Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 37 EersteEerste ... 182627282930 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 370
  1. #271
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik heb niet alles gezien, maar gisteren was het dus de finale en de uitslag kwam nogal 'gekunsteld' over.
    Ineens bizar hoge cijfers voor Elvis en Bowie (die genekt werd door een relatief lage uitslag van de publieksjury). Bowie was wel wat diverser, Elvis bleef maar hangen in het bombastische repertoire en de kritiek van Angela vond ik dan wel terecht dat hij ook eens iets van de vroege hits moest doen.
    Dat U2 nog was overgebleven verbaasde me, maar blijkbaar waren een aantal andere acts de vorige aflevering nog slechter.
    Angela heeft veel verstand van zangtechniek en ik vind haar als jurylid behoorlijk goed bezig. Spike is typisch een gitarist en ik denk dat hij voornamelijk op de gitarist let en Cesar, ik weet niet wat ik van die man moet denken. Hij is een briljante drummer, ik heb hem wel eens bezig gezien op een beurs en hij is echt heel erg goed.

    Maar wil je echt goed en onbevooroordeeld jureren, dan mag je je persoonlijke smaak en voorkeur niet laten meedoen en dat is moeilijk. Een multi instrumentalist die ook nog kan zingen zal daar minder moeite mee hebben.

    Ik heb een paar keer in de jury gezeten in bandjescontesten in plaatselijke jeugdcentra en was verbaasd over sommige mede juryleden.

    Zo hadden we de beslissende vergadering in het kantoor en een van de juryleden vond een zanger die een simpel liedje in D op de gitaar deed veel beter dan een metal band die het ongelooflijk goed deden, maar die muziek vond hij niks.

    Tja, dan ben ik ff uitgeluld, maar ik heb hem wel even heel duidelijk gemaakt wat ik daar van vond.

    Zo was er ook een bandje en de bassist brak een snaar en was zwaar in de depri mode. Dus ik naar hem toegegaan en hem duidelijk gemaakt dat dit geen invloed zou hebben op hun cijfer, gewoon nieuwe snaar er op en verder spelen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #272
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Vanavond was Bouke in die show met Johan Derksen en eigenlijk viel het me zwaar tegen als ik zo vrij mag zijn.

    Hier het origineel: https://youtu.be/FpdZzVhAZUU
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #273
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Heb gisteren alleen het afsluitende liedje gehoord wat Bauke deed en dat klonk toch wel lekker. Ik ben zeer benieuwd of hij dit niveau een uur lang kan vasthouden. Erg goed bandje ook wel, die toetsenist toverde toch lekkere orgel klankjes tevoorschijn.
    Ik werd er wel blij van. 😁
    Maar ik begrijp dat het eerste liedje wat hij deed tegenviel ?

  4. #274
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik ben wel benieuwd wat er van de winnende artiesten terecht komt. Met name de zangers, de muzikanten zijn allemaal vervangbaar. De zangers krijgen wel heel veel aandacht en kansen nu. Of ze in dat tribute circuit blijven hangen en hetzelfde 'kunstje' blijven doen, of nu landelijk ook bekend gaan worden met eigen muziek of zo. Eigenlijk wel triest dat ze nu pas aandacht krijgen als ze iemand anders nadoen, na zolang al bezig te zijn met muziek en vele bands....Helaas werkt de muziekwereld tegenwoordig zo.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #275
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Eigenlijk wel triest dat ze nu pas aandacht krijgen als ze iemand anders nadoen, na zolang al bezig te zijn met muziek en vele bands....Helaas werkt de muziekwereld tegenwoordig zo.
    Vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Het is een keus om iemand na te (gaan) doen, die óf is ingegeven door het feit dat iemand een ander erg goed kan nadoen (en zich goed in die muziek kan vinden), en/óf door het feit dat iemand simpelweg niet goed genoeg is om met eigen muziek voldoende aandacht te genereren. Denk ook niet dat het vroegâh anders was.
    Moet er trouwens niet aan denken om - bijvoorbeeld - dagelijks 76.329 Elvissen op de radio voorbij te horen komen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #276
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Het is een keus om iemand na te (gaan) doen, die óf is ingegeven door het feit dat iemand een ander erg goed kan nadoen (en zich goed in die muziek kan vinden), en/óf door het feit dat iemand simpelweg niet goed genoeg is om met eigen muziek voldoende aandacht te genereren. Denk ook niet dat het vroegâh anders was.
    Moet er trouwens niet aan denken om - bijvoorbeeld - dagelijks 76.329 Elvissen op de radio voorbij te horen komen.
    Nee, had je liever Potvissen gehoord?

  7. #277
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    en/óf door het feit dat iemand simpelweg niet goed genoeg is om met eigen muziek voldoende aandacht te genereren. Denk ook niet dat het vroegâh anders was.
    .
    Het heeft niet altijd met niet goed genoeg zijn te maken natuurlijk, het is meer dat het publiek vaak blijkbaar hapklare brokken wil horen, iets wat ze al kennen. Vandaar dat het concert circuit overbevolkt is door tribute bands. Vroeger had je ook coverbandjes, maar die zaten vooral in het cafe en biertenten, uitgaanszalen circuit. Niet in theaters, festivals en poppodia circuit. Dat is nu wel zo. In het zuiden des lands is dat al jaren zo met tribute bands, maar de laatste paar jaar is dat ook landelijk
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #278
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.786

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Het heeft niet altijd met niet goed genoeg zijn te maken natuurlijk, het is meer dat het publiek vaak blijkbaar hapklare brokken wil horen, iets wat ze al kennen.
    'Goed genoeg' is misschien inderdaad niet de juiste term (zie/hoor de Sex Pistols). Toen alle bekende acts nog onbekende acts waren, speelden ze zichzelf toch op ’n bepaalde manier in de kijker, met eigen werk, dan wel met andermans’ werk - maar dan kennelijk met een eigen twist. Daarmee ontworstelen ze zich aan het klootjesvolk waartoe de meerderheid van ons zich onder kan scharen. Die ‘hebben’ het gewoon niet.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #279

    Standaard

    kom op, in de jazz heb je een miljoen realbook bandjes. En muzikanten in het residentie orkest hebben daarmee nooit een eigen nummer gedaan. Die ‘hebben’ het gewoon niet? Tina turner heeft het niet omdat ze geen eigen werk doet?

    in die "eigen werk" bandjes zijn het ook vaak een of twee muzikanten die de songs schrijven. Je gaat de drummer van U2 toch niet beter vinden dan de drummer van een U2 coverband. "omdat hij wel eigen werk speelt"? Dan hang je waardering wel erg raar op.

    Is U2 invaller Bram van den Berg ineens een "eigen werk" drummer die WEL waardering verdient? Omdat hij nu U2 nummers speelt in de band van de schrijvers.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  10. #280
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Het is een tv show waarbij degene die het beste iemand anders kan nadoen wint.

    Dat zijn 3 dingen die je niet tegenkomt in cafe bandjes, orkesten of realbook warriors.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top