Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Rickenbacker 4003s maar dan net even anders

    Een vriend wilde graag een Rickenbacker 4003s maar dan net even anders. Dat kon!
    Hier het bouwverslag.


    Elzen body met mahonie fineer met als top quilted maple met een streep mahonie en als middenblok flamed maple.

    Body uitgezaagd

    Hals flamed maple met mahonie in het midden, met daarboven mahonie fineer om de streep van de body door te zetten.

  2. #2

    Standaard


    Op de headstock nog mahonie fineer en quilted maple van de body die over was tot fineer gefreesd en geschuurd

    cavity voor de electronica met afdenk plaat van flamed red wood wat ik nog had liggen

    Inlay in de rosewood toets, frets had ik al gezaagd.

    Nu komt het, Ik heb de hals iets te enthousiast dun gemaakt en nu is hij niet stabiel bij de kop.
    Ik heb met goedkeuring van de eigenaar een oplossing bedacht.





    Twee sleuven gefreesd en daar twee inbus sleutels in gelegd waarvan de kop is afgeslepen.
    Die vast geklemd met hout en weer dichtgemaakt. Helaas vond ik het niet goed genoeg en kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om de bas zo af te leveren. Hals er af en een nieuwe maken dan maar! Zonde van het werk maar wel leerzaam.
    Laatst gewijzigd door leejuan; 17 december 2021 om 14:25

  3. #3

    Standaard






    Nieuwe hals gemaakt. De scale length was wat anders dan een standaard maat dus heb ik zelf een mal gemaakt.
    De lengte is gebaseerd op een fretloze aria gitaar.


    Boel past perfect dus vastlijmen!


    Hielblokje erop en de hals verder afshapen, niet ideaal als de hals al in de body zit.
    Achteraf gezien had ik hem beter uit het middenblok flamed maple moeten laten doorlopen.

  4. #4

    Standaard


    Pickup gaten erin, niet de standaard rickenbacker pickups maar p bass pickups.
    Naast dat Rickenbacker amper te koop is in europa en schreeuwend duur, was het de bedoeling dat hij zijn eigen geluid bleef behouden dus zijn ze overgezet uit zijn oude gitaar.

    Shielded tape erin




    Lak erop! Ik moet wel eerlijk zijn dat ik een hekel heb aan lakken en het deze keer heb uitbesteed.
    Ik heb het geduld niet en ik ben er in mijn eigen optiek niet goed genoeg in. Geen goede ruimte en niet de juiste spullen om het goed te doen.
    Het is gespoten bij Jonker Gitaren in Alkmaar. Professioneel en goed afgewerkt.




    Met hardware erop. De knoppen lieten nog even op zich wachten helaas. Dit zijn de laatste foto's die ik heb dus binnenkort volgt een goede foto van de bass helemaal af

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Hier word ik wel even stil van....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Erg fraai. Hulde.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heel erg mooi gelukt, vakwerk hoor!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ieder zn ding maar hier maak ik toch even een diepe buiging voor
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Net zo mooi, of misschien wel mooier dan mijn "echte" Rickenbacker 4003...... Petje af!!!!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heeft ook wel een beetje een Lado-vibe.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top