Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Daar moet je niet te hard over nadenken, ik heb die spullen nu eenmaal rondslingeren. Ik bedoel het juist andersom, probeer het met de spullen die je nu al hebt, of met ander goedkoop spul.

    Ik stel me zo voor dat als je gitaarspel echt ontzettend goed is, iemand anders het voor je opneemt, dan ga je niet zelf zitten klooien met een laptop. En als je spel nog niet zo goed is, dan is het vaak al prima als er uberhaubt wat op tape staat, dat hoeft dan geen high-end spul te zijn. En een take kan je altijd over doen thuis, het gaat niet om kostbare studio tijd.
    Oké. Nou mijn gitaarspel is echt niet zo goed als ik eerlijk ben. Slaggitaar wel redelijk hoor, maar soleren kan nog sterk verbeterd worden, haha. Dus nu niet al te veel geld investeren.

    Ik ga gewoon het een en ander uitproberen, eerst zonder allerlei randapparatuur, want dat zou moeten kunnen heb ik nu begrepen. En dan kijken of het klinkt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb eens even naar die versterker van jou gekeken, maar da's wel een heel vernuftig en compleet apparaat zeg!

    USB uit naar je Macbook lijkt mij het gemakkelijkst en dan via de jack uit naar koptelefoon of audio versterker (is dus niet bedoeld om dan weer naar nog een gitaarversterker te gaan. Achterop zit een switch om de speaker sim aan/uit te zetten. Sluit de versterker aan op de Macbook en start Garageband. Links bovenin pulldown Preferences>Audio/MIDI>input device; kies hier de Laney.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    High speed USB zal pas nut hebben als je 8 of 16 kanalen tegelijkertijd opneemt.
    Valt wel mee hoor. Ik neem hier probleemloos 16 sporen tegelijkertijd op met een usb 2.0 setup (Focusrite 18i20 met een Audient asp 800 over adat).

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb eens even naar die versterker van jou gekeken, maar da's wel een heel vernuftig en compleet apparaat zeg!

    USB uit naar je Macbook lijkt mij het gemakkelijkst en dan via de jack uit naar koptelefoon of audio versterker (is dus niet bedoeld om dan weer naar nog een gitaarversterker te gaan. Achterop zit een switch om de speaker sim aan/uit te zetten. Sluit de versterker aan op de Macbook en start Garageband. Links bovenin pulldown Preferences>Audio/MIDI>input device; kies hier de Laney.
    Ben er ook wel blij mee qua mogelijkheden. Een line-out vond ik wel belang. En 3 schakelbare kanalen.
    Ga het vanmiddag uitproberen. Eerst nog even speaker van mijn huidige combo jack aan solderen, zodat ik deze als cabinet kan gebruiken. Is een Fane uit de jaren 80. Op mijn huidige combo klinkt deze prima, ben benieuwd. Ws koop ik nog wel een ander cabinet.
    Heb het nog niet kunnen beluisteren : druk druk druk + dat ik hem door de drukte later heb binnengekregen. Maar ik heb er hele goede verwachtingen van, heb verschillende reviews op YouTube gezien en het geluid beviel mij erg goed, zowel clean als drive. Thuis klinkt het natuurlijk altijd wat anders, maar toch.

    Vraagje over Garageband. Als je start kun je verschillende projecten aanmaken : gitaar, leeg project, etc. Zijn deze allemaal niet hetzelfde? Wil ook drums op een spoor als begeleiding.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Valt wel mee hoor. Ik neem hier probleemloos 16 sporen tegelijkertijd op met een usb 2.0 setup (Focusrite 18i20 met een Audient asp 800 over adat).
    Goed te weten. Komt zelf uit de vormgeving, beeldbewerking en daar heeft USB3 voordelen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik zelf neem of mijn gitaar op via Sims (Mooer Two Stone en Mooer RADAR) of "echt" via één van mijn ampjes ('73 SF Champ of Marshall DSL1CR) met een microfoon ervoor. Voor de laatste setup heb je dus wel een interface nodig. Aangezien ik alles met de PC doe, is een interface wel noodzakelijk, omdat die Realtek shit chips die er vaak inzitten ruk zijn..... Ikzelf heb ook een Focusrite 18i20 3rd generation.

    Als je net bent aangekomen in opnameland, dan is een cabsim of alles met sims draaien wel wat makkelijker, en de geluidskwaliteit is prima tot uitstekend. Soms is het leuk om met microfoons te werken, en daar mee te experimenteren. DEnk daar bij aan verschillende soorten en typen microfoon zoals een dynamische SM 57 van Shure, en wat ik heel vaak gebruik hiervoor is mijn Rode NT1a Condensator microfoon. Ook de hoek tov de speaker en de afstand van de cone en de totale afstand geven een hoop variablen om mee te spelen. Ik vind dat leuk, maar leid niet altijd tot snel en goed resultaat.

    Veel plezier met je mooie versterker, geniet ervan.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik zelf neem of mijn gitaar op via Sims (Mooer Two Stone en Mooer RADAR) of "echt" via één van mijn ampjes ('73 SF Champ of Marshall DSL1CR) met een microfoon ervoor. Voor de laatste setup heb je dus wel een interface nodig. Aangezien ik alles met de PC doe, is een interface wel noodzakelijk, omdat die Realtek shit chips die er vaak inzitten ruk zijn..... Ikzelf heb ook een Focusrite 18i20 3rd generation.

    Als je net bent aangekomen in opnameland, dan is een cabsim of alles met sims draaien wel wat makkelijker, en de geluidskwaliteit is prima tot uitstekend. Soms is het leuk om met microfoons te werken, en daar mee te experimenteren. DEnk daar bij aan verschillende soorten en typen microfoon zoals een dynamische SM 57 van Shure, en wat ik heel vaak gebruik hiervoor is mijn Rode NT1a Condensator microfoon. Ook de hoek tov de speaker en de afstand van de cone en de totale afstand geven een hoop variablen om mee te spelen. Ik vind dat leuk, maar leid niet altijd tot snel en goed resultaat.

    Veel plezier met je mooie versterker, geniet ervan.
    Dank je wel. Speel nu inmiddels een uurtje of zo. Moest eerst even speaker in orde maken. Moet wel zeggen op 1w gaat die ook al snel heel erg hard. Oeps zullen mijn buurtjes blij mee zijn.
    Volume staat nu op 2 bij 1w ingang. Had ik niet echt verwacht zeg. Nou maar even verder experimenteren.
    Moet zeggen geluid is goed. Zit wel aardig wat ruis in bij hoge gain vooral met boost. Weet niet hoe dat uitpakt bij hogere volumes. Is dat normaal voor buizen Hi-Gain versterkers?
    Als volume gitaar uit staat wat minder. Hoor ook wat gekraak en tikgeluiden in leadkanaal. Weet niet of dat iets van buizen is? Heb vroeger ook wel een power City gehad, maar kan me dat niet meer herinneren. Of kan dat ook aan je stopcontact liggen?

    Als mijn gitaarkabel eruit is hoor je het niet meer of in ieder geval stukken minder. Heb wel een normale kabel: Fender Prof
    Laatst gewijzigd door h.v.d.koppel; 4 december 2021 om 17:48

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Misschien een lo-db speaker? Heb nu een Fane heavy Duty. Zijn vlgs mij aardig hoogrendement.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    1 watt blijft hard in huis..... Mijn Marshall staat altijd op 0,1 watt en dat is meer als luid genoeg. Vergeet niet bij een rendement van 86dB heb je met 1 watt op 1 meter 86 dB geluid, en dat is veel!!!!

    Ruis op ultra hi-gain kanalen kan, weet niet hoe het erg het is bij jou, maar mijn Marshall op ultra gain voluit ruist ook.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    1 watt blijft hard in huis..... Mijn Marshall staat altijd op 0,1 watt en dat is meer als luid genoeg. Vergeet niet bij een rendement van 86dB heb je met 1 watt op 1 meter 86 dB geluid, en dat is veel!!!!

    Ruis op ultra hi-gain kanalen kan, weet niet hoe het erg het is bij jou, maar mijn Marshall op ultra gain voluit ruist ook.
    86 dB op 1 meter afstand: zo heb ik het nog niet bekeken. De meeste speakers zijn zelfs 95-100 dB. Nog een stukje harder.
    Gaat een buizenversterker harder dan een transistorversterker? Mijn transistorversterker van 75W kan ik nl wel op een vrij laag niveau bespelen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    ...maar mijn Marshall op ultra gain voluit ruist ook.
    Ook bij laag volume?

    Wat ruis betreft: Geen idee of het veel is/ meer dan een gemiddelde hi-gain buizenversterker. Heb geen vergelijkingsmateriaal. Alleen transistor Deze ruist ook wel als ik alles volluit heb: drive, limiter/ compressor, maar wel wat minder. Maar misschien is dat dan wel normaal. Enige wat mij opviel dat er wat tikjes, ruisgeluidjes moeilijk te omschrijven in het leadkanaal zaten, maar werd stukken minder als kabel eruit ging en ook als volume gitaar dicht ging. Ultra gain wordt natuurlijk alles ultra versterkt, dus ook ruis, storingen, etc.
    Moet er gewoon wat meer mee spelen en kijken of het een geschikte versterker voor thuis is. Als je hem zo zacht moet zetten komt de versterker misschien ook niet helemaal tot zijn recht.
    Laatst gewijzigd door h.v.d.koppel; 4 december 2021 om 22:17

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top