Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Misschien had ik idd een transistorversterker moeten kopen voor thuis. Daarin heb ik mij idd vergist. Had me verkeken op 1. Dacht dat is toch helemaal niks.
    Maar op standje 1 lukt het en als de vrouw weg is op 2.
    Wil ook af en toe gaan jammen met oude bassist, drummer en die woont geheel vrijstaand. Dan is 15w wel weer handig.
    Moet wel zeggen dat ook op stand 1 het geluid toch wel goed is hoor. Maar harder is mooier.
    Ik ga met jullie input aan de slag en kijk of het zo gaat lukken. Wat de powersoak betreft. Misschien bestel ik er toch eentje en eentje die je in de Effect loop kan zetten als een soort mastervilume. Kijken wat het doet. Als het geen meerwaarde heeft, stuur ik het gewoon weer terug. Dat is het voordeel van kopen via een webshop.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    ja, harder is mooier, dat is altijd zo (mits niet belachelijk hard, 120 db ofzo). En of de power amp vervorming daar een rol in heeft, dat zal heel beperkt zijn. Ja wel bij een Marshall JTM45 natuurlijk, maar bij een amp die het moet hebben van pre-amp gain niet denk ik.

    Zo een volume pedaal in je effect loop is geen power soaker. Een power soaker neemt de energie op die naar je speaker gaat. Iets van Weber is dan een stuk verfijnder dan een variabele weerstand in een doosje.

    Ik denk dat de EFX loop voor de poweramp zit in het circuit, dus het werkt maar heel beperkt denk ik. Maar goed, je moet het vooral zelf proberen om het te ervaren en te snappen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik zou de versterker een keer meenemen naar een plek waar die echt voluit kan. Ervaar dat is, en vraag je af of dat wat toevoegt.

    Voor de rest zo simpel mogelijk houden! Gewoon usb inprikken en via laptop terugluisteren, kijken of dat bevalt, en daar aan schaven. Geld uitgeven aan spullen kan altijd (als je geld genoeg hebt).

    En vooral genieten van het beestje!!!!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik zou de versterker een keer meenemen naar een plek waar die echt voluit kan. Ervaar dat is, en vraag je af of dat wat toevoegt.

    Voor de rest zo simpel mogelijk houden! Gewoon usb inprikken en via laptop terugluisteren, kijken of dat bevalt, en daar aan schaven. Geld uitgeven aan spullen kan altijd (als je geld genoeg hebt).

    En vooral genieten van het beestje!!!!
    Ga ik zeker doen.

  5. #25

    Standaard

    Ik weet trouwens niet waar je woont, anders zou ik je eventueel ook 1 op 1 kunnen helpen, altijd makkelijker dan via een forum. Pm maar bij interesse.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Het is gelukt! Alleen het lukt me nog niet om het linker en rechter kanaal apart te krijgen in Garageband. Ene kanaal is geluid zonder bewerking, andere kanaal gecreëerd door betreffende gitaarkanaal. Ik kan er niet een tegelijk bewerken, niet bewerkte uitschakelen, bewerkt kanaal op het midden, etc
    Geluid is ook nog niet helemaal oké, nog vrij blikkerig vanuit de speakers, beter over de koptelefoon. Moet natuurlijk nog vanalles instellen en uitvogelen.
    Ben ook bang dat Garageband ook vrij beperkt is. Ook wel eens met Logic Pro en dat is vlgs mij veel handiger. Maar dat is vrij duur.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Logic pro kost iets van 250 euro toch? Valt mee mijn Ableton Live en Reason kosten beiden rond 550 euro.......

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Logic pro kost iets van 250 euro toch? Valt mee mijn Ableton Live en Reason kosten beiden rond 550 euro.......
    Valt misschien wel mee, maar Garageband is gratis. Op dit moment ben ik net gestart en moet eerst kijken of opnemen ed allemaal naar wens gaat. Vnl wil ik het nu gebruiken om via de koptelefoon een goed geluid te krijgen of via monitorboxen, zodat ik meer in stilte kan spelen. Of lekker meespelen met drums ed.
    Maar je hebt gelijk het is niet zo heel duur, maar toch. Wil ook nog wat ander zaken kopen nog, misschien een multi-effect en dat kost ook weer tijd.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    90 dagen gratis proberen:

    https://www.apple.com/logic-pro/trial/

    Dat houd je wel even zoet denk ik. Kan je altijd stoppen na 90 dagen.

    En deze is gratis, ik weet zo snel niet wat de beperkingen zijn, zal een gesloten systeem zijn denk ik.

    https://shop.presonus.com/Studio-One-5-Prime

    En zo kan je nog wel even door gaan, alle grote DAW's hebben een lichtgewicht of gratis versie.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    90 dagen gratis proberen:

    https://www.apple.com/logic-pro/trial/

    Dat houd je wel even zoet denk ik. Kan je altijd stoppen na 90 dagen.

    En deze is gratis, ik weet zo snel niet wat de beperkingen zijn, zal een gesloten systeem zijn denk ik.

    https://shop.presonus.com/Studio-One-5-Prime

    En zo kan je nog wel even door gaan, alle grote DAW's hebben een lichtgewicht of gratis versie.
    Bedankt voor je goede tip.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top