Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
1 watt blijft hard in huis..... Mijn Marshall staat altijd op 0,1 watt en dat is meer als luid genoeg. Vergeet niet bij een rendement van 86dB heb je met 1 watt op 1 meter 86 dB geluid, en dat is veel!!!!

Ruis op ultra hi-gain kanalen kan, weet niet hoe het erg het is bij jou, maar mijn Marshall op ultra gain voluit ruist ook.
Heb er even een opname van gemaakt van de ruis. De hoeveelheid ruis valt bij nader inzien wel mee. Opname is gemaakt zonder kabel op de ingang, ritmekanaal, drive op 5 en volume ook op 5. Overigens op de andere kanalen heb ik soortgelijk gekraak. Alleen is het op het clean kanaal de ruis wat minder. Hoorde zelfs heel af een toe een soort van piep-ruis, maar dat is wel zeer zelden. Geluid is verder op zich prima.
Zelf het idee dat een van de buizen niet helemaal oke is.

https://drive.google.com/file/d/17PV...ew?usp=sharing

Wat ik ook merkte vandaag toen ik aan de slag ging op de achterzijde: kabeltje inprikken in de koptelefoon en de USB. Toen raakte ik de 220V kabel aan en toen viel heel mijn versterker uit. Ik heb dat nog een paar keer geprobeerd en er zit iets niet goed bij de poweringang. Iedere keer als ik iets de 220V stekker (of hoe dat ook heet) beweeg, valt de versterker uit. Er zit duidelijk iets los van binnen.
Heb ook nog gekeken of er geen apparatuur is die stoort ivm het gekraak. Ik heb verder geen vreemde goedkope dimmers en de gebruikte dimmers zitten allen 2 etages lager. Verder laptop, maar lijkt niet dat die stoort. Wat wel verder opviel. Als ik de lichtschakelaar aan en uit doe, hoor ik een plop. Ook hoor ik een klik bij kanaalwissel, maar dat is misschien ook normaal?
Dit soort storingen: ploppen, kraakruis heb ik niet bij mijn transistorversterker, maar misschien is deze ontstoort.

Qua geluidsniveau: Het is wel te doen, maar dan moet ik het volume ongeveer op 2 zetten en dan op de 1W ingang.