Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 29 van 37 EersteEerste ... 192728293031 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 290 van 370
  1. #281
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.781

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    kom op, in de jazz heb je een miljoen realbook bandjes. En muzikanten in het residentie orkest hebben daarmee nooit een eigen nummer gedaan. Die ‘hebben’ het gewoon niet? Tina turner heeft het niet omdat ze geen eigen werk doet?

    in die "eigen werk" bandjes zijn het ook vaak een of twee muzikanten die de songs schrijven. Je gaat de drummer van U2 toch niet beter vinden dan de drummer van een U2 coverband. "omdat hij wel eigen werk speelt"? Dan hang je waardering wel erg raar op.

    Is U2 invaller Bram van den Berg ineens een "eigen werk" drummer die WEL waardering verdient? Omdat hij nu U2 nummers speelt in de band van de schrijvers.
    Moet je daar nou erg je best voor doen, om mij niet te begrijpen?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #282
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik heb gisteren Brucified gezien (Kasteeltuinconcerten Helmond) en dat viel niet tegen.
    Ik had er n.a.v. de uitzendingen een beetje hard hoofd in, maar dat kwam denk ik meer door de wat brave liedjeskeuze waardoor de power ontbrak: Je zag wel een E-Street band maar je hoorde het niet. Ook de zang vond ik tijdens de uitzendingen niet overtuigend.

    Nou, dat was dus gisteren wel andere koek. Prima vermaakt, geluid was ook best redelijk. De geluidstechnicus vergat af en toe op tijd een microfoon open te zetten waardoor b.v. de solo van de sax pas halverwege plotseling hoorbaar werd.

    De zang was al een stuk rauwer en het geheel spatte van het podium af. Ik zou dit al met al toch wel een aanrader willen noemen.

    Leuk detail: een van de muzikanten speelde over een (naar ik aanneem omgebouwde) Philips buizenradio met dan zo te zien een losse cab eronder.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #283
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Vanavond start een nieuw seizoen.

    Ik ben toch wel weer benieuwd naar sommige acts.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #284
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.702

    Standaard

    Ik vond het nivo erg hoog, de bands waren geweldig en het geluid was prima.

    En ik begrijp dat het een programma is voor de gemiddelde kijker die wat met muziek heeft, maar ik denk dat er ook veel muzikanten naar kijken en die zijn kritisch en kijken met een andere insteek.

    Ik snap ook dat er veel meer gebeurt en wordt gezegd dan wij op TV zien, maar wat mij als kritische ex studiobaas een beetje verbaast is zo'n jury. Spike let kennelijk voornamelijk op de gitaristen en Cesar is gefocust op de drummers.

    En eigenlijk moet je als jurylid op het geheel letten en je gitaristenpet af zetten.

    Zo zag ik een CCR bandje en de zanger vond ik best goed, maar daar werd niks over gezegd, wel over een basversterkertje en de losse pols van de drummer maar wie mij vooral opviel was de toetsenist, die met een of ander oud keyboardje een geweldige Hammond partij er uit wist te halen, maar daarover geen letter in het commentaar.

    En zo'n Frank Sinatra kloon, ik vond hem niet geweldig, maar die bigband van hem was wereldklasse en dat is voor mij echt genieten.

    Graag meer van dit lekkers want het is beter dan al die lul en zeik shows.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #285
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Zeker niet slecht allemaal. Dat tienerbandje dat Toto deed
    Ik vond The Gang is Kool wel terecht de verliezer, want vocaal bleef het achter. Daar horen van die hoge kopstemmetjes in. Verder was de band wel OK en ik kan me zeker een feestje voorstellen met die lui op het podium.
    Tja, de jury...
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #286
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.702

    Standaard

    Wat ik jammer vond is dat Cesar het nodig vond om over Joe Cocker negatieve zaken bekend te maken, dat was nergens voor nodig en dat de man een verslaafde was is bekend.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #287
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.563

    Standaard

    Ik kan niks met het commentaar van Cesar. Begrijp me niet verkeerd, het is een instituut op zich, maar als jurylid vind ik hem maar matig.

    En Phil is nu al de winnaar natuurlijk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #288
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.702

    Standaard

    Tja, ik heb wel wat moeite met de jury en vind het jammer dat ze daar geen mensen voor hebben gehaald die een veel bredere kijk hebben, zoals producers en mensen uit het vak.

    We zien een drummer, een zangeres en een gitarist en met alle respect, prima muzikanten, maar als ik hun commentaren hoor word ik er niet vrolijker van.

    Het nivo van de bands steekt huizenhoog uit bij het nivo van de jury, want mijn heer, wat een geweldige bands zitten er tussen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #289
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Gisteren even terug zitten kijken.

    Ik vind dat de gehele jury nogal vaak en graag verteld over hun eigen ervaring en ontmoetingen met de bands en personen i.p.v. dat ze inhoudelijk commentaar geven op het optreden van de tribute band.
    Daarnaast merk ik dat de jury ook wat bevooroordeeld is met muzieksmaak. Zo zeuren ze de ene keer over dat iets kwa sound niet op de real deal lijkt. Terwijl er dan bij een CCR band (welke zeer goed was, maar kwa stem geen john fogerty was) niet over gezeurd wordt omdat de jury alle 3 fan zijn van CCR.
    Zelf viel mij de leadsound van de Joe Cocker band op. Die lag niet lekker in de mix om de een of andere reden. Wel een hele goede band.

    Al met al ligt het niveau inderdaad erg hoog dit jaar.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #290
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Leuk dat de originele artiesten indien mogelijk de tributebands succes wensen. En anders doet bv. Hennie Huisman dat
    Die kerel die Frank Sinatra doet heeft 37 jaar (!) geleden met zijn act ook al gewonnen bij Hennie. Tja, als je er al zolang mee bezig bent mag het wel goed klinken natuurlijk

    Jammer van Robbie, maar dit was natuurlijk (door de emoties) echt geen goede performance. Mooi voor z'n vrouw, maar niet voor het publiek.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top