Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 37 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 370
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wat ik uit de jury beoordelingen haalde is dat een tribute band en het origineel moet benaderen en inderdaad de hele zaal tot achteraan moet pakken en de aandacht vasthouden bij het publiek.
    Lijkt mij toch 2 vrij objectieve aspecten zonder dat persoonlijke smaak om de hoek komt kijken.
    Ik denk ook dat the Eagles er volgende week uitliggen, hoewel ik het sympathieke gasten vind.
    Ik verwacht dat Queen, Joel, Marley en ABBA ik de ziggodome staan. Dat zijn wel de 4 bands die er echt met kop en schouders uitspringen.
    Dat is natuurlijk ook wel slim als je een Ziggo concert als ijkpunt neemt. Maar dan ben je als Amy Winehouse tribute (of Barbara Streisand en ook de Eagles denk ik) per definitie in het nadeel tov de bombastische rockbands en energieke disco, funk en popacts…..
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Exact. De bedoeling en het doel van de competitie is om de beste bands het ziggodome in te krijgen.
    Dan hebben inderdaad bombastische en swingende bands een heel groot voordeel. Jullie band maar ook the Eagles is in mijn optiek muziek wat zich minder goed voor de ziggo Dome leent. Dan denk ik eerder aan Paradiso of een Melkweg, daar zouden jullie prima kunnen spelen! Paradiso kan ik je zelfs aanraden, heb ik zelf ook gestaan en is echt heel tof! Gezellige vibe en echt leuk om te spelen ! Vooral ook omdat het publiek recht op je smoel zit ! Heel sfeervol.

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik verwacht dat Queen, Joel, Marley en ABBA ik de ziggodome staan. Dat zijn wel de 4 bands die er echt met kop en schouders uitspringen.
    Queen en Joel halen het denk ik ook wel. Joel is opvallend omdat men weinig met de echte Billy lijkt te hebben. Maar de Tribute en de hits staan als een huis.
    Marley vind ik wel goed, maar heeft best concurrentie van Ivy Wonder. Die kunnen het nog verprutsen door met de slappe Stevie hits uit de jaren 80 aan te komen. Als ze uit het betere jaren 70 werk van Stevie blijven putten blijven ze in de race.

    ABBA blijft een beetje vreemde eend in de bijt. Wel goede tribute, zowel uiterlijk als inhoudelijk. Moeten het vooral hebben van de revival denk ik.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard We doen mee aan The Tribute - Battle of the bands!

    Oh volgens mij gaan er volgende keer 2 bands uit omdat het de halve finale is en dan in de finale weer 2 zodat er 4 overblijven.

    *edit: oh nee ik zit er naast, er zijn nog maar 7 bands over, alleen in de finale gaan er 2 uit.
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 7 februari 2022 om 06:02
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Ik had heel dit programma een beetje gemist. Toevallig gisteren de herhaling van afgelopen week zitten kijken. Ik snap niet dat die brucified zo hoog zit in de score. Voor een bruce tribute vind ik dat je op z'n minst een poging moet doen om de energie van bruce op dat podium te vangen. De gitaristen en bassist, het is net allemaal even wat te slap. Er mist een chemistry op dat podium. En zeker Born in the usa miste ballen. Dat moet van het podium afklappen, en nu klonk het als een versie van de gemiddelde bruiloft en partijen band.

    De stones band vind ik terecht verloren. De stukjes van voorgaande nummers waren wel wat beter. Maar dit nummer klonk voor mij een beetje als meatloaf zingt stones.

    De overige bands droegen allemaal veel meer. Beter samenspel, betere sound, podium performance.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb net wat YT bekeken. Ik vind Streisand waarschijnlijk de beste.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Nou toch maar even onze Zwanenzang ook dan:

    https://youtu.be/4zoY4GIBkzI
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb net wat YT bekeken. Ik vind Streisand waarschijnlijk de beste.
    Janneke is erg goed en haar band idem dito!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Overigens ook wel fantastische songs.

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Wel jammer dat zodra er een rustiger nummer wordt gespeeld de punten van de jury meteen dalen. Ze reageren veel positiever op power nummers. Ik vind Cesar verder erg weinig zinnigs hebben te melden, behalve ‘ik vind het lekker’ of ‘het spreekt me niet aan’ zegt hij niet waarom. Spike heeft nog het beste commentaar, ook al doet hij een beetje popie.

    Ook jammer dat er steeds maar 1 band afvalt want zo is het totaal niet spannend. Je kan al bijna voorspellen na 1 uitzending wie er uit zal vliegen en wie er in de Ziggo terecht zullen komen. Daar hoef je een tribute band niet 6 keer voor te horen. Verder vind ik wel een leuk en vermakelijk programma.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top