Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 37 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 370
  1. #231
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Elk werk heeft leuke en minder leuke kanten, dus dat zal in het geval van muzikanten die onder hun niveau bezig zijn niet anders zijn.
    En wat is onder hun niveau, hoe kun je dat bepalen bij een muzikant? Omdat diegene ooit wel moeilijke fusion speelde en nu hoempa party knallers speelt? Could be… maar je bent beroeps geworden om ervan te kunnen leven dus pak je elke klus, moeilijk of makkelijk, aan.

  2. #232
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Das wel gek.
    Iemand hoeft het niet voor de kost te doen, maar doet het toch maar omdat het een paar centen oplevert terwijl ie het eigenlijk niet wil?

    Zou het zo kunnen zijn dat het misschien stiekem toch wél leuk is, of zeg ik dan iets geks?
    Meer centen is meestal ook meer publiek. En ja, je doet het ook voor jezelf, maar ik speel liever voor een volle zaal dan voor enkele tientallen bezoekers.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #233
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Persoonlijk speel ik liever eigen muziek voor 10 echte muziekliefhebbers die speciaal voor mij komen, dan voor 500 zatte lui, waarbij ik vervangbaar ben door een willekeurige andere gitarist of bassist. Daarom speel ik ook niet in een tribute band. Gelukkig ben ik er ook niet van afhankelijk en heb ik inkomsten uit lesgeven, dat vind ik leuker dan muziek spelen die ik niet wil. Zo kan ik al mijn aandacht aan eigen werk geven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Das wel gek.
    Iemand hoeft het niet voor de kost te doen, maar doet het toch maar omdat het een paar centen oplevert terwijl ie het eigenlijk niet wil?

    Zou het zo kunnen zijn dat het misschien stiekem toch wél leuk is, of zeg ik dan iets geks?
    Het is niet dat hij het helemaal niet leuk vindt, met name het optreden en de extra centen zijn leuk. Maar hij maakt in zijn hart toch liever eigen muziek, alleen kost dat veel meer tijd en energie, verdien je er minder mee en moet je meer leuren voor optredens.

    Het is ook geen oordeel maar wel een constatering en persoonlijk vind ik het jammer dat zo creatief talent vergooit wordt voor een tribute band.
    Laatst gewijzigd door apekop; 1 februari 2023 om 18:45
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #234
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Das wel gek.
    Iemand hoeft het niet voor de kost te doen, maar doet het toch maar omdat het een paar centen oplevert terwijl ie het eigenlijk niet wil?

    Zou het zo kunnen zijn dat het misschien stiekem toch wél leuk is, of zeg ik dan iets geks?
    Los van de centen: je speelt niet in een band, terwijl je dat wel graag wilt, of je speelt in een band - weliswaar niet helemaal tot volle tevredenheid qua muziekkeuze - máár je speelt in een band. Dus ga je ervoor....toch?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #235
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Het is niet dat hij het helemaal niet leuk vindt, met name het optreden en de extra centen zijn leuk. Maar hij maakt in zijn hart toch liever eigen muziek, alleen kost dat veel meer tijd en energie, verdien je er minder mee en moet je meer leuren voor optredens.

    Het is ook geen oordeel maar wel een constatering en persoonlijk vind ik het jammer dat zo creatief talent vergooit wordt voor een tribute band.
    Ik snap wel wat je bedoelt maar blijkbaar weegt het optreden en de centen zwaarder dan het doen wat je het liefst doet (en dan heb ik het over de setting dat je het niet voor de centen hoeft te doen), voor de betreffende persoon dan.
    Ik vind dat geen misdaad, ik kan dat wel volgen, ik speel ook liever voor 2500 zatte apen dan voor het handjevol rukkers hier in 't stadje dat nog wel geïnteresseerd zou kunnen zijn in de matige eigen nummers die voor mij het maximaal haalbare zijn (ik heb het geprobeerd, maar ongeschikt)
    Of het zonde van talent is vind ik een lastige; je zou het ook een ander vakgebied kunnen noemen of zo.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Los van de centen: je speelt niet in een band, terwijl je dat wel graag wilt, of je speelt in een band - weliswaar niet helemaal tot volle tevredenheid qua muziekkeuze - máár je speelt in een band. Dus ga je ervoor....toch?
    Ja, kan, maar dat is een nuancering

  6. #236
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Of het zonde van talent is vind ik een lastige; je zou het ook een ander vakgebied kunnen noemen of zo.
    Daar heb je volledig gelijk in. Ik bedoel meer het creatieve talent.

  7. #237
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ach ja, creatief talent. Ik speel eigenlijk mijn hele leven al covers. Ik heb weleens wat geschreven, maar dat was voor anderen en in opdracht. Ik kan dat niet zo goed als anderen, liedjes maken. Misschien ook omdat ik het er als hobby bij doe en niet 30 uur per week beschikbaar heb voor dat creatieve proces. En het is prima om lekker muziek te maken met een clubje die datzelfde najagen, ook als het muziek van een ander is.

    Ik heb in maart en april drie optredens staan met een Normaal coverband. Lekker twee uur Normaal liedjes rammen. En daar heb ik machtig zin in. Niet heel creatief, wel heel leuk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #238
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ach ja, creatief talent. Ik speel eigenlijk mijn hele leven al covers. Ik heb weleens wat geschreven, maar dat was voor anderen en in opdracht. Ik kan dat niet zo goed als anderen, liedjes maken. Misschien ook omdat ik het er als hobby bij doe en niet 30 uur per week beschikbaar heb voor dat creatieve proces. En het is prima om lekker muziek te maken met een clubje die datzelfde najagen, ook als het muziek van een ander is.

    Ik heb in maart en april drie optredens staan met een Normaal coverband. Lekker twee uur Normaal liedjes rammen. En daar heb ik machtig zin in. Niet heel creatief, wel heel leuk.
    Daar is ook helemaal niks mis mee!

    Ik vind het alleen zonde van mensen die dat schrijverstalent wel hebben. Beetje overdreven vergelijking, maar als Paul McCartney alleen in een Buddy Holly tribute band had gespeeld hadden we nu geen Beatles gehad.

    Als alle goede muzikanten nu in tribute bands gaan spelen hebben de tribute bands over 30 jaar geen nieuwe bands meer die ze kunnen na-apen! 
    Laatst gewijzigd door apekop; 2 februari 2023 om 10:56

  9. #239
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ach ja, creatief talent. Ik speel eigenlijk mijn hele leven al covers. Ik heb weleens wat geschreven, maar dat was voor anderen en in opdracht. Ik kan dat niet zo goed als anderen, liedjes maken.
    Ja, dat heb ik ook.
    Ik heb het weleens geprobeerd, drie bandjes gehad met eigen werk, maar ik kan dat gewoon simpelweg niet (goed). Het resultaat is dan hooguit matig, en met een beetje pech blijkt dat dan achteraf ook nog heel veel te lijken op iets dat al bestaat.
    Ik haal wat dat betreft toch wel meer voldoening uit covers (wel nog het liefst een beetje verbouwen), ook omdat me dat soms dwingt om met andere feel te spelen dan ik normaal uit mezelf zou doen en zo.
    Bovendien heb ik ook best een hekel aan opnemen, toevallig een paar weken geleden nog een dagje studio gedaan. Ik krijg er geen energie van zeg maar.

  10. #240
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ja, kan, maar dat is een nuancering
    Ja, da’s waar; effe vergeten dat we daar niet aan doen op dit forum...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top