Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 37 EersteEerste ... 13212223242533 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 370
  1. #221
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Een bassist als Chris Squire ga je niet evenaren.
    Ohja, die was het.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 1 februari 2023 om 02:46

  2. #222
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Misschien zegt t iets over de kwaliteit van de nieuwe bands? Dat kan ook nog.
    Daar ligt het niet aan. Genoeg goede bands met eigen werk. De meeste mensen/publiek willen gewoon weinig moeite doen voor muziek en dan is zo’n hapklare tribute band wel lekker als je wil zuipen met je maten. 😀 Anders moet je nog gaan opletten...

    Zelf zou ik me na drie optredens met een tribute band al gaan vervelen en snakken naar wat anders, maar het is wel een makkelijke manier om optredens te krijgen. Zet een paar goede muzikanten bij elkaar en binnen een paar maanden heb je een tributeband op de rails...

  3. #223
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Een bassist als Chris Squire ga je niet evenaren.
    Inderdaad. Bepaalde bands zijn niet te evenaren.
    Helemaal mee eens Hans.
    Dankzij tributes kun je als professioneel muzikant lekker schnabbelen en je rekeningetjes betalen.
    Natuurlijk vloeken in de kerk van de echte vakman en serieuze muzikant 😁

  4. #224
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nou ja kan ik ging vroeger tientallen keren per jaar naar optredens, zat zelf in bandjes en hoorde dus wat er in oefenruimtes gebeurde etc. Ik ben nu helemaal uit de scene. Ik kan dus niet onderschrijven of tegenspreken wat je zegt. Maar om een beetje dwars te zijn, ik hoor liever een goede tribute band dan de zoveelste beginnerband met eigen materiaal dat zuigt, onstrak gespeeld wordt etc. Ik ben niet helemaal overtuigs van t feit dat de echt goede muzikanten in tribute bands gaan spelen in plaats van hun eigen materiaal schrijven en optredens regelen. Ik ken een paar muzikanten in bands van nu, hele, hele goede muzikanten, en ja qua optredens is t niet meer wat t ooit was, maar ze hebben wel veel hits op de medai en wel degelijk optredens En ik word nog af en toe aangenaam verrast door 'on-Nederlands goede bands' (I know) op de radio die zijn opgepakt etc.

    Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, en ik zou zelf ook veel liever eigen materiaal spelen met een paar goede muzikanten, zeker, maar of de meeste goede muzikanten van NL nu door t publiek min of meer gedwongen worden in tribute bands te spelen? Ik weet t niet hoor... Misschien is er wel een beetje een verschuiving omdat de muziekwereld nu wereldwijd is en je dus alleen t allerbeste van de hele wereld te horen krijgt, en je dus niet zomaar de lokale middle of the road bands leuk vindt?

    Sorry voor t lange verhaal lol

  5. #225
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Nou ja kan ik ging vroeger tientallen keren per jaar naar optredens, zat zelf in bandjes en hoorde dus wat er in oefenruimtes gebeurde etc. Ik ben nu helemaal uit de scene. Ik kan dus niet onderschrijven of tegenspreken wat je zegt. Maar om een beetje dwars te zijn, ik hoor liever een goede tribute band dan de zoveelste beginnerband met eigen materiaal dat zuigt, onstrak gespeeld wordt etc. Ik ben niet helemaal overtuigs van t feit dat de echt goede muzikanten in tribute bands gaan spelen in plaats van hun eigen materiaal schrijven en optredens regelen.

    Goede discussie!
    Ik heb het ook niet over beginners bands met eigen werk, maar over goede bands. Er zijn er zoveel. Ik heb ook niet alleen over Nederlandse bands. Er spelen tegenwoordig zoveel goede muzikanten in tribute bands die eigenlijk veel liever eigen muziek willen maken. Maar hier hebben ze dus geen tijd voor omdat ze alleen maar met die tribute bands spelen. Hierdoor wordt het muzikanten die mensen zoeken voor eigen bands weer moeilijker om die muzikanten te krijgen voor eigen werk projecten. Ik spreek uit ervaring...haha. Hierdoor wordt de eigen werk markt en creativiteit een beetje verziekt en moeilijk gemaakt.

    We zijn nu een nieuwe eigen werk prog band aan het oprichten waarin ook de drummer van de David Bowie band zit. Maar of hij dadelijk nog tijd hiervoor heeft? Ook de gitarist zit in twee tribute bands, maar hij maakt ook liever eigen muziek eigenlijk, maar heeft daarvoor minder tijd vanwege zijn tribute bands. Dus dat verklaart mijn post misschien een beetje....
    Laatst gewijzigd door apekop; 1 februari 2023 om 11:57
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #226
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Oke ja dat verklaart het zeker. Of t representatief is voor de hele 'scene'? Kweennie. Het zou echt kunnen hoor, het zou ook best triest zijn. Maar of t dan ook door t publiek komt, en/of de venues, geen idee.

    Gelukkig ben ik te oud voor concerten anyway dus

  7. #227
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ook de gitarist zit in twee tribute bands, maar hij maakt ook liever eigen muziek eigenlijk, maar heeft daarvoor minder tijd vanwege zijn tribute bands.
    Als het is om brood op de plank te krijgen dan snap ik deze quote.
    Als we het hebben over hobbymatig, dan snap ik m niet

  8. #228
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als het is om brood op de plank te krijgen dan snap ik deze quote.
    Als we het hebben over hobbymatig, dan snap ik m niet
    Beide, hij heeft gewoon een baan, maar is wel van (meer dan) professioneel niveau qua spel. Maar hij wil ook graag wat extra's verdienen uiteraard. Ik ken genoeg muzikanten die ver onder hun kunnen in tribute bands spelen, vaak inderdaad om geld te verdienen. Maar hun hart zit daar niet. Een goede afgestudeerde flamenco gitarist die in een Rob de Nijs tribute band zit, of een goede fusion drummer die iedere weekend drie keer We wil Rock You zit te drummen etc. Dat vind ik ergens toch wel triest en jammer en een dooddoener voor creativiteit. Maar ieder zijn ding.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #229
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Beide, hij heeft gewoon een baan, maar is wel van (meer dan) professioneel niveau qua spel. Maar hij wil ook graag wat extra's verdienen uiteraard. Ik ken genoeg muzikanten die ver onder hun kunnen in tribute bands spelen, vaak inderdaad om geld te verdienen. Maar hun hart zit daar niet. Een goede afgestudeerde flamenco gitarist die in een Rob de Nijs tribute band zit, of een goede fusion drummer die iedere weekend drie keer We wil Rock You zit te drummen etc. Dat vind ik ergens toch wel triest en jammer en een dooddoener voor creativiteit. Maar ieder zijn ding.
    Dit dus......
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #230
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Das wel gek.
    Iemand hoeft het niet voor de kost te doen, maar doet het toch maar omdat het een paar centen oplevert terwijl ie het eigenlijk niet wil?

    Zou het zo kunnen zijn dat het misschien stiekem toch wél leuk is, of zeg ik dan iets geks?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top