Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 41
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Logic Pro kost 200 euro

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Zat ik nog aan de ruime kant.......

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Het is gelukt! Alleen het lukt me nog niet om het linker en rechter kanaal apart te krijgen in Garageband. Ene kanaal is geluid zonder bewerking, andere kanaal gecreëerd door betreffende gitaarkanaal. Ik kan er niet een tegelijk bewerken, niet bewerkte uitschakelen, bewerkt kanaal op het midden, etc
    Geluid is ook nog niet helemaal oké, nog vrij blikkerig vanuit de speakers, beter over de koptelefoon. Moet natuurlijk nog vanalles instellen en uitvogelen.
    Ben ook bang dat Garageband ook vrij beperkt is. Ook wel eens met Logic Pro en dat is vlgs mij veel handiger. Maar dat is vrij duur.
    Top! Probeer eens twee mono sporen aan te maken in plaats van een stereo spoor. Volgens mij gaat het hier mis.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Had de optie gekozen : gitaarspelen. Toen werden mijn sporen automatisch als een stereospoor geïmporteerd.
    Heb net logic geïnstalleerd, kijken of dat anders gaat. Kan dat ws pas vrijdag gaan testen ivm de enorme drukte op mijn werk.
    Enige nadeel als ik logic officieel Ga kopen, dat ik aan een mac vastzit. Vaak is andere software voor meerdere platforms. Maar voor de time being prima.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het nadeel van Garageband vind ik vooral dat je er nogal achteraan moet om te zorgen dat je niet een of andere versterker of iets dergelijks in het signaalpad hebt. Da's bij Logic een stuk duidelijker.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het nadeel van Garageband vind ik vooral dat je er nogal achteraan moet om te zorgen dat je niet een of andere versterker of iets dergelijks in het signaalpad hebt. Da's bij Logic een stuk duidelijker.
    Zag ik idd. Om eerlijk te zijn zou ik het liefst gewoon mijn eigen versterker geluid hebben met een goede cab-simulatie. Had hem maar op clean Amp gezet met een cab-simulatie (ook can garageband zelf). Weet trouwens niet of een clean Amp geluid kleurt.
    Zat op mijn werk, had even niets te doen. Beetje liggen klooien met logic. Gewoon even mp3 geïmporteerd om te kijken hoe en wat. Deze klonk alleen heel erg vreemd. Hopelijk is mijn logic oké, heb een gecrackte, iets oudere versie. Misschien staat er een filter op de master. Leek ook snellee te gaan.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het was voor mij de reden om over te stappen op Logic, al denk ik dat er met Garageband ook prima resultaten te behalen zijn, ik heb ze zeker gehoord. Kijk uit mat cracks, gebruik altijd Little Snitch (Mac dan hè).

    Nogmaals, ik zou eerst eens lekker gaan spelen.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het was voor mij de reden om over te stappen op Logic, al denk ik dat er met Garageband ook prima resultaten te behalen zijn, ik heb ze zeker gehoord. Kijk uit mat cracks, gebruik altijd Little Snitch (Mac dan hè).

    Nogmaals, ik zou eerst eens lekker gaan spelen.
    Kijk zeker uit met cracks en dat doe ik eigenlijk ook niet meer, maar had deze nog liggen.

    En ja hoor, maak je geen zorgen: Spelen doe ik zeker.
    Alleen vind ik hiernaast de techniek ook gewoon erg leuk, zeg maar een soort van 2e hobby. Plus dat ik net weer ben begonnen en er toch wel het een en ander is veranderd. Vroeger bouwde ik alles zelf (40j geleden) en kon ik er met weinig mensen over praten. Je had geen internet en mijn vrienden snapten er toch niets van. En dat is nu allemaal wel mogelijk. Leuk toch.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb dat eens uitgezocht zojuist. Die Laney geeft via USB links een droog signaal en rechts een bewerkt signaal, lees ik in de manual (je kent de uitdrukking RTFM?):

    USB: Record replay connector, (Dry on left channel, processed on right channel).

    In Garageband kies je een nieuw leeg project.

    En dan kies je microfoon als opname bron, niet de gitaar, dan krijg je geen amp simulatie op dat spoor. Vervolgens kies je mono (1 cirkel ipv 2 door elkaar) en kies je links of rechts als input (droog of bewerkt). Zet ook de optie instrument beluisteren aan. Dit is onderdeel van een feedback detectie.

    Wat je dan nog moet doen, eventueel de compressor en EQ die al voorgeselecteerd zijn, aan of uit zetten. En master galm en master echo (oid) uit zetten.

    Omdat je mono opneemt, speelt deze door het midden af, je hoort links en rechts door je speakers of koptelefoon.

    Ik heb het getest met mijn Yamaha THR5 via USB in Garageband en dat werkt bijna hetzelfde.

    En volgens mij kan je dan ook 2 audio sporen (L en R apart als mono kanaal) tegelijk op scherp zetten bij het opnemen, heb je droog en bewerkt gitaargeluid op een eigen spoor. Als dat niet kan, dan kan dit in Logic zeker wel.
    Laatst gewijzigd door raabje; 10 december 2021 om 17:10

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Wat attent van je zeg. Ik ga dat vanavond of anders morgen uitproberen. En laat het aan je weten. Erg waardevol. Want ik heb mono nog niet voor elkaar gekregen. Top.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top