Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Midi clock naar Tap tempo pulse converter

    Dag.

    Ik heb een heel klein rackje met 2 Rocktron Voodu Valves en een Lexicon MX400 (even zo uit mij hoofd).
    Ben eigenlijk erg tevreden zo met mijn setup.
    Nou zit ik te puzzelen hoe ik wat makkelijker de delay tijden van de Voodu's (?&#129300 kan veranderen zonder de programma's te veranderen.
    Er zit wel een jack plug achterin waar je een schakelaar aan kan knopen en dan het temp tappen.
    Mooier zou zijn als ik ze kan sturen met een Midi clock (een Step Status lijkt me wel wat). Maar de Voodu's kunnen geen clock signaal ontvangen.
    Nou dacht ik: is er geen apparaatje dat een midi clock signaal weer om kan zetten in een zo'n tap tempo puls, die ik dan weer in de jack ingang van de Voodu's kan prikken? Zou de perfecte oplossing zijn.

    Weet iemand of die er zijn. Of heb ik gewoon een raar idee? Een beter oplossing is natuurlijk ook welkom. Zo ben ik dan ook wel weer.😁

    Verstuurd vanaf een Palm Tungsten T5

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wil je per se met midi clock werken icm die trs aansluiting op de voodu valve, dan kun je denken aan de Disaster Area Smartclock.

    De vraag is eigenlijk of je per se midi clock wilt gebruiken, of dat je gewoon met een tap tempo alledrie de units wilt aansturen. Dan zijn er waarschijnlijk meer wegen naar Rome.

  3. #3

    Standaard

    Werken tap tempo ingangen meestal niet gewoon met het momentary sluiten van een TS contact, waarbij het toestel zelf zorgt voor een schakelspanninkje? Er zijn zat MIDI to Voltage converters die een stuurspanning van 5 Volt oid en met bijvoorbeeld een Nobels MS4 kun je kiezen voor momentary sluiten via MIDI CC. MIDIclock naar contact converters ken ik niet maar die zullen er vast zijn.

  4. #4

    Standaard

    Bedankt!
    Nou ja... eh... MIDI clock. Wat ik wil is in 1 apparaat de BPM's van verschillende nummers kan ingeven/programmeren (b.v. die Step Status), dat ik via midi PC kan schakelen. Waarna een iets/oplossing dat omzet in momentary contact switch, zodat de Voodu's, en evt de Lexicon hetzelfde tempo hebben.

    Denk dat MIDI clock niet het juiste begrip was.

    Verstuurd vanaf een Palm Tungsten T5
    Laatst gewijzigd door AC Jet Glo; 4 december 2021 om 10:33

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top