Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29

Discussie: Amplitube 5

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Amplitube 5

    Guys, ik zie dat Thomann Amplitube in de aanbieding heeft voor de Black Friday.
    Amplitube 5 is nu 119,- euro.
    Dat lijkt me wel een redelijke prijs. Ik zit er sterk over te denken om de trekker maar eens over te halen en de boel te installeren.

    Wat zijn de ervaringen hier met Amplitube?

    https://www.thomann.de/nl/ik_multimedia_amplitube_5.htm
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 24 november 2021 om 16:49
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Dit is trouwens wel een leuke video: een vergelijking tussen Amplitube 5, de Line6 Helix Stomp en de Axe-FX iii.
    Mijn indruk is dat Amplitube 5 beter klinkt dan de Helix.
    Maar dat is just me.

    Prijs:
    Axe-fx: 2600,-
    Line6 Helix Stomp: 569,-
    Amplitude 5: 119,-

    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 24 november 2021 om 14:58
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Ik heb zelf amplitube 4. Vind het een fijn pakket om mee te spelen. Ik gebruik nooit de interne recorder maar gebruik het meestal als VTS plugin in Reaper. Zowel voor bass als gitaar.
    Grote keuze aan amps, cabs, mics, effecten, opstellingen etc en een geloofwaardige sounds.

    Overigens heb ik amplitube zelf niet gekocht, maar ik zou het wel de 119 euro waard vinden.

    Voor amplitube gebruikte ik zelf GTR3 (van waves geloof ik?) maar die vond ik kwa sounds en gebruik gemak een stuk minder.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Thxs.

    Ja, een van de voordelen vind ik dat je Amplitube als VST plugin kunt gebruiken (net zoals EZdrummer 2). Ik weet niet of andere software pakketten dat ook kunnen, maar het is prettig om niet-destructief op te nemen en later met de plug-in de juist klank te zoeken.
    Dat is de primaire reden dat ik het wil aanschaffen.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ja gewoon doen met dit soort dingen, die 65% korting deal van Thomann is niet slecht

    Er is altijd wel discussie of Amplitube beter of slechter is dan S-Gear, Guitar Rig, Line6 Helix native, etc, zal in the end niks uitmaken.

    Ik heb zelf van STL tones de Howard Benson suite

    https://www.stltones.com/products/st...tyhowardbenson

    Dan is Amplitube natuurlijk veel uitgebreider. Ik doe er uiteindelijk niet zoveel mee omdat ik met een gitaar achter de computer zitten niet echt trek, dat werkt niet voor mij. Ik zit niet lekker met een gitaar achter een bureau.

    Maar goed, als een deal goed is, gewoon toehappen denk ik. Ik heb zelf nog geen goede Cyberweek/Black Friday deal gezien. Cubasis 3 voor IPad, die vind ik wel interessant, 50% korting dacht ik.
    Laatst gewijzigd door raabje; 24 november 2021 om 19:31

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    In de vergelijking van YouTube hierboven, klinken de Axe, Helix en Amplitube toch min of meer gelijkwaardig. Amplitube was van de vst's die ik gebruikte, toch altijd de mindere maar ook zij hebben sprongen gemaakt blijkbaar. Guitar Rig vond ik altijd veel beter klinken dan Amplitube maar de laatste versie van GR viel me wat tegen. Maar goed, maakt niet uit.. ik ben helemaal over naar Helix en ben benieuwd of Native ook een leuke korting gaat krijgen één dezer dagen.
    Vote for Pedro!

  7. #7

    Standaard

    Als ik zou moeten opnemen met een vst/sim dan zou ik iets van Neural dsp nemen
    Sofar na veel getetst vor me the best
    Ik zie dat ze leuke aanbiedingen hebben

  8. #8

    Standaard

    Een ding is zeker, er komen steeds meer VST plugins dus als je het dit jaar niet koopt dan kan het volgend jaar of tijdens de kerst ook nog wel. Maar mijn probleem van vrijwel iedere plugin t.o.v. bijvoorbeeld de Fractal AX8 die ik heb is niet de sound over de speakers maar vooral de speelbaarheid. A/B vergelijkingen zijn meestal vergelijkbaar en vooral een kwestie van persoonlijke smaak. Maar de feel en dynamiek m.b.t. plectrum aanslag staan imo net weer ietsje verder van een amp af.


    Waarom dat zo is begrijp ik eigenlijk niet want een Fractal zou eigenlijk vergelijkbaar moeten spelen als een plugin.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 28 november 2021 om 22:31

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Bij een plugin maak je gebruik van de hard - en software van een computer. Een Fractal is puur gebouwd voor zijn taak, hoeft er niet allerlei andere zaken bij te doen op de achtergrond. Dat zal leiden tot minder latency en een ingang die misschien ook wat beter reageert op je signaal.

    Zodra het signaal van de fractal en computer in gaat ben je het grootste deel van dat voordeel ook weer kwijt tenzij je direct monitort, stel ik me zo voor.

    Ik neem op de pc op met 30 ms latency, ik vind dat prima. Als je tijdens het innemen vroeger een paar meter van je versterker af stond was de vertraging groter.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb al 700 euro afschrijving op mijn Kemper dus de prijs voor zo'n VST is een lachertje. Je CPU van je PC/Mac moet het wel allemaal kunnen draaien natuurlijk. Net als bij software synths.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top