Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: patch kabels maken

  1. #1

    Standaard patch kabels maken

    Ik zou graag mijn eigen patchkabels maken uit budgettaire en praktische overweging.

    Ik zag deze jacks die weinig plaats innemen. Iemand ervaring mee?

    Ik zou graag met flexibele kabels werken die niet te dik zijn. Voorstellen? Liefst per meter te koop (op de site van Conrad.be)

    Dank voor de hulp!

  2. #2

    Standaard

    Dit zijn zgn pancake jack's. Erg handig, maar alleen van switchcraft zijn ze van goede kwaliteit.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Ja dit is wel handig, dikke laag soldeer erop en gaan.
    ben zo ook ooit begonnnen, maar toch waren de kabeltjes niet altijd betrouwbaar.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Waarom neem je geen Harley Benton flat cables?
    Die zijn goed, goedkoop, nog kleiner en je hoeft niet zelf te solderen.

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...SABEgI0Y_D_BwE
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Waarom neem je geen Harley Benton flat cables?
    Die zijn goed, goedkoop, nog kleiner en je hoeft niet zelf te solderen.

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...SABEgI0Y_D_BwE
    Ik zweer bij die dingen na ooit een gifsvermogen te hebben uitgegeven aan George L spullen. Enige voordeel van George L is de lengte die je zelf kunt bepalen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Dit zijn zgn pancake jack's. Erg handig, maar alleen van switchcraft zijn ze van goede kwaliteit.
    Dat betwijfel ik, bovendien kun je moeilijk budgetair goed bezig zijn als je al 12 EUR per snoertje aan pluggen kwijt bent. Vaak worden patchcables ergens in geprikt en verder met rust gelaten dus wordt er veel minder van de soldering en de trekontlasting gevraagd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ik zweer bij die dingen na ooit een gifsvermogen te hebben uitgegeven aan George L spullen. Enige voordeel van George L is de lengte die je zelf kunt bepalen.
    Ik gebruik vooral die vrolijk gekleurde kabels, maar je hebt helemaal gelijk.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiliano Bekijk bericht
    Ik zou graag mijn eigen patchkabels maken uit budgettaire en praktische overweging.

    Ik zag deze jacks die weinig plaats innemen. Iemand ervaring mee?

    Ik zou graag met flexibele kabels werken die niet te dik zijn. Voorstellen? Liefst per meter te koop (op de site van Conrad.be)

    Dank voor de hulp!
    Ik zou hier maar eens gaan kijken, daar is zat te vinden waar jij niet tegenop kunt solderen.

    https://www.thomann.de/nl/patch-kabe...ls=100&gk=KAKP

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dat betwijfel ik, bovendien kun je moeilijk budgetair goed bezig zijn als je al 12 EUR per snoertje aan pluggen kwijt bent. Vaak worden patchcables ergens in geprikt en verder met rust gelaten dus wordt er veel minder van de soldering en de trekontlasting gevraagd.
    Je moet de massa aan de behuizing solderen. Als je daar mee klaar bent is zo'n goedkope pancake plug van 78 cent gesmolten. Switchcraft gebruikt ander isolatie materiaal. Dit is bestand tegen de hitte van het solderen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb vroegah veel Vannieuwkerke pluggen gesoldeerd. De truc is dat je de behuizing eerst moet schuren/vijlen en met een tang vast moet houden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Even niet opgelet wat ik typte…..

    “van die” wordt gelijk omgezet in “Vannieuwkerke” geen idee wat die in m’n woordenboek doet.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Je moet de massa aan de behuizing solderen. Als je daar mee klaar bent is zo'n goedkope pancake plug van 78 cent gesmolten. Switchcraft gebruikt ander isolatie materiaal. Dit is bestand tegen de hitte van het solderen.
    De isolatie smolt vaak door mijn knudde soldeerskills. Ik ben ermee gestopt. Heb nu zo'n lava solderless kitje


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top