Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Illusions

Hybrid View

  1. #1

    Music Illusions

    Nieuw liedje.

    Gitaar : Santa Cruz
    DAW : Cubase pro 11

    https://soundcloud.com/ernest01/illusions

    Groeten,
    Ernest
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 december 2012
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    355

    Standaard

    Dit is een prachtige song.
    Deze zit erg goed in elkaar.
    Ook fijne muzikale invloeden.

  3. #3

    Standaard

    Deze is helemaal heerlijk.
    (Alliteratie is nooit weg hè?)

    Je wilt het niet geloven, maar gisteren en eergisteren heb ik twee liedjes geschreven waarbij ik me heb afgevraagd welke van de twee ik hier ga posten.
    Misschien mag ik ze naar je uploaden over een paar dagen, dat je eens naar kunt luisteren. Want ik ben serieus in twijfel.

    Jij hebt de twijfel van je afgeschud en hebt een heel fijne keus gemaakt. Next!
    Ik zet m nog eens op.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Deze is helemaal heerlijk.
    (Alliteratie is nooit weg hè?)

    Je wilt het niet geloven, maar gisteren en eergisteren heb ik twee liedjes geschreven waarbij ik me heb afgevraagd welke van de twee ik hier ga posten.
    Misschien mag ik ze naar je uploaden over een paar dagen, dat je eens naar kunt luisteren. Want ik ben serieus in twijfel.

    Jij hebt de twijfel van je afgeschud en hebt een heel fijne keus gemaakt. Next!
    Ik zet m nog eens op.
    Vriendelijke groet, Gus
    Helemaal heerlijk, vind ik prima. Dank !

    En stuur ze maar op.
    Dan kan ik jouw twijfel waarschijnlijk alleen maar groter maken....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hega Bekijk bericht
    Dit is een prachtige song.
    Deze zit erg goed in elkaar.
    Ook fijne muzikale invloeden.
    Dank je wel voor het fijne commentaar. Blij mee.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Wat al gezegd is, Ernest: een prachtig liedje!
    Wat ik hier wel mis is een baslijntje. Je hebt - denk ik - gekozen voor een redelijk minimalistische opname, en daar is niks mis mee. Klinkt mooi helder en transparant, maar jij hebt een wat kwetsbare stem en die - vind ik tenminste - zou baat kunnen hebben bij wat ondersteuning door een bas. Dat zou vooral tot uiting kunnen komen bij de twee hoog-gezongen passages, want die gaan eigenlijk net niet goed.
    Toevoeging van de tweede stem vind ik top; op de goede momenten en niet teveel. Chapeau!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Wat al gezegd is, Ernest: een prachtig liedje!
    Wat ik hier wel mis is een baslijntje. Je hebt - denk ik - gekozen voor een redelijk minimalistische opname, en daar is niks mis mee. Klinkt mooi helder en transparant, maar jij hebt een wat kwetsbare stem en die - vind ik tenminste - zou baat kunnen hebben bij wat ondersteuning door een bas. Dat zou vooral tot uiting kunnen komen bij de twee hoog-gezongen passages, want die gaan eigenlijk net niet goed.
    Toevoeging van de tweede stem vind ik top; op de goede momenten en niet teveel. Chapeau!
    Dank je wel. Ja, met de jaren gaan de stembanden toch anders werken...
    Ik wilde het inderdaad 'klein' houden, vandaar geen bas en/of drums.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  8. #8

    Standaard

    Mooi Ernest! Mooie mix ook, erg netjes gedaan!

  9. #9

    Standaard

    Mooi liedje, fraaie gitaarpartij, beetje minstreelachtig, lijkt af en toe bijna een clavecimbel Enige wat ik kan opmerken is de uitspraak van het Engels, die is niet zo best... En verder eens met de opmerking over het toevoegen van een basje, dat zou toch wel iets doen idd.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Inderdaad minstreelachtig! Ik moest vanuit datzelfde idee beetje denken aan Jethro Tull, gheghe. Ook door die stops steeds. De zang zit ook goed op toon, nice.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top