Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 48
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Op zich wel logisch dat die Gretch duurder wordt zodra op voorraad.
    Het op voorraad houden kost ook geld dus die verhoging is begrijpelijk.
    Euh.....

    Ja, als je een artikel op voorraad houd, dan zou je kunnen zeggen dat die voorraad geld kost, vanwege magazijnplek en geïnvesteerd vermogen, maar in dit geval is het toch gewoon "ordinair" geld maken omdat zij wel iets snel kunnen leveren wat een ander niet kan?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Kennelijk, vanuit een monopolistisch standpunt beetje begrijpelijk, maar het lijkt me geen verstandige strategie. Gaat op den duur tegen je werken.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ja, dat op voorraad houden geloof ik ook niet zo in. Die specifieke Gretsch is een limited edition, dus beperkt leverbaar. Je kunt bij Bax niet reserveren, dus zit je eigenlijk sowieso vast aan die hoge prijs. Ik zag hem bij TFOA trouwens ook staan voor €1049.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Euh.....

    Ja, als je een artikel op voorraad houd, dan zou je kunnen zeggen dat die voorraad geld kost, vanwege magazijnplek en geïnvesteerd vermogen, maar in dit geval is het toch gewoon "ordinair" geld maken omdat zij wel iets snel kunnen leveren wat een ander niet kan?
    Dat heet commercie, jonguh 😉
    Ze kunnen blijkbaar die hogere prijs doorberekenen omdat er genoeg gitaristen volk is dat zo’n Gretch voor die prijs toch wel koopt.
    En eerlijk gezegd, is geen schokkende prijs toch ? Of je nu 880 of iets meer dan 1000. Ik zou me er niet zo druk om maken.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dat heet commercie, jonguh 😉
    Eerder commercie dan voorraadkosten doorberekenen aan klant, als je het mij vraagt.

    Ik weet niet wat jouw salaris is, maar ik vind €165,- minder betalen toch sowieso altijd wel interessant eigenlijk.
    Of €165,- meer betalen wat minder interessant.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Los van wat ik verdien zou ik die meerprijs niet zo nauw nemen als ik in de markt zou zijn voor zo’n Gretch.
    Wel zou ok prijzen elders vergelijken maar als ze overal hetzelfde kopen is dit geen issue.
    Wel een beetje onhandig om zo’n gitaar eerst niet leverbaar aan te bieden voor 880 en daarna als hij wel leverbaar is op voorraad voor 165 meer. Had ik als webshop anders aangepakt.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dat heet commercie, jonguh 😉
    Ze kunnen blijkbaar die hogere prijs doorberekenen omdat er genoeg gitaristen volk is dat zo’n Gretch voor die prijs toch wel koopt.
    En eerlijk gezegd, is geen schokkende prijs toch ? Of je nu 880 of iets meer dan 1000. Ik zou me er niet zo druk om maken.
    Ik vind het nog best een bedrag, en meer dan 15% verschil. Koop je een mooi pedaal voor, of een bijpassende koffer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Da’s waar. Daar kun je inderdaad een leuk pedaaltje voor kopen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik ben daar serieus niet zoveel mee bezig wanneer ik iets wil hebben.
    Anderzijds vermoed ik dat ik minder geplaagd word door materiële behoeften dan veel andere mensen.
    Kreeg een gratis Gibson Melodymaker aangeboden door een maatje; aanbod afgeslagen ondanks dat ik het een fijne gitaar vind belandt die toch maar op de stapel.
    Mijn feng shui is me dierbaarder.
    Tegen de tijd dat ik wel iets wil hebben koop ik het gewoon, en de sentimenten kunnen zo uitpakken dat ik meer betaal dan noodzakelijk is.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik heb 20 weken moeten wachten op dat ding, dus ik heb regelmatig gecheckt hoe lang het nog zou duren. Vandaar dat het me opviel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top