Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Hook Wizard - veelzijdigheid?

    Ik lees veel goede dingen over deze amp maar vond behalve een paar leuke demo's niet erg veel eigenaren die er over praten.

    Dus ik was wel benieuwd of die amp de perfecte hybride is tussen een moderne amp die speaker modeling biedt en of er al meer forumleden zijn die deze amp eens hebben uitgeprobeerd.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Formulid Wood heeft er een wizard:

    https://youtu.be/JQWcr6-LIQ8

    Hier 1 van z’n demos. PM hem eens naar zijn ervaringen met deze amp. Klinkt niet verkeerd die amp 👌

  3. #3

    Standaard

    Dit ding is natuurlijk ontworpen vanwege z'n veelzijdigheid. Maar ook om bijvoorbeeld zonder pedalen vette scheursounds naar voren te toveren halverwege een liedje tijdens de solo.

    Volgens mij is ook alles midi gestuurd. Dus je zou bijvoorbeeld jouw tubescreamer kunnen activeren, waarbij de versterker op de rand van breakup staat en een klik later een super cleane sound naar voren kunnen brengen met oneindig veel digitale delay.

    De meeste van ons, die in een coverband spelen, gebruiken toch meestal een amp die goed clean klinkt en dan pedalen gebruikt om de boel te sturen. Deze amp gaat dan net ff verder. Ook qua prijs.

    Maar het is denk ik geen amp voor iedereen. Ik ben verliefd op mijn princeton reverb geluid en gebruik twee scheurpedalen en dat is exact ''mijn geluid''.

    Speel je echter in een coverband, waarbij het ''vereist'' is dat je amp zowel ''van Halen'' als U2 speelt, dan is de wizard denk ik een uitstekende optie.

  4. #4

    Standaard

    Een veelzijdige buizen amp die mijn Fractal Audio AX8 in mijn '70 en '80 style pop/rock coverband kan vervangen en ook nog ietsje beter klinkt (en aanvoelt), dat is eigenlijk het einddoel. Ik heb iedere keer dat ik sounds maak op de AX8 weer kriebels om de presets in detail weer iets veranderen en ik blijf vervolgens goochelen met volume en eq verschillen. Ik heb van sommige songs wel 3 verschillende preset versies.

    Bij mijn buizenamps heb ik dat minder maar die zijn helaas niet veelzijdig genoeg voor de verscheidenheid van nummers die ik zo exact mogelijk probeer na te bootsen. Mijn basis sounds zijn wel vaak gebaseerd op de klassieke Fender twin/deluxe, vox, marshall, soldano SL100 en Custom Audio versterkers.

    Ik heb ook al zitten denken om mijn Lex Bos buddy/Superdrive combo te gebruiken met wat alternatieve drive pedalen en er dan een OX box of een Torpedo achter te zetten. Maar hij klinkt zoals hij nu is gewoon het allerbeste en dat wil ik eigenlijk liever ook zo houden.

    Een andere oplossing is om toch weer een rack met mijn Egnater preamp modules te gebruiken i.c.m. een Lexicon MPX G2 en een Torpedo CAB simulator. Dat zou wel eens een kerstvakantie oefening kunnen worden...

    Die Wizard amp ziet er eigenlijk uit dat hij als amp als erg in de buurt komt van mijn ideaal beeld: compact, veelzijdig qua sounds door de 2 kanalen i.c.m. de programmeerbare speaker sim. Je hebt dan alleen nog een reverb/delay apparaat in de Fx-loop nodig en dat spreekt ook erg aan. Het inpluggen en spelen is wel de key selling feature volgens mij.

    Ach het is uiteindelijk gewoon een luxe probleem ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 16 december 2021 om 20:39

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ben benieuwd of je voor de Hook Wizard gaat.
    Daarbij, voordeel dat het een NLse amp is, dus service zit om de hoek (leuke woordgrap trouwens &#128521.
    Als ik nog in een coverband zou spelen zou ik het wel weten.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ben benieuwd of je voor de Hook Wizard gaat.
    Daarbij, voordeel dat het een NLse amp is, dus service zit om de hoek (leuke woordgrap trouwens ��).
    Als ik nog in een coverband zou spelen zou ik het wel weten.
    Ja, die amp ziet er wel interessant uit maar de prijs is wel pittig. Een Suhr PT15 IR is volgens mij vergelijkbaar en die doen elkaar waarschijnlijk niet veel meer dan wat nuances in het clean (fender vs. vox). De PT15 heeft dan wel weer 3 kanalen (clean, crunch, lead).

    De Revv D20 zou nog een medium-budget alternatief kunnen zijn maar ik verwacht wel dat ik dan weer meer passende drive pedalen erbij moet zoeken.

    Ik had al een PM gestuurd naar Wood maar weet niet of dat op dit brakke forum nog wordt geraadpleegd ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 16 december 2021 om 20:51

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zo’n hook wizard is inderdaad aan de prijs. Maar toen veelzijdige amps als de Kemper op de markt kwamen, die in dezelfde prijsklasse als de wizard vallen, had bijna niemand over de prijs.
    Maar als je een goed verdienende sessie gitarist bent is die wizard natuurlijk een no brainer.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Zo’n hook wizard is inderdaad aan de prijs. Maar toen veelzijdige amps als de Kemper op de markt kwamen, die in dezelfde prijsklasse als de wizard vallen, had bijna niemand over de prijs.
    Maar als je een goed verdienende sessie gitarist bent is die wizard natuurlijk een no brainer.
    Ha, ha, ik zou het maar op een uit de hand gelopen hobby houden ;-)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Hmmm, ik zit op dit moment een beetje in hetzelfde schuitje. Zijn nu drie amps die op mijn lijstje staan: Bogner XTC 3534, Soldano SLO30 en deze Wizard. En alle drie hebben ze een behoorlijke levertijd. Nu is er met de huidige maatregelen niet veel haast bij, maar toch....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Hmmm, ik zit op dit moment een beetje in hetzelfde schuitje. Zijn nu drie amps die op mijn lijstje staan: Bogner XTC 3534, Soldano SLO30 en deze Wizard. En alle drie hebben ze een behoorlijke levertijd. Nu is er met de huidige maatregelen niet veel haast bij, maar toch....
    Wat zijn voor jouw de voornaamste criteria om voor de één of de ander te kiezen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top