Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 37 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 370
  1. #201
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.803

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Deze lui spelen op plekken waar ik alleen maar van dromen kan. Parties waar ze letterlijk ingevlogen worden om daarna twee optredens op een landgoed te doen. Het is natuurlijk niet erg kunstzinnig, maar wel een beroep en daarna kun je altijd nog iets heel bijzonders creëren.

    Bovendien is het in LA allemaal wat schraler.
    Nou, laat mij er dan maar van dromen, dan maak ik intussen - met of zonder vrienden - mijn eigen muziek, waarvan/-mee ik lol heb en mezelf muzikaal kan ontwikkelen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #202
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Een jaar of acht terug speelden we met de karaokeband op MOMFest in Mariaheide, waar tevens oa een U2 en een Led Zeppelin tribute band speelden. Bij beide bands heb ik een poosje staan kijken.

    Ik vond het maar raar, de kleren, de maniertjes, het air van kijk ons eens een grote band zijn, alles was gekopieerd. Bij de U2 band kregen we de slappe lach van de Bonokloon, toen zijn we maar richting kleedkamer verdwenen. Echt heel apart. Ieder zijn ding maar ik persoonlijk kom er niet voor onder de klamme lappen vandaan.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Ik ben weleens naar de Australian Pink Floyd show geweest, maar verder? dat dus.
    Zelfs bij enig niveau.

  3. #203
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Je merkt dat de ene band (met name de frontpersoon) ook heel erg op de looks focust en de andere meer op het geluid.

    Die Queen band van verleden jaar heb ik afgelopen jaar live gezien en dat geluid was helaas bagger. Natuurlijk hoor je ook dat o.a. de koortjes niet live zijn, maar wat er echt gespeeld wordt is best goed. Het ligt er een beetje aan wat je wilt zien / horen.

    Ik heb ook Stahlzeit (Rammstein) gezien en je hoort dat het niet allemaal klopt, maar ze doen wel de hele pyro-show erbij en dat is uiteindelijk wel een beetje waar je voor komt.

    The Analogues is de andere kant, perfectionistisch in het precies kopieëren van het geluid en het naspelen van de nummers. Maar dan kun je net zo goed de plaat opzetten.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #204
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wel een goed alternatief die tribute bands. Zeker als je bedenkt wat bands als u2 en de Stones vragen voor een kaartje.
    Daarom is er heel veel werk voor populaire tribute bands. Met nadruk: bands die populaire bands coveren.
    Ik vond die u2 band in dat programma ook lachwekkend. Arrogant mannetje. Hopelijk vliegt hij er de volgende uitzending uit want die band is echt matig.
    Ik vind het eigenlijk wel meevallen met dat arrogante. Het is gewoon een gast met bezieling en obsessie voor Bono. Ik vind de band zo slecht nog niet. Qua zang was het deze keer ook goed. Geen makkelijk nummer.
    Ik vond juist de Peppers heel onstrak en met een slecht gitaargeluid. Het miste totaal de funk inslag van de Peppers.

    Ik vind de show leuk, maar ik heb niks met Tribute bands. Ik vind het jammer dat het hele Tribute gebeuren alle programmering van zalen, theaters en zelfs festivals overneemt. Hierdoor is het steeds moelijker voor eigen werk bands om nog ergens aan de bak te komen. Voor de zalen is het op safe spelen, maar creatief gezien een dooddoener. Zegt ook iets over het publiek natuurlijk, die schijnbaar liever een hapklare brok voorgeschoteld willen krijgen.

  5. #205
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    For what it’s worth: met Celebrating Amy hebben we nooit voor ogen gehad alles van Amy zo precies mogelijk na te doen. Voor de Tribute kregen we de indruk dat dat wel moest. Eigenlijk kwamen er tijdens de uitzending pas achter dat de andere bands veel losser waren in hun interpretatie.

    Onze show is nu ook veel meer een homage aan Amy, we spelen haar nummers, volgens onze eigen opvatting en interpretatie. We eisen van niemand dat de gitaarpartijen en baslijnen exact zo zijn als op de plaat of van live-uitvoeringen. En we voegen tegenwoordig ook nummers toe van artiesten die Amy’s inspiratie waren maar die zij zelf nooit gezongen heeft (Ray Charles en Carole King bijvoorbeeld). Wordt het wel veel leuker door om te doen!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #206
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht

    Ik vind de show leuk, maar ik heb niks met Tribute bands. Ik vind het jammer dat het hele Tribute gebeuren alle programmering van zalen, theaters en zelfs festivals overneemt. Hierdoor is het steeds moelijker voor eigen werk bands om nog ergens aan de bak te komen. Voor de zalen is het op safe spelen, maar creatief gezien een dooddoener. Zegt ook iets over het publiek natuurlijk, die schijnbaar liever een hapklare brok voorgeschoteld willen krijgen.
    Dat laatste is inderdaad het geval. Het verkoopt, men verdient er meer geld mee dan relatief onbekende bands met eigen werk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #207
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Misschien zegt t iets over de kwaliteit van de nieuwe bands? Dat kan ook nog.

  8. #208
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Kan. Ik denk echter dat het een behoefte aan bekende eenheidsworst is. In Zwolle zit een Irish pub die op zaterdagavond top 40 muziek draait, omdat dat meer publiek trekt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #209
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.803

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Onze show is nu ook veel meer een homage aan Amy, we spelen haar nummers, volgens onze eigen opvatting en interpretatie. We eisen van niemand dat de gitaarpartijen en baslijnen exact zo zijn als op de plaat of van live-uitvoeringen. En we voegen tegenwoordig ook nummers toe van artiesten die Amy’s inspiratie waren maar die zij zelf nooit gezongen heeft (Ray Charles en Carole King bijvoorbeeld). Wordt het wel veel leuker door om te doen!
    Dat lijkt mij ook. Plus dat je je eigen ei beter kwijt kunt.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #210
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Kan. Ik denk echter dat het een behoefte aan bekende eenheidsworst is. In Zwolle zit een Irish pub die op zaterdagavond top 40 muziek draait, omdat dat meer publiek trekt.
    Irish Pub is niet meer dan een marketing concept. Er komen hier al jaren Ieren langs en die zul je nooit in 'onze' Paddy's vinden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top