Dag allen.

Long time no see. Een beste tijd geleden dat ik hier was. En heb voor het eerst in lange tijd (Corona heeft bij mij als beroepsmuzikant voor erg veel ellende gezorgd, zowel gezondheidstechnisch als financieel ) weer iets aangeschaft dat ik wel de moeite waard vind om te delen, n.l. een Harley Benton Tube-15 combo. Ik was al lange tijd op zoek naar een compacte amp die ik stand alone kan gebruiken voor kleine optredens, repetities etc. Moest niet al te veel kosten, zeker niet te zwaar zijn, maar wel serieus klinken.
Ik overwoog o.a. een Fender Blues Junior, maar eerlijk gezegd vind ik die te duur voor wat hij doet.
Ik had al het e.e.a. gelezen over deze HB (die in de VS te koop is onder de naam Monoprice) en dat waren over het algemeen goede verhalen en ook op YouTube is er inmiddels veel te vinden.
Kortom, ik heb hem "gewoon" laten komen voor € 235,-
Voor wie 'm niet kent: 15 watt, één kanaals met mastervolume, reverb, loop, schakelbaar naar 1 Watt, 12" Celestion Seventy speaker, 3x ECC83/12AX7, 2x EL84, 11.5 kilo, controls: gain, volume, tone, bass, middle, treble en reverb.

Ik heb 'm inmiddels redelijk aan de tand gevoeld en ik ben onder de indruk van wat hij levert. Niet alleen voor deze prijs, maar ook t.o.v. combo's die aanmerkelijk duurder zijn.
Ik gebruik 'm nu vooral met mijn oude Telecaster (met humbuckers heb ik 'm nog amper gebruikt) en met echt een behoorlijke hoeveelheid gain, maar d.m.v. de volumeknop van de gitaar (met een hele fijne treblebleed) kan ik van vrijwel helemaal clean naar een echt stevige distortion, zeker als ik ook nog wat tweak met de tonecontrol van de gitaar.
En dan kom ik er achter dat al die pedalen eigenlijk niet altijd nodig zijn. Dat wist ik eigenlijk al wel een beetje, maar het wordt weer een goed bevestigd. Ik kan me echter wel voorstellen dat hij i.c.m. een booster het ook erg goed kan doen!
Ik zit nog in de witte broodsweken, dus ik zal vast nog wel wat meer (plus- of minpuntjes) ontdekken, maar dat ik hier wel plezier van ga beleven staat vast!

https://www.thomann.de/nl/harley_ben..._celestion.htm