lastiger omdat je de bias moet instellen. Moet ik eerst een betere multimeter kopen. Degene die ik nu heb is niet erg nauwkeurig.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Oke ik snap het. Idd juiste volgorde fx en loop gebruiken voor delay, chorus, etc.

    Zit ik toch met de volgende vraag, misschien wel een andere topic.
    Hoe zit het als je een multi-effect gebruikt?
    Die kun je toch niet voor een deel aan het begin van de keten zetten en een deel in de fx-loop? Of zijn die er wel, of zet je deze dan altijd in de fx-loop?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top