Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: Amplitube 5

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Joepie, het werkt!

    Het bleek dat ik op dit knopje moest drukken. https://bit.ly/3puYyr3

    Hoe bevalt die Amplitube Arcane en Skanky?
    Ik ben er heel blij mee, ik heb de gewone Amplitube en nog een paar dingetjes gekocht tijdens the groupbuy laatst en ik heb toen bijna alle extra modellen gratis er bij gekregen. Mijn favorieten zijn de Dr. Z amps en de Tweed Fenders van Amplitube Fender2.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Joepie, het werkt!

    Het bleek dat ik op dit knopje moest drukken. https://bit.ly/3puYyr3

    Hoe bevalt die Amplitube Arcane en Skanky?
    Ik heb er tot nu toe maar een klein beetje mee kunnen spelen. Wat ik er tot nu toe van gehoord heb ben ik niet ontevreden met hoe het klinkt. Het werkt ook intuïtief. Maar ik heb alleen naar het amp/fx gedeelte gekeken, het opname gedeelte ga ik sowieso niet gebruiken.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik vind het ook wel interessant allemaal. Het grootste voordeel vind ik dat je niet-destructief je geluid kunt opnemen.
    Ik neem met Amplitube rechtstreeks ('kaal') op in mijn DAW (Mixcraft in mijn geval) en voeg dan later de sound toe.
    Dat geef wel heel veel mogelijkheden.

    Ik vond het aanbod aan amps lichtelijk tegenvallen. Er is op zich een vrij ruime keuze maar ik kan niet eens een Twin Reverb met 2x12" Fenderkast samenstellen.
    Dus ik zit nou een beetje te overwegen om er nog een Fender collectie tegenaan te gooien. Je moet ten slotte toch een beetje investeren in je hobby, niet waar?

    Hoe is die Fender spring reverb in Amplitube?
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Ik vind het ook wel interessant allemaal. Het grootste voordeel vind ik dat je niet-destructief je geluid kunt opnemen.
    Ik neem met Amplitube rechtstreeks ('kaal') op in mijn DAW (Mixcraft in mijn geval) en voeg dan later de sound toe.
    Dat geef wel heel veel mogelijkheden.

    Ik vond het aanbod aan amps lichtelijk tegenvallen. Er is op zich een vrij ruime keuze maar ik kan niet eens een Twin Reverb met 2x12" Fenderkast samenstellen.
    Dus ik zit nou een beetje te overwegen om er nog een Fender collectie tegenaan te gooien. Je moet ten slotte toch een beetje investeren in je hobby, niet waar?

    Hoe is die Fender spring reverb in Amplitube?
    Je weet toch wat je koopt, en welke amps je krijgt?
    Nouja, qua Fender collection kan je (naar mijn mening) het best beginnen met Collection 1, die is het meest veelzijdig (en is inclusief de losse '63 reverb). Bij de tweede zijn de verschillen subtieler, dat zijn allemaal oude tweed amps + '65 super reverb.

    De extensions zijn regelmatig in de aanbieding. Maar niet allemaal tegelijkertijd.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Dus je koopt een pakket met Black Friday korting, en dan moet je daarna nog allerlei expansion packs kopen. En die Fender pack kost dan 100 euro? Ik zie dat het Max pack 349.- euro kost, en die heeft alles aan boord.

    https://www.ikmultimedia.com/product...ey=amplitube-5

    Kan je niet via jouw versie upgraden naar die Max versie?

    Beetje lullig allemaal, het zijn alleen maar 1-en en 0-en, waarom zo moeilijk doen met extra packs. Je wordt verslaafd gemaakt aan die packs als je eenmaal ingestapt bent.

    Ik koop zelf af en toe apps op de Ipad en die hebben een heel ander prijspeil, 2-3 euro, 10 als het moet, 20 is al echt veel.

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Dus je koopt een pakket met Black Friday korting, en dan moet je daarna nog allerlei expansion packs kopen. En die Fender pack kost dan 100 euro? Ik zie dat het Max pack 349.- euro kost, en die heeft alles aan boord.

    https://www.ikmultimedia.com/product...ey=amplitube-5

    Kan je niet via jouw versie upgraden naar die Max versie?

    Beetje lullig allemaal, het zijn alleen maar 1-en en 0-en, waarom zo moeilijk doen met extra packs. Je wordt verslaafd gemaakt aan die packs als je eenmaal ingestapt bent.

    Ik koop zelf af en toe apps op de Ipad en die hebben een heel ander prijspeil, 2-3 euro, 10 als het moet, 20 is al echt veel.
    Misschien omdat het een commercieel bedrijf is en er geld moet worden verdiend en dit hun verdienmodel is?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ja, dat is het business model: je lokt je klanten binnen met een goedkoop starterspakket en hoop vervolgens dat je allerlei (dure) uitbreidingspakketten aan ze kunt slijten.
    Maar ik heb daar niet veel problemen mee. Ik vind het niet erg om voor software te betalen. Software engineers kunnen niet van de wind leven.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Het maakt mij ook verder niet uit hoor, geld moet rollen, zeg maar. Beter een expansion pack kopen dan een naar de MC Drive.

    Alleen stel ik me zo voor dat je de echte synth engine, of amp simulatie engine al helemaal gekocht hebt. Die expansions zijn dan een leuk plaatje op je scherm, en verder vooral een set getweakte parameters, die deels buiten je bereik liggen, om het exclusief te maken. Op de Ipad heb ik de expansions gekocht voor Bias, Tonestack, en JamUp Pro, en van te voren lees je dan mooie kreten, b.v. over boetiek amp sound, en dan koop je het en dan is het gewoon weer een 13 in een dozijn resultaat.

    Dan spreekt zo een closed box systeem me meer aan zoals Neural DSP dat heeft, je koopt een amp, en daar moet je het mee doen. Maar goed wie ben ik . Ik snap natuurlijk dat de kracht van Amplitube nu juist dat modulaire is.
    Laatst gewijzigd door raabje; 9 december 2021 om 17:30

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Dan spreekt zo een closed box systeem me meer aan zoals Neural DSP dat heeft, je koopt een amp, en daar moet je het mee doen. Maar goed wie ben ik . Ik snap natuurlijk dat de kracht van Amplitube nu juist dat modulaire is.
    Daar ben ik het wel mee eens. Maar vaak is het ook de nieuwsgierigheid om eens verschillende amp sounds uit te proberen in plaats van een specifieke amp waarvan het ook maar de vraag is of die nu beter is (kwaliteit vs. kwantiteit).

    Verder vond ik zelf de clipjes van TH-U Overloud wel leuk omdat ze zich vooral richten op het verkopen van passende rig packs van bepaalde rock periodes (dus meer een combinatie van amps en effecten als preset).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 9 december 2021 om 23:41

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top