Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 37 EersteEerste ... 10181920212230 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 370
  1. #191
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard We doen mee aan The Tribute - Battle of the bands!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik heb er vanavond weer naar gekeken, net als voorgaande weken en nu heb ik het geluid over mijn mooie stereo gehoord.
    Maar ik vind het meer dan matig, zeg maar slecht. Nauwelijks gitaar te horen, geen detail en voornamelijk veel te veel bas.

    En dat lijkt maar niet beter te worden naarmate het vordert. Ik zou die technicus vervangen door iemand die het wel kan.
    Want het mag dan live lijken, maar reken maar dat het programma uitgebreid wordt ge-edit en dat het geluid achteraf wordt gemixed voor TV.

    Volgens Spike klinkt het in de zaal wel super, maar dat is waarschijnlijk een andere technicus die dat live mixed.

    Zonde van een verden leuk programma en je kan toch niet gaan zeggen dat het geluid bij muziek niet belangrijk is.
    Hmm…was vorig jaar dan beter denk ik, want vind dit filmpje van onze laatste uitzending toch wel aardig klinken (in ieder geval mijn gitaar wel goed te horen &#128521:

    https://youtu.be/4zoY4GIBkzI
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #192
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Ik heb het gevoel dat die U2 band ook veel beter kan. De zanger lijkt me erg nerveus, maar hij raakt me wel. Jammer dat de gitaar nauwelijks hoorbaar is. Hoe moeilijk is het om een drie mans formatie te mixen?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #193
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Precies dat. Veel bas, drums en zang er bovenop en gitaar slecht te horen. Dat moet beter kunnen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #194
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Uitslag was gisteren zeer terecht. Elvis, Bowie en die Earth Wind & fire band bij eerste 3. Dan de rest.
    Geluid inderdaad zeer bagger op tv. En ik ben mega fan van die Bowie band, wat een sterke muzikanten ! En Steve Lukather op drums, altijd cool 😁
    Snap trouwens niet de hoge cijfers voor die Tina Turner tribute. Erg matig.
    Ik denk de volgende ronde of Jackson tribute eruit of Tina.

  5. #195
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Precies dat. Veel bas, drums en zang er bovenop en gitaar slecht te horen. Dat moet beter kunnen.
    Ik hoor een totaal gebrek aan detail. Er doen bands mee met keyboards, blazers, percussie etc, maar daar is hoegenaamd niks van te horen. Ik hoor voornamelijk een partij boem en ik heb verdomd goede luidsprekers.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #196
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mij valt het sowieso op dat de laatste jaren veel (semi)live optredens niet best gemixt worden. Maar goed, U2 bandje van een maatje van me:


  7. #197
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mij valt het sowieso op dat de laatste jaren veel (semi)live optredens niet best gemixt worden. Maar goed, U2 bandje van een maatje van me:

    Ondanks dat dit an sich niet slecht klinkt (als je er tenminste van houdt), is dit voor mij exact het voorbeeld van de waanzin om tot in het absurde exact als een bepaalde band en elk individueel lid daarvan te willen klinken - en er ook zo uit willen zien.

    Ik had graag de JH Experience willen doen, heb me uit de naad geoefend, zelfs links leren spelen, met tanden spelen geen probleem, maar ja, niet zwart hè...
    Laatst gewijzigd door Fobo; 30 januari 2023 om 00:03
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #198
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Deze lui spelen op plekken waar ik alleen maar van dromen kan. Parties waar ze letterlijk ingevlogen worden om daarna twee optredens op een landgoed te doen. Het is natuurlijk niet erg kunstzinnig, maar wel een beroep en daarna kun je altijd nog iets heel bijzonders creëren.

    Bovendien is het in LA allemaal wat schraler.

  9. #199
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Een jaar of acht terug speelden we met de karaokeband op MOMFest in Mariaheide, waar tevens oa een U2 en een Led Zeppelin tribute band speelden. Bij beide bands heb ik een poosje staan kijken.

    Ik vond het maar raar, de kleren, de maniertjes, het air van kijk ons eens een grote band zijn, alles was gekopieerd. Bij de U2 band kregen we de slappe lach van de Bonokloon, toen zijn we maar richting kleedkamer verdwenen. Echt heel apart. Ieder zijn ding maar ik persoonlijk kom er niet voor onder de klamme lappen vandaan.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #200
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wel een goed alternatief die tribute bands. Zeker als je bedenkt wat bands als u2 en de Stones vragen voor een kaartje.
    Daarom is er heel veel werk voor populaire tribute bands. Met nadruk: bands die populaire bands coveren.
    Ik vond die u2 band in dat programma ook lachwekkend. Arrogant mannetje. Hopelijk vliegt hij er de volgende uitzending uit want die band is echt matig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top