Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Via usb (met de speakersim uit) en een ir loader op je laptop kan ook. Moet je in je besturingssysteem wel je versterker als input/output device selecteren. Dan zou je je koptelefoon kunnen gebruiken.

    Alle audio wat dan in en uit je laptop gaat, gaat dan via je versterker. De versterker doet dan dienst als een audio interface.
    Die snap ik niet helemaal. Dan bedoel ik de audio uit via de versterker. De gitaarversterker?
    Zit trouwens wel een re-amp mogelijkheid op. Moet kijken of ik hier nog wat mee kan.

  2. #12

    Standaard

    Dat klopt, via de gitaarversterker. In dit geval dus de koptelefoonuitgang.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Lees graag mee op dit soort topics, maar heb soms ook wel vragen, zoals:

    In bovenstaande situatie, maakt het dan uit of je de koptelefoon-uitgang van de Laney of van de laptop gebruikt?
    Jazeker! Omdat de Laney dienst doet als audio interface, zal het geluid via de koptelefoonuitgang gaan.

    Zelf vind ik het makkelijker om alles via een externe audio-interface te sturen (in mijn geval een focusrite 18i20). Daarop zit mijn monitoren en twee koptelefoonuitgangen. Maar dat is voor TS niet mogelijk, vandaar via een omweg.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Snap net nog steeds niet helemaal om eerlijk te zijn. Als ik het goed begrijp:
    - USB naar laptop naar een programma waar je een ir kan loaden
    - Laptop in en out instellen: versterker
    - Maar hoe breng je het signaal terug naar de versterker?
    - En waarom gebruik je de versterker als koptelefoonuitgang en niet je laptop als koptelefoon?

  5. #15

    Standaard

    Het signaal komt terug via dezelfde usb kabel. Koptelefoon uitgang op je laptop kan je proberen (wel je laptop al output device instellen), maar doorgaans zijn de koptelefoonuitgangen van een audio-interface stukken beter.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Snap net nog steeds niet helemaal om eerlijk te zijn. Als ik het goed begrijp:
    - USB naar laptop naar een programma waar je een ir kan loaden
    - Laptop in en out instellen: versterker
    - Maar hoe breng je het signaal terug naar de versterker?
    - En waarom gebruik je de versterker als koptelefoonuitgang en niet je laptop als koptelefoon?

    - Maar hoe breng je het signaal terug naar de versterker?

    Doordat je de versterker als audio in/out instelt op de laptop zal je laptop de versterker als externe geluidskaart/interface zien, aangesloten via usb kabel. Dus signaal gaat vanuit versterker via usb naar je laptop, wordt daar bewerkt met IR enz., en dan weer teruggestuurd over usb naar je versterker.

    - En waarom gebruik je de versterker als koptelefoonuitgang en niet je laptop als koptelefoon?

    Omdat je versterker in bovenstaand scenario als audio in/out is geconfigureerd dus je laptop stuurt daar ook audio weer naar terug.
    Je kunt eventueel proberen om in je besturingsysteem of DAW aan te geven dat je de geluidskaart van de laptop als audio uit wil gebruiken (wel de Laney als audio IN houden), Dit kan echter problemen geven omdat voor dit soort toepassingen vaak ASIO drivers gebruikt worden en voor zover ik weet willen die doorgaans via 1 audiointerface werken. Dus niet een aparte audio in (Laney) en uit (laptop on-board geluidskaart)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wellicht is het belangrijker om eerst geluid uit de amp>macbook te krijgen.
    Tips over ASIO zijn onzin, want dat heeft niets met een Macbook te maken tenzij je Windows op dat totaal incompatible spul draait natuurlijk.
    Maak deze man niet in de war.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar ik denk dat power amp vervorming een soort van heilige graal is die je thuis niet zomaar kan vinden. En het lijkt me ook een beetje een overschat fenomeen anno 2021.

    Ik zou zelf niet gaan prutsen met load boxen, iso cabs, power soakers, IR Loaders, etc.

    Als je doel opnemen op je computer is, dan zou ik het in de box oplossen met een goede amp sim. Dus een clean signaal via je versterker voor wat pre amp buizen warmte, en dan verder in je computer bewerken tot een high gain signaal. Neural DSP heeft mooie plugins, en je kan de demo eerst uitproberen. Of de gratis Le Pou, als die er ook is voor mac.

    https://plugins4free.com/dev/258/
    https://neuraldsp.com/

    En als je doel is thuis spelen op laag volume, dan zou ik een pedaaltje zoeken wat high gain geeft, als aanvulling op wat je amp al te bieden heeft op laag volume.

    Of je koopt zo een klein Joyo versterktje, zit een pre amp buisje in, ik heb de Jackman, en de Zombie is er voor high gain, die zijn prima voor laag volume. Mijn Jackman best goed.

    https://www.thomann.de/nl/joyo_jackman.htm
    https://www.thomann.de/nl/joyo_zombie.htm

    Deze zijn er nu ook met 2 kanalen schakelbaar, met een footswitch, ca. 50 euro duurder.

    Maar goed, ik heb niet alles gelezen, misschien geef ik nu het verkeerde advies.
    Laatst gewijzigd door raabje; 7 december 2021 om 09:54

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    TS heeft een goede buizenamp met zo ongeveer alle mogelijkheden die je daar van zou mogen verwachten. Het probleem is dat hij denkt nog veel meer nodig te hebben en verschillende hulpvaardige mensen hier sturen hem zo het bos in.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    ja ik zie dat dit zijn vraag was:

    Expres de Laney IRT Studio gekocht omdat deze een ingang heeft van 1W en 15W. Nu ben ik erachter gekomen dat op de 1W ingang het geluid voor mij thuis eigenlijk ook te hard is. Ben Acceptabel is als volume ongeveer op 1 staat. Dat zou dus kunnen. Maar dat is wel heel erg precies draaien. Plus dat de eindtrap dan al bijna helemaal geen bijdrage heeft op het geluid, dat denk ik tenminste dan. Er is geen master volumeknop.
    De drive is op zich wel aardig goed vanuit de pre-amp. Ik kan de drive en het volume instellen. Maar schijnt dat de eindversterker ook zijn bijdrage heeft vanaf een bepaald niveau. En uiteraard ook op het clean kanaal. Deze heeft alleen maar een volume. Dus om daar een zekere crunch te krijgen zou ik het volume hoger moeten zetten, maar dat is geen optie. Evt zou ik de boost aan kunnen zetten.


    Dan zeg ik, power amp vervorming, dat moet je thuis niet willen, dat is leuk voor in de studio of op het podium. Op de 1 watt stand ben je al een compromis aan het sluiten. Een buizenamp moet blazen op hoog volume. Dat idee moet uit je hoofd denk ik.

    Ik heb ooit een power attenuator geprobeerd, op een 30 watt Marshall, en de power amp deed helemaal niks extra, en het geluid werd rasperig. Snel weer weg gedaan.

    Ik snap natuurlijk dat high end spul zoals Torpedo, OX box, of dat ding van Boss, wel degelijk goed werkt, maar dan moet je dus je portemonnee trekken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top