Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 48
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    De werkloosheid is 0,0 door de steunmaatregelen.
    Wat een gouwehoer dit! Ik zit weer thuis omdat de theaters weer dicht zijn.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #22

    Standaard

    Denk aan iets met inflassie en koppeling aan dollarprijzen
    En volgens mij is niet bax verantwoordelijk voor de prijs van een gretsch maar gretsch
    Want een dozenschuivert moet het hebben van omzet
    Dus liever goedkoper

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Wat een gouwehoer dit! Ik zit weer thuis omdat de theaters weer dicht zijn.
    Halfweg 2021 waren er meer vacatures dan werklozen, dus theoretisch (en locatie, scholing, en bereidheid van werkgevers om bepaalde mensen aan te nemen niet meegeteld) heeft munkie een punt.
    Maar ja, de praktijk is anders, natuurlijk.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Dat rekensommetje gaat mank, zelfs theoretisch
    vraag & aanbod komen natuurlijk nooit exact overeen
    dat is ook 1 van de problemen voor leraren en ziekenhuis personeel, heel veel vraag maar weinig aanbod
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dat zeg ik toch?

    Over het geheel genomen is de kans nog niet vaak groter geweest om een baan te kunnen vinden.
    Maar goed, vaak wordt er natuurlijk gevist uit de vijver die al reeds werk heeft, dus lost niet heel veel op.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 4 december 2021 om 14:00

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Ja zijn het eens, mooi toch?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zonder wrijving geen glans

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Euh.....

    Ja, als je een artikel op voorraad houd, dan zou je kunnen zeggen dat die voorraad geld kost, vanwege magazijnplek en geïnvesteerd vermogen, maar in dit geval is het toch gewoon "ordinair" geld maken omdat zij wel iets snel kunnen leveren wat een ander niet kan?
    Ik denk eigenlijk ook dat het allemaal niet zo spannend is. Zo'n limited model ontstaat niet ter plekke maar is waarschijnlijk vorig jaar al met een bepaalde inkoopprijs, evt. aanvullende korting en adviesverkoopprijs aangeboden aan de markt met een bepaalde levertijd. Jongens als Bax zetten 'm dan vast online met een vermoedelijke levertijd en prijzen obv de gegevens die ze op dat moment hebben.

    Op een gegeven moment zijn die gitaren daadwerkelijk geproduceerd en gaan er een container met gitaren richting Europa. Blijkt in een half jaar de kosten van grondstoffen, arbeid, energie en vervoer aanzienlijk gestegen zijn en wordt de prijs aangepast.

    Dat valt min of meer gelijk tussen de overgang van niet kunnen leveren en wel kunnen leveren maar ik vermoed dat nacalculatie een grotere invloed heeft dan of dat ding een paar dagen bij Bax in het rek ligt of niet.
    Ik heb het niet onderzocht maar ik verwacht tevens dat die gitaar eerst nergens uit voorraad leverbaar was min of meer gelijktijdig overal wel uit voorraad leverbaar was dus 'wij hebben 'm nu en zij niet' zal ook maar een beperkende factor zijn.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Prijzen fluctueren continu, op basis van beschikbaarheid. Ze zijn een tijdje leverbaar geweest (€1049), daarna een tijdje niet (€905-€1021) en nu zijn ze weer direct leverbaar (€1049). De beschikbaarheid was bij alle zaken vrijwel hetzelfde, alleen MusicStore had ze altijd op voorraad (volgens de site).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    Wat mij afgelopen tijd opviel is dat de prijs van een PRS se custom afgelopen tijd met zo'n €150,= omhoog gegooid is bij gear4music. In december was dit apparaat nog zo'n 1060 euro en inmiddels is dat gestegen naar 1208 euro.
    https://www.gear4music.nl/nl/Gitaar-and-Basgitaar/PRS-SE-Custom-24-Floyd-Charcoal-Burst/3PA5

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top