Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard Kap green/creamback?

    Een tijd terug heb ik tweedehands een Creamback gekocht en in een 2x12 gedaan.
    Gisteren hoorde ik iets schuiven in de cab. Ik heb toen één van de handvatten losgeschroefd en zag dat de plastic kap van mijn creamback was afgeschoten. Ik heb hem via het gat er weer op gedrukt en weer dicht geschroefd.
    Maar nu vraag ik mij af, gebeurt dat vaker? Het lijkt mij raar. Hoe zitten die kappen normaal op de speaker gemonteerd?
    Verder denkende vroeg ik mij af of ik niet bedonderd ben. Is het wel een Creamback? Of is het een (goedkope.?) speaker waar ze die kap op hebben gedrukt? Voor dat laatste moet ik de speaker maar even uit de cab gaan halen voor nader onderzoek.

    Iemand meer ervaring met loszittende kappen van Green/Creambacks?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik had vroeger een London City cab met 3xG12H30 erin (en 1x12G65). In de jaren dat ik erover speelde zijn van 2 van de G12H's de kappen los gekomen. Ik heb me er nooit druk om gemaakt, volgens mij heb ik de kappen er gwoon af gelaten.

    Dat was in een tijd dat die speakers niet echt als iets bijzonders werden gezien. Heb de Cab in 1994 verkocht voor 300 gulden.. 😢

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die caps komen wel vaker los inderdaad.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ok.
    Dan de volgende vraag. Waarom vond/vindt Celestion het een goed idee om die kappen er op te zetten?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ok.
    Dan de volgende vraag. Waarom vond/vindt Celestion het een goed idee om die kappen er op te zetten?
    Dat heb ik me ook al vaak afgevraagd, ook omdat ze het lang niet bij alle types doen..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat ze het mooi en chic vonden..... uiteindelijk zijn het gewoon speakers.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik denk dat ze het mooi en chic vonden..... uiteindelijk zijn het gewoon speakers.
    Psies


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top