Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 37 van 37 EersteEerste ... 27353637
Weergegeven resultaten: 361 t/m 370 van 370
  1. #361
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.563

    Standaard

    De einduitslag volgde het verloop van de afgelopen weken. Ik had deze uitslag ook wel voorspeld. CCR is het lievelingetje van de jury. Ik snap de hoge punten niet zo goed. Natuurlijk, het is een solide band en kunnen rustig een set vol spelen in de Ziggo, maar Toon klinkt niet als Fogerty (Douglas zit dichter bij Sinatra dan Toon bij John) en muzikaal is het ook geen hogere wiskunde. De Bee Gees zijn echt ontzettend goed en terecht eerste. Brothers of Blues is eersteklas entertainment en wat mij betreft verdiend derde. Vierde plek had ook Phil mogen zijn, ik was verrast door de lage cijfers. En Spice Girls hadden veel energie deze keer. Leuke club, ze hadden gewoon pech met zoveel goeie bands.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #362
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Speedy, ik ben het ook niet echt met je eens eerlijk gezegd.
    Dit is een gitaarforum en breder getrokken dus tevens een forum over muziek, als er door iemand gezegd wordt dat diegene niet veel heeft met coverbands dan is dat ook een bijdrage aan dit onderwerp en het kan tot interessante discussies en uitwisseling van standpunten leiden.

    Jouw argument houdt mijns inziens alleen steek als we het hier over wielrennen gaan hebben want om op een gitaarforum een dergelijke reactie te plaatsen in een niet aan het forum gerelateerd onderwerp dat zou naar mijn mening inderdaad redelijk onzinnig zijn omdat de groep die zich met het topic bezighoudt waarschijnlijk alleen of voornamelijk liefhebbers zullen zijn.

    In dit topic kunnen de reacties best breder getrokken worden omdat het iedereen op het forum qua doelgroep wel een beetje aangaat, of ze nu liefhebber van coverbands zijn of niet.
    Als we jouw argument gaan toepassen op aan het forum gerelateerde onderwerpen dan wordt het hier mogelijk een nog dooiere boel dan het al is en dat lijkt me niet wenselijk.
    Tristan, ik snap echt wel hoe je 'm bedoelt; mij ging het er meer om dat met name apekop misschien wel een stuk of 5 keer het zelfde anti-tribute riedeltje in dit topic heeft gehouden, met nogal sterke bewoordingen. En op een gegeven moment weet je het dan wel. Gek genoeg wordt *ik* dan weggezet als opgefokt /niet-rustig als ik daar tegen in ga. En tuurlijk doet het mij iets meer als wanneer ik niet zelf in een tribute band zit. Binnen onze band verschillen zelfs de meningen over in hoever je moet gaan om het origineel te benaderen.
    We spelen Iron Maiden en ik heb (geen Jackson) een Charvel die toch wel de typische A.Smith looks heeft, maar je gaat mij niet snel zien zeulen met een Marshall JMP-1 rack e.d... Maar goed, ik dwaal af.

    Ik gun ieder z'n broodverdienste hoor., maar mag ik gniffelen als je als gitaarleraar zegt 'ik moet er niet aan denken continu andermans muziek te spelen' als anti-tribute argument? Tja, blijkbaar is dat flauw. Soit.

    Wat de finale betreft, gisteren gezien idd. Bee Gees terecht gewonnen. Er werd wel met belachelijk hoge punten gestrooid. 1e nummer van Sinatra (My Way) was erg steenkolen Engels...
    CCR Around the Bend was wel heeeul goed qua gitaarsound.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #363
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Dat de Bee Gees de finale zouden halen en mogelijk zelfs headliner zouden worden kon je al vroeg zien aankomen.

    Joe Cocker eruit verbaasde me wel enigszins, zeker gezien de reden van de jury (Hij zou overspeeld worden door de band of zoiets. Tja, de geluidsman kan het ook beter in balans brengen natuurlijk ).

    De Spice Girls performance vond ik beter dan die van Sinatra. Dit keer ben ik het wel met Han S eens dat de timing niet lekker zat, My Way kwam wat dat betreft niet in de buurt van het origineel. Ik vond het ook geen handig nummer voor de finale, ze hadden er zomaar uit kunnen liggen en wat mij betreft had dat terecht geweest. Wel goeie band, maar als tribute vind ik Spice Girls dan overtuigender

    Van CCR vond ik Bad Moon Rising wat tegenvallen. Enthousiast is prima, maar het nummer afraffelen alsof je de laatste trein nog moet halen is niet tribute-waardig. Het tweede optreden van de avond ging gelukkig wel beter en daarom ook een terechte tweede plaats.

    Blues Brothers was niet mijn keuze geweest, het show element moet het dragen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #364
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.702

    Standaard

    Tja, die Frank Sinatra heb ik nooit begrepen. Hij heeft een vreselijk goede band achter hem, maar het gaat om de zanger Sinatra en daar heb ik vaak heel goed naar geluisterd en daar komt deze man niet dicht bij in de buurt, hoewel hij vreselijk zijn best doet.

    Luister eens naar de echte Sinatra en let goed op zijn timing. Ga naar het nummer 'It was a very good year' en in het tweede couplet waarin hij zingt dat hij 21 was. Let op de zin: 'and it came undone'. Die timing is volstrekt uniek en dat deed Sinatra dus.

    Dat heeft deze Peter Douglas nog niet helemaal door en hij is een diehard fan van Sinatra, absoluut en niks mis mee.

    De heer Cocker vond ik niet geweldig gisteren en dat heeft hem zijn Ziggo gekost. Eerder deed hij 'you are so beautiful' en daarmee raakte hij me keihard. Gisteren deed het me niks.

    En dan die Bee Gees, hele grote klasse, maar ik vind het nog steeds niet tof dat die Toto band heeft moeten vertrekken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #365
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Let op de zin: 'and it came undone'. Die timing is volstrekt uniek
    Nou, ik zit er nu naar te luisteren....hoe bekend ben jij met Snoop Dogg?
    Ik hoor kwart-triolen, mega laid back, laat in de tel in die zin.

    Vanaf 1m41s:
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #366
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, die Frank Sinatra heb ik nooit begrepen. Hij heeft een vreselijk goede band achter hem, maar het gaat om de zanger Sinatra en daar heb ik vaak heel goed naar geluisterd en daar komt deze man niet dicht bij in de buurt, hoewel hij vreselijk zijn best doet.

    Luister eens naar de echte Sinatra en let goed op zijn timing. Ga naar het nummer 'It was a very good year' en in het tweede couplet waarin hij zingt dat hij 21 was. Let op de zin: 'and it came undone'. Die timing is volstrekt uniek en dat deed Sinatra dus.

    Dat heeft deze Peter Douglas nog niet helemaal door en hij is een diehard fan van Sinatra, absoluut en niks mis mee.

    De heer Cocker vond ik niet geweldig gisteren en dat heeft hem zijn Ziggo gekost. Eerder deed hij 'you are so beautiful' en daarmee raakte hij me keihard. Gisteren deed het me niks.

    En dan die Bee Gees, hele grote klasse, maar ik vind het nog steeds niet tof dat die Toto band heeft moeten vertrekken.
    Dit heb je al vaker gezegd, maar waarom maak je er zo’n punt van? Hij komt dichterbij dan Toon bij Fogerty, en dat is ook niet erg.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #367
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.702

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dit heb je al vaker gezegd, maar waarom maak je er zo’n punt van? Hij komt dichterbij dan Toon bij Fogerty, en dat is ook niet erg.
    Ik maak er geen punt van hoor, maar ik vind die man gewoon niet geweldig, in tegenstelling van zijn band want dat is wereldklasse.

    En die Toon vind ik een aardige vent, maar ik heb John Fogarty live gezien en dat is een totaal ander gebeuren. Die man kwam als een storm het podium op en maakte een diepe indruk met zijn performance, komt Toon helemaal niet bij in de buurt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #368
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Net terug zitten kijken. Jammer dat Joe Cocker afvalt. En ook denk ik gewoon strategie stemmen. Ze moeten kijken waarmee ze de ziggo vol kunnen krijgen. Het is nu een mix van bands voor ieder wat wils. Ik denk dat CCR en Joe Cocker teveel in dezelfde hoek zaten dus een van de twee moest afvallen. Spike die zn cijfer bijsteld tijdens de solo terwijl hij achteraf zegt wat een geweldige gitarist het is. Wederom geen inhoudelijke beargumentering waarom ze afvallen.

    Spice girls had ik nig wel verwacht dat ze zouden houden om wat jonger publiek aan te spreken ook nog.

    Ik ben ook benieuwd hoe het publiek is opgebouwd. Of het ook is zoals bij veel bandwedstrijdjes, wie het meeste mensen meeneemt krijgt de hoogste publiekstemmen.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 18 februari 2024 om 20:56
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #369
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Net terug zitten kijken. Jammer dat Joe Cocker afvalt. En ook denk ik gewoon strategie stemmen. Ze moeten kijken waarmee ze de ziggo vol kunnen krijgen.
    Het kwam bij mij ook behoorlijk geënsceneerd over (mn de cijfers van de jury met hele hoge cijfers waar de favoriet alleen maar met drie tienen overeen kan, oeh wat spannend, en wat denk je… jongensboek). Maargoed, we kijken naar een tv show dus dat moet je op de koop toenemen.

    De ziggo vol krijgen lijkt me niet zo’n issue want alle shows zijn volgens mij al een hele tijd uitverkocht.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #370
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Ja ik vond het ook ineens heel overdreven. Het nummer was een prima keuze, de uitvoering was prima maar toch zoals hij zelf ook zei het laagste cijfer wat hij ooit heeft gekregen tijdens het seizoen. Enkele keren geprezen om zijn stem en stemgeluid en nu krijgt hij te horen dat hij magertjes is ten opzichte van de top band die achter hem staat. Ze hadden duidelijk vooraf al een afvaller geselecteerd, maar dat hadden ze wel iets minder dik erop mogen leggen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top