Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 37 EersteEerste ... 172526272829 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 370
  1. #261
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Er werd vorig jaar bij de Trbute tijdens de opnames echt helemaal niets overgedaan. Staan, 1x spelen en als het misgaat pech. Je speelt dus maar echt letterlijk 3 minuten in iedere uitzending, zonder soundcheck! Alleen even checken of je geluid had uit je versterker en je inears. Een week vóór de uitzending moesten alle bands langskomen voor een soundcheck en die instellingen zijn blijkbaar goed vastgelegd, tijdens de uitzending kon daar ook niets meer aan veranderd worden, dus niet meer wat extra zang op je inears of minder drum. Was ook totaal geen tijd voor.

    Voor iedere act hadden ze iets speciaals verzonnen, waar je echt pas mee op het podium in front of het publiek mee geconfronteerd werd. Bij ons was dat of we ook de snellere uptempo Marc Ronson versie van Valerie konden spelen. Toevallig konden we dat, was niet gerepeteerd.

    De aankondigingen van Gerard Ekdom werden soms overgedaan, maar eigenlijk ook bijzonder weinig. De jurycommentaren zijn ook allemaal echt ‘live’, werd niet overgedaan. Die waren tijdens de opnamen trouwens wel veel langer, in de tv-uitzending was daar slechts 1/3 of zo van terug te zien.

    Het enige dat echt een beetje nep was, was het applaus. Dat wordt vooraf met het publiek geoefend, in verschillende gradaties van laf applausje tot opstaan en joelen en dat werd ook opgenomen en gefilmd. Sterker nog, je ziet alleen die opnamen als applaus terugkomen in de montage, tijdens de show zelf werd het publiek nauwelijks meer gefilmd. En daar is ook wel een beetje mee gesjoemeld…. De editors konden dus na ieder optreden zelf bepalen welk applaus en welke publieksopnamen aan applaus ze erin monteerden (en dat kan dan heftiger of juist minder heftig dan het daadwerkelijke applaus…..een staande ovatie terwijl die er helemaal niet was….)
    Zo zie je maar, niet alles is fake! Bedankt voor de uitleg.

  2. #262
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Ik vond het vanavond weer helemaal prima want de bands betreft.

    Alleen heb ik wel wat aanmerkingen: zo is het reportoire van EW&F voor de muzikanten behoorlijk moeilijk om dat op de juiste manier te doen, veel ingewikkelder dan het muzikale deel van de Elvis songs. Maarja, wie ben ik?

    En die Bauke doet het heel erg goed en je kunt Angela bijna horen soppen.

    Bij de U2 tribute mis ik nog steeds het geluid van The Edge en dat vind ik heel jammer.

    Die Bowie band, niks mis mee.

    Het geluid op TV: het is beter dan een paar weken geleden, maar ik denk zomaar dat de geluidsman een bassist is en als ik het over bassisten heb dan vond ik de bassist van EW&F hele mooie dingen doen.

    Maar trek je van mijn betoog niks aan hoor, ouwe gepensioneerde studiobaas die dinsdag 80 wordt als het meezit.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #263
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De bands die het uiteindelijk gaan doen in de Ziggo Dome staan meer dan verdiend daar. Heb een voorkeur voor Bowie, omdat dat de muziek is van de 4 bands waar ik het meeste mee heb. U2 heeft inderdaad de gitaar sound totaal niet, maar is ook lastig te evenaren als je niet de massa’s aan pedalen en (rack)gear plus batterijen aan AC30s hebt staan.
    Maar ben het als een van de weinigen hier op dit forum wel altijd met je eens, Hans.
    En alvast gefeliciteerd en op naar de volgende 80 jaar, ouwe pik 😁
    En moge we nog lang van je anekdotes over je studio carrière blijven genieten, want die mis ik hier wel.

  4. #264
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Het lijkt me niet heel moeilijk om een beetje in de buurt te komen met je gitaarsound, maar deze vent klinkt totaal anders.

    En ik begrijp dat het publiek kiest op basis van smaak, maar van een jury verwacht ik dat ze rekening houden met de moeilijkheidsgraad van zo,n nummer.

    Maar ik weet niet of Cesar ook andere instrumenten speelt, maar je ziet dat hij focust op de drummer.
    En Spike let erg op de gitarist.

  5. #265
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt helemaal maar ook logisch dat alle 3 juryleden op hun disciplines gefocust zijn.
    Maar ik blijf u2 de zwakste band vinden van die 4. Er moeten toch betere tribute bands zijn die u2 doen?
    Al met al kijk ik toch weer uit naar seizoen 3 dat er aankomt. Leuke mensen, programma is met zorg gemaakt 👌

  6. #266
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Je kunt je afvragen wat de criteria zijn die de jury moet hanteren en als het zo is dat een tribute zoveel mogelijk op het origineel moet lijken, dan heeft Bauke terecht gewonnen.

    Maar als je ook moet letten op de prestaties van de individuele muzikanten en de moeilijkheid van het nummer, dan had voor mij EW&F de winnaar geweest omdat zij een prestatie op zeer hoog nivo hebben geleverd.

    Maar Bauke klinkt griezelig echt als Elvis en dat heeft geen ander voor elkaar gekregen.

    Ik vond trouwens die Neil Diamond act gewoon slecht.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #267
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Neil Diamond was ondermaats ja.
    Vlak naast Bouke die band niet uit. Zetten eenzelfde grootse prestatie neer vond ik.
    Ew&F was echt goed en die moeten gewoon een paar jaar touren met die muziek. Dansbaar, publieksvriendelijke muziek. Een act waarmee ze maximaal kunnen verdienen als ze dit niveau kunnen vasthouden.

  8. #268
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik heb niet alles gezien, maar gisteren was het dus de finale en de uitslag kwam nogal 'gekunsteld' over.
    Ineens bizar hoge cijfers voor Elvis en Bowie (die genekt werd door een relatief lage uitslag van de publieksjury). Bowie was wel wat diverser, Elvis bleef maar hangen in het bombastische repertoire en de kritiek van Angela vond ik dan wel terecht dat hij ook eens iets van de vroege hits moest doen.
    Dat U2 nog was overgebleven verbaasde me, maar blijkbaar waren een aantal andere acts de vorige aflevering nog slechter.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #269
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    s.
    Maar ik weet niet of Cesar ook andere instrumenten speelt, maar je ziet dat hij focust op de drummer.
    En Spike let erg op de gitarist.
    Ik vind Cesar als jurylid ver ondermaats. Hij heeft werkelijk niets te melden. Veel verder dan ‘ik vind het goed’ of ‘ik geef een 7’ komt hij niet. Hij onderbouwt zelden waarom hij dat cijfer geeft. Spike en Angela vind ik wel goed en zinnige dingen zeggen. Al is alles heel voorspelbaar en weet je vantevoren eigenlijk al de uitslag. En wordt er al met tienen en negens gestrooid als het nummer nog maar 20 seconden bezig is.

    Verder vind ik het geluid wel altijd goed voor een live, niet gemakkelijk om dat zo te doen met al die verschillende bands. Niet erg dat de bas er lekker in zit.

  10. #270
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Bij mij overheerste het basgeluid op zowel de TV als op de stereo die er aan hangt en ik heb een paar super speakers. Als was het wel in de afleveringen van een paar weken geleden erger dan in de laatste paar.

    En ik denk dat het live geluid achteraf wordt gemixed, want tegenwoordig neem je met het grootste gemak als het moet 100 sporen digitaal op en die kun je in de studio geautomatiseerd mixen.

    En ik las ergens dat het geluid in de zaal, wat dus wel live wordt gedaan veel beter was dan op TV. En ik heb dat zelf een jaar of tien gedaan, ook met big band festivals, dus ik weet hoe dat werkt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top