Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Yup. Ik heb ook een irt15, gebruik hem eigenlijk alleen door een two notes Captor en cab m rechtstreeks de pc in. Ook op de 1 watt stand gaat ie veel te hard voor mijn zeer gehorige doorzonhut.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Ben benieuwd. Mijn huis is niet super gehorig, maar ook niet super geïsoleerd. Ga het uitproberen. Maar hoop dat ik hem in de 1w ingang toch kan gebruiken. Speel nu op een 75W transistorcombo. Dat gaat op zich wel goed, maar dan moet ik de master niet te veel opendraaien anders heb ik een groot probleem.

    Iets heel anders: Wanneer ik hem aan mijn laptop hang, kan ik dat rechtstreeks met de USB doen. Is dat wat? Ik kan ook de XRL uitgang gebruiken met tussenkomst van een USB audio interface. Volgens winkel kreeg je hierdoor een betere kwaliteit.
    Maar zo'n USB audio interface wordt uiteindelijk toch ook via USB aangesloten op je laptop? Is de kwaliteit dan niet identiek?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remork1970 Bekijk bericht
    Lijkt me overigens wel een mooi ding, die Laney. Maar doet ie brute death metal ook een beetje overtuigend? Je weet wel, met shitloads of gain enzo?
    Geen idee. Zou hem vandaag binnenkrijgen, maar dat wordt morgen. Heb wel diverse demo's op internet gezien en was wel overtuigd van de grote hoeveelheid gain, maar ook het mooie cleane geluid en natuurlijk de vele mogelijkheden. Kortom lekker veelzijdig.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik vind van wel, hij heeft wel een heel eigen, vrij droge sound. Daarom heb ik er nog een Marshall dsl20hr bij voor de wat meer klassieke marshall geluiden. Maar de laney is behoorlijk veelzijdig, heeft ook een goede eq.

    Eigen opname met redelijk veel gain, irt in Captor in cab m:

    https://soundcloud.app.goo.gl/b5F5h

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Klinkt lekker hoor. Ik hou wel van dit geluid. Verder nog andere effecten op?
    Heb je er ook nog een fysiek cabinet bij en zo ja welke?
    Zelf heb ik nog een een Fane heavy duty high power loudspeaker uit mijn huidige combo uit de jaren tachtig. Persoonlijk wel een fijn geluid wat hieruit komt. Even aansluiten op de IRT en kijken hoe het klinkt. Mijn combo ga ik toch niet meer gebruiken. Die heeft na 40 jaar zijn beste tijd wel gehad. Misschien dat ik er toch een stuk of 3 cabinets bestel om uit te proberen. Stuur ik het gewoon weer terug en hou ik degene die mij bevalt. Moet vooral niet te zwaar zijn qua gewicht. Moet 2 trappen op en af, mocht ik een keer gaan jammen. max 15 -16kg. Is wel een harde eis naast het geluid natuurlijk.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    8 vs 16 Ohm. Geen voors of tegens van het ene vs het ander. Voordeel is dat je dat op de Laney kunt kiezen en daarmee wat flexibeler bent in de keuze van je speaker. Hoe je het matcht, 1x8, 2x4, 4x4, 1x 16, etc etc Zolang de impedantie maar matcht als stelregel.
    Een hoger belastbare speaker tov het uitgangsvermogen van de amp zorgt idd dat de speaker minder hard hoeft te werken. Geluid komt heus wel tot zijn recht, alleen minder snel tot geen breakup.
    En dat is deels een kwestie van voorkeur, een speaker met meer headroom klinkt anders dan wanneer ie over zijn nek gaat.
    Minimum RMS, ach, lichtste speaker die je zult vinden is al gauw 25W, dus zit je veilig met een 15W amp.
    No way dat je die thuis vol open kunt draaien.

    Open vs closed is afhankelijk van type kast en speakerconfiguratie. Sommige cabs bieden de optie van beiden of half open. Een closedback, een houtzaag en een paar1x8x extra schroeven en je kunt zelf gaan tweaken.
    Thanx. Dan weet ik het wat het vermogen betreft.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Ben benieuwd. Mijn huis is niet super gehorig, maar ook niet super geïsoleerd. Ga het uitproberen. Maar hoop dat ik hem in de 1w ingang toch kan gebruiken. Speel nu op een 75W transistorcombo. Dat gaat op zich wel goed, maar dan moet ik de master niet te veel opendraaien anders heb ik een groot probleem.

    Iets heel anders: Wanneer ik hem aan mijn laptop hang, kan ik dat rechtstreeks met de USB doen. Is dat wat? Ik kan ook de XRL uitgang gebruiken met tussenkomst van een USB audio interface. Volgens winkel kreeg je hierdoor een betere kwaliteit.
    Maar zo'n USB audio interface wordt uiteindelijk toch ook via USB aangesloten op je laptop? Is de kwaliteit dan niet identiek?
    Usb uitgang en XLR zijn in principe qua geluid identiek, allebei met dezelfde analoge speakersimulatie. Ik vind hem kut, heb ook lui gehoord die er een fatsoenlijk geluid uithalen.

    Zelf ging ik zonder speakersim vanuit de line out de geluidskaart in en dan in de pc de speaker sim met impulse response er over heen. Je kunt hem gebruiken zonder een speaker aan te sluiten. Er zit een resistive load in, die dus op alle frequenties hetzelfde reageert. Klinkt best goed maar wat muf. Ik heb er later een two notes Captor bij gekocht, een reactive load die qua weerstand met op een speaker lijkt. Bevalt mij beter maar zonder gaat het ook.

    De Usb uitgang heeft op een Windows pc het nadeel dat de irt dan als geluidskaart funktioneert en omdat windows maar een geluidskaart tegelijk ondersteunt zit je met je afluistering. Bovendien werkt ie met ASIO4All als driver en dat is niet echt ideaal.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Rinze; 1 december 2021 om 00:22
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik vind van wel, hij heeft wel een heel eigen, vrij droge sound. Daarom heb ik er nog een Marshall dsl20hr bij voor de wat meer klassieke marshall geluiden. Maar de laney is behoorlijk veelzijdig, heeft ook een goede eq.

    Eigen opname met redelijk veel gain, irt in Captor in cab m:

    https://soundcloud.app.goo.gl/b5F5h

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Las ergens dat de buizen nogal "koud" zijn afgesteld bij de Laney. Door de bias-instelling kun je dat aanpassen. Mocht je dat willen natuurlijk.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Las ergens dat de buizen nogal "koud" zijn afgesteld bij de Laney. Door de bias-instelling kun je dat aanpassen. Mocht je dat willen natuurlijk.
    Heb ik gedaan, maar het wat droge, steile karakter blijft. Niks mis mee maar ik miste het wat smeuïger marshall geluid voor de meer rock geluiden.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Heb ik gedaan, maar het wat droge, steile karakter blijft. Niks mis mee maar ik miste het wat smeuïger marshall geluid voor de meer rock geluiden.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Oké duidelijk. Zelf hou ik ook wel van een warm rockgeluid. Maar ik ga het aanhoren.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Heb ik gedaan, maar het wat droge, steile karakter blijft. Niks mis mee maar ik miste het wat smeuïger marshall geluid voor de meer rock geluiden.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Iets anders: De meeste buizenversterkers hebben een standby-schakelaar om de buizen te ontlasten wanneer je niet speelt. Die zie ik niet op de IRT15.
    Wat is jouw ervaring hiermee?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Iets anders: De meeste buizenversterkers hebben een standby-schakelaar om de buizen te ontlasten wanneer je niet speelt. Die zie ik niet op de IRT15.
    Wat is jouw ervaring hiermee?
    Ach, als er een op zit gebruik ik hem en anders niet 😅 ik geloof dat de experts het sowieso niet echt eens zijn over het nut dan wel onnut van zo'n schakeling. Ik maak me er niet druk over. Ook niet over een eventuele plop door de speakers.

    Mijn ervaring is dat het spul allemaal wel wat kan hebben. Ik heb de irt nu een jaar of drie geloof ik, zonder problemen. Nu staat ie gewoon op zijn plek en wordt er niet mee gesjouwd, dat scheelt. Een hoop moderne versterkers zijn niet echt gebouwd voor het gooi - en smijtwerk van veel optreden of touren. Buizen en potmeters direct op de printplaat, dunne printplaten, echt heavy duty is het allemaal niet. Voor mij geen probleem, ik speel niet meer in een band en heb ook weinig trek meer in het hele land door crossen in een busje. Voor normaal gebruik zal ie het prima doen denk ik.

    Hij moet bij mij wel hard werken, met de Captor erachter staat ie behoorlijk hard, de masters heb ik meestal op 7 staan. En dat doet ie tot nog toe prima. Voor het geld ga je denk ik niet snel beter krijgen.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top