Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Zijn geen laagohmige. Actieve electronica maakt de uitgang wel laagohmig. Denk dat ik dan toch met folie ad slag ga.
    Moest ik het ook nog opzoeken..... dat SD ding is een preamp die wat extra mogelijkheden biedt maar natuurlijk niets aan de impedantie van de pups verandert. Kortom de uitgang blijft hoogohmig.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Moest ik het ook nog opzoeken..... dat SD ding is een preamp die wat extra mogelijkheden biedt maar natuurlijk niets aan de impedantie van de pups verandert. Kortom de uitgang blijft hoogohmig.
    ~De uitgang van de elementen idd wel: hoog, maar de uitgang van je gitaar word wel laagohmig. Hierdoor heeft de lengte en de kwaliteit van de kabel ook nog maar weinig of geen invloed op het geluid.

    iets anders:
    Is het een optie om in de compartimenten koper en alu over elkaar heen te plakken voor het ondervangen van de diverse storingsbronnen? Led, dimmers, transformatoren, wifi, etc. Als je toch aan het plakken bent is dat natuurlijk een kleine moeite..
    Moet natuurlijk wel allemaal geleidende lijm hebben. Dat weet ik natuurlijk niet als ik een rol alu tape koop, maar wel bij koper, omdat dat daar staat aangegeven. Maar als ik eerst het alu plak met daarover de koper met geleidende lijm lijkt mij dit probleem opgelost: 1 geleidende laag. Zat even hardop te denken.
    Of hebben alu en koper een negatieve werking op elkaar, ook qua corrosie en dat soort zaken.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    ik heb het gewoon opgelost door op bepaald plekken geleidende tap stroken over andere delen te plakken als geleiding
    dit was een proefstuk, niet netjes maar werkte wel.
    ook geleiding was goed, gecheckt met multimeter



    ik gebruikte voor de alu tape, tesa die ook gebruikt wordt voor dakgoot reparatie. is dikker, werkt daarom prettiger.
    bij mij is het nu even andersom omdat de alu wel geleide en de koper tape niet, dat moet je ieder geval eerst even controleren..
    maar de basis bleek, alles rondom pickups koper, de rest alu/koper combo

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht


    omdat de alu wel geleide en de koper tape niet,
    Dat is raar want koper geleidt.

    Maar het is in principe simpel,
    idealiter creëer je een kooi van Faraday (google is je vriend)
    dwz, je schield zowel je pickguard als je body en deze twee moeten met elkaar in verbinding staan zodat ze die "kooi" vormen
    en dàt moet weer geaard worden met brug en elektronica.
    Je test met een multimeter op continuïteit.

    Iedereen kan natuurlijk best vertellen wat men zelf gedaan heeft maar dit is wat het moet zijn.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 23 november 2021 om 13:32
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Conclusie: een humbuckergat shielden is onzin want je creëert geen kooi van faraday? De bovenkant blijft gewoon open…

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Een beetje afscherming geeft een beetje bescherming, zo werken die dingen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Maar een humbucker buckt al hum door zijn 2 contraspoelen. Waarschijnlijk is de oorzaak van de ruis niet de shielding. Zou het eerder in de versterker zoeken gecombineerd met high output. Als ik mijn mest high output gitaar (prs, 14,4 k keramisch) in mijn buizenbak prik wil ie best ruizen. In mijn spark (modeller, oefenversterker) is ie gewoon stil. Zou eerst dat eens testen.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Maar een humbucker buckt al hum door zijn 2 contraspoelen. Waarschijnlijk is de oorzaak van de ruis niet de shielding. Zou het eerder in de versterker zoeken gecombineerd met high output. Als ik mijn mest high output gitaar (prs, 14,4 k keramisch) in mijn buizenbak prik wil ie best ruizen. In mijn spark (modeller, oefenversterker) is ie gewoon stil. Zou eerst dat eens testen.
    Ruis of brom? Met een issue als deze is het echt belangrijk om die 2 termen niet door elkaar te gebruiken daar de oplossingsrichtingen voor het probleem totaal anders zijn.

    Maar ik ben het met je eens dat een humbucker z'n hum moet bucken. Da's nou juist de essentie van het ding. En ook je buizenbak ervaring is volledig de mijne. Als ik met m'n humbucker (Ibanez FGM300 met DiMarzio's) naar m'n Rivera Rake of SLO50-clone draai pak ik trafo strooiveld brom op.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik heb het gewoon opgelost d......ik gebruikte voor de alu tape, tesa die ook gebruikt wordt voor dakgoot reparatie. is dikker, werkt daarom prettiger.
    bij mij is het nu even andersom omdat de alu wel geleide en de koper tape niet, dat moet je ieder geval eerst even controleren..
    maar de basis bleek, alles rondom pickups koper, de rest alu/koper combo
    Is dat de TESA PROFESSIONAL ALUMINIUM TAPE STRONG?
    Met combi bedoel ik de electronica ruimte met 2 lagen over elkaar alu en koper, en dan de pickupruimte alleen koper.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Bedankt voor alle bijdragen. Na het laten afstellen van mijn gitaar ga ik ad slag met de tips.
    Ps: oude gitaar heb ik de aarde van de brug losgemaakt. Dit ivm veiligheid mocht je ooit aan een verkeerd elektrische installatie hangen. Verder geen enkel negatief bijeffect ervaren. Geen brom, geen storingen, geen verschil in geluid, niets van dit alles.
    Waarvoor dient deze aarding eigenlijk? Voor de veiligheid hoef je het niet te doen lijkt mij.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top