Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    1 watt blijft hard in huis..... Mijn Marshall staat altijd op 0,1 watt en dat is meer als luid genoeg. Vergeet niet bij een rendement van 86dB heb je met 1 watt op 1 meter 86 dB geluid, en dat is veel!!!!

    Ruis op ultra hi-gain kanalen kan, weet niet hoe het erg het is bij jou, maar mijn Marshall op ultra gain voluit ruist ook.
    Heb er even een opname van gemaakt van de ruis. De hoeveelheid ruis valt bij nader inzien wel mee. Opname is gemaakt zonder kabel op de ingang, ritmekanaal, drive op 5 en volume ook op 5. Overigens op de andere kanalen heb ik soortgelijk gekraak. Alleen is het op het clean kanaal de ruis wat minder. Hoorde zelfs heel af een toe een soort van piep-ruis, maar dat is wel zeer zelden. Geluid is verder op zich prima.
    Zelf het idee dat een van de buizen niet helemaal oke is.

    https://drive.google.com/file/d/17PV...ew?usp=sharing

    Wat ik ook merkte vandaag toen ik aan de slag ging op de achterzijde: kabeltje inprikken in de koptelefoon en de USB. Toen raakte ik de 220V kabel aan en toen viel heel mijn versterker uit. Ik heb dat nog een paar keer geprobeerd en er zit iets niet goed bij de poweringang. Iedere keer als ik iets de 220V stekker (of hoe dat ook heet) beweeg, valt de versterker uit. Er zit duidelijk iets los van binnen.
    Heb ook nog gekeken of er geen apparatuur is die stoort ivm het gekraak. Ik heb verder geen vreemde goedkope dimmers en de gebruikte dimmers zitten allen 2 etages lager. Verder laptop, maar lijkt niet dat die stoort. Wat wel verder opviel. Als ik de lichtschakelaar aan en uit doe, hoor ik een plop. Ook hoor ik een klik bij kanaalwissel, maar dat is misschien ook normaal?
    Dit soort storingen: ploppen, kraakruis heb ik niet bij mijn transistorversterker, maar misschien is deze ontstoort.

    Qua geluidsniveau: Het is wel te doen, maar dan moet ik het volume ongeveer op 2 zetten en dan op de 1W ingang.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb eens even naar die versterker van jou gekeken, maar da's wel een heel vernuftig en compleet apparaat zeg!

    USB uit naar je Macbook lijkt mij het gemakkelijkst en dan via de jack uit naar koptelefoon of audio versterker (is dus niet bedoeld om dan weer naar nog een gitaarversterker te gaan. Achterop zit een switch om de speaker sim aan/uit te zetten. Sluit de versterker aan op de Macbook en start Garageband. Links bovenin pulldown Preferences>Audio/MIDI>input device; kies hier de Laney.
    Hoi Erik, een vraag: Heb het vandaag geprobeerd: Garageband ziet bij de voorkeuren niet Laney, maar USB AUDIO CODEC.
    Alleen hoor ik niets. De vu-meter slaat wel uit. Ik kan wel opnemen en daarna afspelen, dan hoor ik wel geluid. Terwijl ik bij uitvoer Interne Speakers/ Koptelefoon heb gekozen. Moet zeggen ben wel een leek op het gebied van Garageband. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien?

    Ik zou wel graag via mijn MacBook geluid willen krijgen Dan kan ik hierop mijn koptelefoon aansluiten als ik mijn huisgenoot niet wil lastig vallen. En dan kan ik ook mooi een cab-sim instellen. Heb vandaag mijn koptelefoonaansluiting op mijn Laney geprobeerd, maar daar werd ik niet heel blij van, met en zonder cab-sim. Ik kan natuurlijk nog wel wat doen mbv de toonregeling, maar dat heeft ook zijn grenzen. Plus dat ik dan steeds weer alles opnieuw moet instellen als ik de ene keer via de cab spelen de andere keer via mijn MacBook.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zal even een audio interface op m'n Macbook aansluiten en kijken wanneer er geluid uit komt. Garageband gebruik ik niet namelijk. Ik laat het weten.

  4. #24

    Standaard

    Het 'monitor' knopje aangezet? Ik denk die met het koptelefoontje.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik zal even een audio interface op m'n Macbook aansluiten en kijken wanneer er geluid uit komt. Garageband gebruik ik niet namelijk. Ik laat het weten.
    Top. Fijn dat je dat voor me wilt proberen.
    Ander programma heb ik op het moment niet, behalve Adobe audition. Daar kun je ook mee mixen, maar is meer voor geluidsbewerking.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Het 'monitor' knopje aangezet? Ik denk die met het koptelefoontje.
    Heb ik gezien in de handleiding. Dacht dat ik dat geprobeerd had. Maar ga dat nog een keer doen. Misschien is Garageband niet het meest ideale, maar om mee te beginnen.
    Waar ik ook tegenaan liep. Via de usb-uitgang zou er een bewerkt en een onbewerkt kanaal moeten zijn. Ik kreeg deze wel als stereo-kanaal te zien. Maar kon deze niet scheiden zodat ik het ene kon dempen.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je kunt via een schakelaar aan de achterkant de speaker simulatie aan/uit schakelen. Het signaal zal geen stereo zijn, hooguit 2 x mono. Ik snap niet wat en waarom je iets wil dempen.

    Even heel simpel gezegd: Als iemand in een studio voluit op een 100 watt stack gaat, dan is dit volume fluisterzacht terug te draaien in de control room met nog steeds veel van de dynamiek en sound die een opengedraaide versterker geeft.
    Jouw Laney zonder speaker is die stack, jouw Macbook de control room.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Je kunt via een schakelaar aan de achterkant de speaker simulatie aan/uit schakelen. Het signaal zal geen stereo zijn, hooguit 2 x mono. Ik snap niet wat en waarom je iets wil dempen.

    Even heel simpel gezegd: Als iemand in een studio voluit op een 100 watt stack gaat, dan is dit volume fluisterzacht terug te draaien in de control room met nog steeds veel van de dynamiek en sound die een opengedraaide versterker geeft.
    Jouw Laney zonder speaker is die stack, jouw Macbook de control room.
    Dempen: Misschien een beetje verkeerd uitgelegd. Het USB -signaal geeft 2 signalen:
    - Tijdens het opnemen wordt het verwerkte signaal van de versterker naar het rechterkanaal gestuurd.
    - Het linkerkanaal draagt het gitaarsignaal volledig onverwerkt.
    Dat is natuurlijk handig als je een prof bent, maar ik wil gewoon tijdens het spelen, evt mixen alleen dat bewerkte geluid horen. Nu hoor ik ze alle 2 door elkaar. Met dempen bedoel ik het onverwerkte signaal op 0 zetten en het verwerkte signaal op een mono-kanaal dat ik kan plaatsen in het stereobeeld: midden of een beetje uit het midden.

  9. #29

    Standaard

    Zoals in een ander topic genoemd: maak twee mono sporen aan (gitaar is een mono signaal). Mute dan het ‘droge’ signaal (ook wel DI genoemd). Het DI signaal kan je later nog altijd gebruiken als ‘backup’, maar het versterkersignaal toch niet helemaal naar je gading zijn.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Zoals in een ander topic genoemd: maak twee mono sporen aan (gitaar is een mono signaal). Mute dan het ‘droge’ signaal (ook wel DI genoemd). Het DI signaal kan je later nog altijd gebruiken als ‘backup’, maar het versterkersignaal toch niet helemaal naar je gading zijn.
    Weet ik. Maar Erik vroeg wat ik met dempen bedoelde. En ben nog aan het uitzoeken hoe ik dat voor elkaar krijg mono.

    Versterkersignaal moet natuurlijk wel een cab-simualatie op, anders klinkt het idd niet echt tof. Maar ik ben echt een superbeginner en wil niet alles helemaal opnieuw gaan mixen ahv van het DI-signaal. Kost me te veel tijd en is echt niet aan mijn gitaarspelen besteed. Misschien als ik beter ben. Haha, als ik dat punt ooit bereik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top