Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 37 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 370
  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dat klopt wel. Belangrijkste vereiste was inderdaad: Ziggo in vuur en vlam kunnen zetten. Daarna als tweede vereiste klinken als het origineel.
    Als je puur kijkt welke van de 4 bands die in de Ziggo staan de beste vertolking van het origineel neerzet, had de uitslag eigenlijk moeten zijn:
    Marley
    Queen
    Joel
    Brucified.

    Een Ziggodome lijkt mij een vrij dure zaal om af te huren en ze willen gegarandeerd een volle bak hebben (17.000 mensen), dus gaan ze op safe spelen en kijken ze hoofdzakelijk naar welke muziek slaat het beste aan.
    Begrijpelijk want je wilt geen verliesgevend seizoen draaien als commerciële zender.
    Tribute bands die ik helemaal te gek zou vinden en die van mij wel in seizoen 2 mogen zijn: Red Hot Chili Peppers, Pink Floyd, Bon Jovi, Jimi Hendrix en Genesis.
    Maar ja, behoudens Jovi, vul je daar geen SBS 6 publiek mee in de Ziggo. Dus ik ben bang dat je de uitgekouwde popmuziek krijgt die iedereen kent.
    Desondanks ben ik benieuwd naar seizoen 2 en wellicht worden we getrakteerd op verassende bands.

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik hoorde gisteren Spike zeggen dat hij hoopte op tributes aan nieuwere bands. Op zich heeft ie een punt want bijna alle huidige tributes spelen voornamelijk jaren 70 en 80 muziek.

    Wat dat betreft was Celebrating Amy iig wel wat actueler

    Maar goed, nieuwer en met grote hits. Nirvana? Radiohead? Oasis? Metallica? En wat dames natuurlijk. Cranberries?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Foo Fighters en Robbie Williams.

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik hoorde gisteren Spike zeggen dat hij hoopte op tributes aan nieuwere bands. Op zich heeft ie een punt want bijna alle huidige tributes spelen voornamelijk jaren 70 en 80 muziek.

    Wat dat betreft was Celebrating Amy iig wel wat actueler

    Maar goed, nieuwer en met grote hits. Nirvana? Radiohead? Oasis? Metallica? En wat dames natuurlijk. Cranberries?
    Zijn er genoeg van. Waarom moeten het eigenlijk alleen grote hits zijn? Het gaat toch om de tribute?
    Nou ben ik sowieso al niet van de tribute bands. Ik luister 100 keer liever naar iets origineels met eigen werk Het lijkt wel of tribute bands de hele markt hebben overgenomen. Ik vind dat een beetje creatieve en muzikale armoede. Maar zegt tegelijkertijd iets over het publiek en over het lef van de podia.....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Zijn er genoeg van. Waarom moeten het eigenlijk alleen grote hits zijn? Het gaat toch om de tribute?
    Volgens de formule van het programma moet je een volle Ziggo entertainen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Nou ben ik sowieso al niet van de tribute bands. Ik luister 100 keer liever naar iets origineels met eigen werk Het lijkt wel of tribute bands de hele markt hebben overgenomen. Ik vind dat een beetje creatieve en muzikale armoede. Maar zegt tegelijkertijd iets over het publiek en over het lef van de podia.....
    De tribute bands uit het programma eren tot nu toe vooral bands die je nooit meer zelf aan het werk gaat zien. Beetje nostalgie.

    Overigens kwam er van de jury (ik meen Angela) wel een hint om naast de tribute ook met eigen werk te komen. Er zit echt wel talent in die bands en het zou zonde zijn om daar alleen anderen mee te kopieëren.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    ... Als je puur kijkt welke van de 4 bands die in de Ziggo staan de beste vertolking van het origineel neerzet, had de uitslag eigenlijk moeten zijn:
    Marley
    Queen
    Joel
    Brucified...
    Queen stal de show, maar hoorbaar was het nodige niet live. De koortjes (die Queen zelf ook niet live deed) kwamen niet van de bandleden. Als je gaat kijken wat echt live werd neergezet denk ik dat je qua ranking gelijk hebt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Onze zangeres was er vooraf al van overtuigd dat het doorgestoken kaart was ;-) En commercieel gezien is dat natuurlijk ook wel slim. Persoonlijk denk ik niet dat het volledig van te voren gepland was, je hebt altijd onzeker factoren. Ik denk dat A-Fever ook commercieel gezien een goede Ziggo-keuze geweest zou zijn, dus waarom die eruit gingen is me een beetje een raadsel (en je weet het niet: misschien heeft Mojo wel (auteurs)rechtelijke troubles zien aankomen aangezien Abba nog steeds - virtueel - optreedt). Ik denk dat alleen de volgorde en misschien de 4e band nog als variabel werden beschouwd.

    Persoonlijk vind ik het jammer dat de Eagles eruit lagen, die vond ik gewoon erg goed. Brucified is technisch nog wel het één en ander op aan te merken maar het zijn zulke sympathieke gasten dat die absuluut de gun-factor hebben.

    Het was een erg leuke ervaring om mee te doen en we hebben al een aantal optredens staan die we zonder dit programma waarschijnlijk niet gekregen zouden hebben (en dat worden er hoop ik nog veel meer). En Nederland is toch een leuk muziekprogramma rijker. Misschien een editie maken met als hoofdprijs een optreden in Paradiso ipv de Ziggo? Voor de minder bombastische acts 😉
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #148
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ook ik vond de ABBA en Eagles tribute erg goed, maar denk dat ze het voornamelijk niet gehaald hebben omdat ze domweg niet voldoen aan de smaak van met name Cesar en Spike.

    De Queen tribute is geweldig, maar ergens vind ik het wel jammer dat het zo duidelijk is dat ze hulp krijgen van een backingtrack. Op zich niets mis mee maar met Ward als enige zanger voelt het geheel een beetje leeg. En waarom niet een extra toetsenist erbij? Ik ben benieuwd hoe ze die in een show van een uur doen.

    Leuk programma verder en ik ben benieuwd naar het nieuwe seizoen.

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Misschien een editie maken met als hoofdprijs een optreden in Paradiso ipv de Ziggo? Voor de minder bombastische acts 😉
    Dat vind ik geen verkeerd idee. Zo zou de nadruk meer op het tribute gedeelte en de muziek komen liggen en minder op de prijs en de entertainment. Zeg jij het tegen Spike?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #150
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Heeft iemand hier inmiddels een van de deelnemende bands echt live zien optreden?

    De band Queen Must Go On staat vrijdag op het programma bij de Kasteeltuin concerten in Helmond.

    Ik ben wel voornemens om dat te gaan bewonderen, ben wel benieuwd of dat echt zo goed is als op tv
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top