Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 63
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Nee hoor, alleen een paardemiddel.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Nee hoor, alleen een paardemiddel.
    Ja, dat dus. AT7 stopt men ook vaak in V1 van Hotrods en Bassmans vanwege het idiote verloop van de volumepots die Fender gebruikt. Nu zou je denken dat Fender na een paar decennia lering zou trekken uit dit soort dingen, maar nee. Bijvoorbeeeld 70 jaar na introductie van de Tele is er kennelijke nog steeds een third party voor nodig om te bedenken dat je het gat van de volumepot op de control plate ook ietsje verder richting tonepot kunt boren, zodat je nog een vinger krijgt tussen de volume pot en de pu switch in brugpositie. Maar dat is niet vintage correct natuurlijk….

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat verloop van het volume deed Leo destijds bewust. Als een versterker bij 2 al loeihard gaat, hoe hard moet hij dan wel niet voluit gaan? Zeker het Amerikaanse publiek denkt nog steeds zo bij de aanschaf van gear (in de ruimste zin).

    Dat van die Tele is inderdaad idioot, Strat schakelaar rubbertje erop scheelt al.

    <edit> ik heb de reverb van een Fender wel eens prettiger regelbaar gemaakt door een voorschakelweerstand door te knippen, ook geen idee waarom die er in zit.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Als ik de televisie moet geloven is iedere huiskamer daar ook groot genoeg om volumestandje 2 als huiskamerniveau te kunnen betitelen.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hoe moet ik dat precies zien?

    Zonder opscheppen..... ik heb óók een tv...!!

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht

    "While you can physically use a 12AU7 tube in place of a 12AX7 in a circuit, it's not recommended to do. Most circuits that are designed for a 12AX7 will not react well to the significantly lower gain of the 12AU7."
    1) Er gaat niets stuk.
    2) Hoe het reageert is in deze aan de gebruiker. Die kiest voor een lagere versterkingsfactor en ja, daarmee ga je de daaropvolgende trappen minder hard insturen. da's niet anders dan dat je en AX gebruikt maar die minder hard instuurt (volume dicht) waardoor die volgende trappen hezelfde level zien. Hoe dat wel of niet "recommended" zou zijn, laat staan door wie, ontgaat me volledig.
    3) er gaat niets stuk


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    "Typically 12AU7 tubes are used in tube-driven effects within guitar amps (such as spring reverb or tremolo effects in Fender amps) and are commonly used in microphone preamps and tube microphones."
    Iets met de klok en de klepel?
    Bovenstaand heeft een kern van waarheid. Maar hier is de reden voor het gebruik van een AU niet omdat de AU minder gain levert (Wil je minder, stuur em minder had is) maar omdat die AU meer stroom kan leveren die je nodig hebt om de reverb driver trafo te sturen. Dat betekent niet dat een AU typisch een reverb driver is en minder geschikt voor een versterkertrap
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #37

    Standaard

    Sorry dat dit topic door een herbeginnen leek gekaapt wordt.

    Heeft er iemand enig idee welke reverb tank hier in zit?

    Ik zou heb de mijne er net uit gehad aangezien ik er graag een meer drippy exemplaar wil... Maar nergens een code te bespeuren...

    Iemand enig idee welke tanks geschikt zijn?

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Als je hem eruit haalt heb je zijn code toch niet nodig?
    H
    et enige wat spannend is of de nieuwe tank er fysiek in te frommelen valt.

    Ov
    erigens lijkt me meer drip niet met een paar andere veren te verwezenlijken is, daar zijn andere krachten voor aan het werk.
    Mijn '63 F. r
    everb zit vol met drip, of je het wil of niet. Maar mijn F. amps met tube reverb not so much.
    Ik gok dat h
    et vooral met plaats in het circuit te maken heeft. Je huidige tank voor de pre amp plaatsen zou mijn eerste gedachte zijn.
    Dat j
    e een pre amp voor die tank nodig hebt lijkt me alleen maar een fun diy uitdaging. Ik heb dat ooit gedaan met een simpele Barcus Berry pre amp maar je HBenton pre amp daarvoor gebruiken is natuurlijk nog gisser.
    Maar dat is hog
    eschool techneut talk, dat is een ander topic.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xeentje Bekijk bericht
    Sorry dat dit topic door een herbeginnen leek gekaapt wordt.

    Heeft er iemand enig idee welke reverb tank hier in zit?

    Ik zou heb de mijne er net uit gehad aangezien ik er graag een meer drippy exemplaar wil... Maar nergens een code te bespeuren...

    Iemand enig idee welke tanks geschikt zijn?
    Geen flauw idee, maar wellicht vind je wat in de knutselfora. Jouw versterker is ook als Monoprice 15 en Laney Cub 12 op de markt gebracht.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Mannen. Excuses dat ik na mijn aanvankelijke vraag over de buizen niets van me liet horen. Ik heb 10 mei een zwaar hartinfarct gehad en ben blij dat ik er nog ben. Het was door het oog van de naald maar het gaat nu eigenlijk heel goed met me.
    Heb net even de reacties gelezen, maar het is wel vrij technisch...
    Overigens, @Erik dePerik, de Laney is volgens mij wel een wat andere versterker dan de Monoprice en de HB, hoewel ze qua performance wel vaak in één adem genoemd worden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top