Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 63
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Goedkoop is duurkoop. Dacht je nog eerst, klinkt best goed en voor dat geld... maar het gaat kapot en daarna weer en nu heb ik een aardig verzameling wat stof staat te happen wegens "jadoei, ik blijf niet bezig."
    Zal natuurlijk niet voor alles gelden maar de USA bakkies van 40 jaar en ouder doen het nog allemaal met veel plezier in arbeid ethos.
    Ben het er eigenlijk niet zo mee eens. Donders mooi spul de laatste tijd. Inspireert zeker en eventueel leuk een trafo te wisselen, boren en schroeven is het meeste werk. Ik heb voor m'n eerste 1000 gulden betaald, en dan moest je er zelf nog een voortrap inzetten, bedoel, je kunt tegenwoordig goed slagen voor weinig.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Goedkoop is duurkoop. Dacht je nog eerst, klinkt best goed en voor dat geld... maar het gaat kapot en daarna weer en nu heb ik een aardig verzameling wat stof staat te happen wegens "jadoei, ik blijf niet bezig."
    Zal natuurlijk niet voor alles gelden maar de USA bakkies van 40 jaar en ouder doen het nog allemaal met veel plezier in arbeid ethos.
    Je hebt beslist een punt, Pepe. Maar ik denk dat de betrouwbaarheid van betaalbare apparatuur inmiddels wel aanmerkelijk beter is geworden. Als je ziet wat er in het algemeen nu te koop is op de (starters)markt en als je ziet waar ik in pak 'm beet 1974 (opa spreekt!! ) op begon.... OMG!!! Wat niet wegneemt dat er natuurlijk altijd bezuinigd moet worden bij dit soort verkoopprijzen. Zie in dit geval "trafo's".... Zoals mijn moeder altijd zei: "het moet uit de lengte of uit de breedte komen"! De tijd zal het leren. Ik heb overigens even gezocht op al dan niet voorkomende problemen met de Tube-15, maar echt niets gevonden dat ook maar wijst op iets structureels. Alleen maar enthousiaste reviews en tevreden gebruikers.
    Ik herinner me nog dat bijv. de Bugera V22 in het begin ook nogal een issue had, maar weet niet niet meer precies wat.
    Dat is toen wel opgelost door onze ing. Uli B. Maar verhoudingsgewijs veel amp voor weinig!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik heb het, in mijn geval over de Fender Champion 600, de Wang VT-5 en de Ibanez Valbee.
    Ik heb nog een Wang VT-1, die staat dag & nacht aan een geeft geen krimp, dat mag ook gezegd.

    Wanneer je slechte ervaringen hebt mag je daar niks over zeggen begrijp ik Rinze?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Een (paar) slechte ervaring(en) is natuurlijk niet een garantie dat dat altijd het geval is. Goedkoop kan ook zeker goed bevallen, het is niet altijd kut.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Een (paar) slechte ervaring(en) is natuurlijk niet een garantie dat dat altijd het geval is. Goedkoop kan ook zeker goed bevallen, het is niet altijd kut.
    Heb je het ook tegen mij want dat staat ook in mijn post.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ja, er staat dat het heel soms mee kan vallen. Ik vind die disclaimer niet helemaal de lading dekken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Sterker nog, duur is ook regelmatig gewoon kut.
    Vwb gitaarspul mag ik afkloppen, maar mijn "hifi" versterker was toch in de prijsklasse "zou het voor moeten lukken" en dat is toch een niet zo'n heel betrouwbaar ding gebleken. Het digitale gedeelte in ieder geval.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Maar euh, hebben nog meer mensen ervaring met deze amp??

    In dit clipje worden verschillende opties vergeleken met andere (duurdere) buizen:
    Onder de streep: niet echt nodig.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 26 november 2021 om 23:23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    maar snap op zich het nut van een zwaardere trafo natuurlijk wel), maar gaat de versterker, naast dat hij betrouwbaarder wordt, ook nog beter klinken?
    Met je "onder de streep" opmerking hierboven;
    Ik kom de laatste tijd vaker kritische opmerkingen tegen wat betreft de klankmatige invloed van buizenwissels. Zeker als het gaat om high gain ontwerpen. Juist omdat er zo extreem veel ge-mojo-talked wordt over de fantastische sonische karakteristieken van buizen, en oude exemplaren om altijd veel beter klinken maar niemand daar een echte verklaring voor heeft, vind ik die kritische geluiden wel leuk.

    Trafo ga je merken ja. Dat hoeft niet te betekenen dat het beter is overigens. Wel anders. Maar de grootste factir die ook het snelst te wijzigen is is nog steeds de speaker.

    @Rinze,
    Ik begrijp net helemaal waar de conclusie vandaan komt dat het kut en de TS niet blij zou mogen zijn. Ik lees juist veel meer "bang for the buck".
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    De dag waarvan je wist dattie zou komen...


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top