Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 37 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 370
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Lijkt me een geweldige ervaring! Kon je wel met/op je eigen shizzle spelen?
    Ja hoor, eigen instrumenten en backline voor alle bands. Alles op verrijdbare plateaus met alles klaargezet (mics, stroom). Hele bands worden omgewisseld in 5-10 minuten, echt geweldig!

    Wel even wennen aan in-ears, had ik nog nooit mee gespeeld (is toch weer anders dan met koptelefoon), maar is wel een must natuurlijk, bijna ondoenlijk om ook nog eens floormonitors op te stellen naar ieders tevredenheid.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Op bier staat alleen een datum, geen tijd!
    Da’s ook weer zo! 🤪Leuk initiatief en ik hoop dat jullie ver komen !

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.366

    Standaard

    Mag je wel wedden op de uitslag ?

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Mag je wel wedden op de uitslag ?
    Wedden? Waar? Hoe? Hier? Nee ik mag niks verklappen….. sorry!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Ja hoor, eigen instrumenten en backline voor alle bands. Alles op verrijdbare plateaus met alles klaargezet (mics, stroom). Hele bands worden omgewisseld in 5-10 minuten, echt geweldig!

    Wel even wennen aan in-ears, had ik nog nooit mee gespeeld (is toch weer anders dan met koptelefoon), maar is wel een must natuurlijk, bijna ondoenlijk om ook nog eens floormonitors op te stellen naar ieders tevredenheid.
    Ik speel al jaren met in-ears en ben er nog steeds niet aan gewend. Doe mij maar goede floors. Ik ga in mijn huidige band mee met de flow, al maakt het onze geluidsman echt geen ruk uit of ik IEM of floor wil en dan hebben we ook nog behoorlijke goede floors. Ik speel nu ook draadloos omdat de band dat leuk vindt. Daar heb ik dan weer totaal geen bezwaar tegen.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik speel al jaren met in-ears en ben er nog steeds niet aan gewend. Doe mij maar goede floors. Ik ga in mijn huidige band mee met de flow, al maakt het onze geluidsman echt geen ruk uit of ik IEM of floor wil en dan hebben we ook nog behoorlijke goede floors. Ik speel nu ook draadloos omdat de band dat leuk vindt. Daar heb ik dan weer totaal geen bezwaar tegen.
    Eens, in-ears klinken wel echt anders. Deze waren met schuimrubber dopjes die je oren echt afsluiten van omgevingsgeluid en je hoort dus verder geen fuck meer… communiceert echt waardeloos en voelt echt geïsoleerd van de band. Heeft denk ik onze live-performance negatief beïnvloed omdat je ineens veel meer in jezelf gekeerd bent. Maar je krijgt wel een fijne gebalanceerde mix op je oren.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Het mooie van IEM vind ik dat je je eigen mix kunt maken. In de situaties waar ik normaliter speel(de) zijn er vaak twee tot maximaal vier monitorkanalen voor de floors. Dat is dus altijd een compromis, want ik moet hem altijd delen. En het ontbreekt vaak ook aan tijd en onderlinge bekendheid, de laatste jaren speelde ik vooral in gelegenheidsbandjes.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Maar als je technisch beperkt bent tot 4 monitorkanalen los je dat toch niet op met IEM?
    Of je er nu een IEM of een floormonitor aan knoopt verandert daar toch niks aan, of zie ik dat verkeerd?

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Ja, dat zou je wel zeggen. Wij hadden in de kerk voor in ear een digitale tafel met voldoende uitgangen voor iedereen. Maar met floors moesten we altijd delen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Om ieder bandlid zijn eigen IEM mix te laten maken stelt volgens mij nog wel wat eisen aan de monitor mixer en aantal aux in en outs….. iets wat wij zelf i.i.g. niet hebben. De theaters waar we spelen waarschijnlijk wel, maar in een kroeg of klein podium waar we zelf het geluid doen gaan we dat niet voor elkaar krijgen….

    Grappig genoeg vond ik de gitaar wel een beetje klinken alsof je rechtstreeks in de mixer inprikt, terwijl er toch een speaker en microfoon (beta57 volgens mij) in de keten zaten. Is dat dan toch het gemis van indirecte reflecties?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top