Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 38 van 38
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    hier ga je de mist in.

    lage E zit op 82,4 Hz, 440Hz is A4.

    trafo affilteren op 50Hz? Als jij daar gelukkig van wordt, maar iemand heeft al eens een opmerking gemaakt over het vermeende nut van tweaks…

    ik zou een akoestische gitaar kopen. Ben je van alle electronica gezeik af. Kun je lekker aan de slag met de ruimte akoestisch aanpakken en isoleren. Diffusers, absorbers, reflectors, bass-traps, zwevend vloertje. Is ook een leuke hobby.
    Een ander gek idee is: Wat dacht je van spelen op je gitaar ??

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Een ander gek idee is: Wat dacht je van spelen op je gitaar ??
    Kan, maar dan krijg je wel een ander soort hobby.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Een ander gek idee is: Wat dacht je van spelen op je gitaar ??
    Doe ik. En ook op mijn akoestische gitaar. 😎
    Vind naast het gitaarspelen, electronica gewoon ook een boeiende materie. Ik denk dat ik dat weer voor een deel op ga pakken.
    Trouwens een passief hi-pas filter is niet veel meer dan de weerstanden en condensatoren in een standaard gitaar.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    ik weet niet meer wie hier op het forum, maar die had ook last van een storende brom en kwam erachter dat dit bij zijn computer wegkwam.
    heeft daar meen ik een metalen plaat voor gezet die dat, strooiveld noemen ze dat geloof ik, blokkeerde.

    heb een oude peavey express 112 blue stripe met galmveer
    deze geeft een storend geluid/brom en die varieert via de stand van de potmeter van hoeveel reverb je wil.
    ergens rond 6 is deze het zachtst.
    het blijft elektronica in een wereld met elektronische stormen om ons heen ;-)

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Eindelijk gitaar onder handen genomen:
    Eerst zelfklevende aluminiumfolie geplakt in de elektronicaruimte. Lijmlaag is niet geleidend, dus ik je krijgt dan geen aaneengesloten geleidende afscherming. Hierover heb ik een geleidende koperfolie geplakt met geleidende lijmlaag. Hierdoor is gelijk ook de aluminiumlaag doorverbonden: probleem opgelost. Aluminium schijnt andere storingen tegen te houden dan koper, vandaar mijn keuze. Voor het geld en de tijd hoef je het ook niet te laten.

    Voor de zekerheid op bepaalde plekken isolatietape geplakt. Vond dat de potaansluitingen tocht wel erg dicht tegen de binnenruimte aan zaten. Normaal bij hout geen probleem natuurlijk.

    De ruimte van de jackplug heb ik ook afgeschermd. Dat gaf wel een probleem, want op een of andere manier hechte de lijm niet goed op een deel. Ik heb toen maar verschillende lagen over elkaar heen getaped, zodat je een soort van metalen koker krijgt. Hierin heb ik verder een kartonnen kokertje geplaatst, zodat wanneer de laag ooit wat losser komt te zitten, het metaal niet van zijn plaats komt.
    Verder heb ik een afgeschermde kabel gebruikt tussen deze 2 ruimtes. Deze 2 ruimtes zijn nu 100% afgeschermd en ook de kabel die er tussen loopt.

    Ruimte van de humbuckers heb ik niet afgeschermd, want de onderzijde is al afgeschermd met een metalen plaat.
    Ik heb ook maar direct de jackplug door een Pure Tone Mono Multi-Contact vervangen. Deze sluit heel mooi aan op de plug. Verder ziet deze er net zo robuust uit als een Switchcraft. Metaal is even dik.
    De massa van de afscherming heb ik contact laten maken met het metaal van de pot. Voor de zekerheid heb ik er nog een extra draad gesoldeerd van de pot naar de afscherming (koper was prima te solderen). Mocht de pot ooit wat minder contact gaan maken. De massadraad die achterop de pots zaten, heb ik ook laten zitten. Twijfelde eerst nog ivm aardlussen. Maar heb geen enkel negatief iets ondervonden hierbij.

    Hiernaast een V-Treb Variable Treble Bleed ingebouwd. Draai vaak het volume terug voor minder vervorming. Geluid vond ik te dof worden. Wel moet ik zeggen dat ik de Bleed op minimaal heb ingesteld. Net genoeg om toch wat sprankeling te krijgen bij lager volume. Ik heb gemerkt als je te veel hoog bij laag volume hebt, de drive te veel aanwezig blijft.
    Moet zeggen, het is een lange tijd geleden dat ik gehobbied heb: solderen, etc. Was wel even wennen weer.

    Project gelukt. Fluisterstille gitaar.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    altijd een super gevoel als zaken opgelost worden, gefeliciteerd

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Dank je. Vond het soms spannend wat soldeerwerk betreft, maar toch goed gelukt. 😎

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Ps Bij mij maakte geen enkel contact met de behuizing van de schakelaar. Weet het merk schakelaar niet. Charvel is wel een submerk van Fender. Of het is een ander merk of ze zijn veranderd?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top