Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Had niet het gevoel dat die zuiver was. Maar kan natuurlijk ook alleen String tree vervangen. Moet zeggen, gitaar was ook wel heel slecht afgesteld. Zal nadenken over je opmerking. Doe ik by the way bij iedere opmerking.
    Stemproblemen hebben zelden met de tuners te maken, maar meestal met de nut.

    Om even jouw ander topic erbij te halen begrijp ik niet zo goed waarom je de gitaar niet gewoon terugstuurt? Een crack bij de neckpocket, gechipte lak bij de neckpocket, niet het gevoel hebben dat de gitaar zuiver is... Je kan er een boel aan gaan upgraden, maar bij een gitaar van dergelijke prijsklasse lijkt me dan dat je de verkeerde gitaar gekozen hebt.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MoonlandMenace Bekijk bericht
    Stemproblemen hebben zelden met de tuners te maken, maar meestal met de nut.

    Om even jouw ander topic erbij te halen begrijp ik niet zo goed waarom je de gitaar niet gewoon terugstuurt? Een crack bij de neckpocket, gechipte lak bij de neckpocket, niet het gevoel hebben dat de gitaar zuiver is... Je kan er een boel aan gaan upgraden, maar bij een gitaar van dergelijke prijsklasse lijkt me dan dat je de verkeerde gitaar gekozen hebt.
    Wat de lak betreft: zit idd een scheurtje in. Heeft verder geen negatieve invloed, heb dat ook nog een keer laten checken bij gitaarbouwer. De chips zijn echt nauwelijks met blote oog waar te nemen. De scheur ook niet. Als je het niet weet zie je het niet.

    Gitaar is slecht geïntoneerd. Hebben ze ws geeneens ingesteld. Gitaarbouwer zag het gelijk aan de stand van de zadels. Hals stond ook te hol. Al bij al echt afgesteld.
    Ik zou hem idd terug kunnen sturen. Maar dat ga ik toch niet doen. Voor de rest ziet de gitaar er prima uit, ook de lak op het scheurtje na.
    Ik laat de fretten vlakken, ronden en polijsten, nut juiste hoogte alle snaren, afstellen en dan heb ik een hele mooie gitaar. Dat voor een prijs van 110,- vind ik reuze meevallen. Afstellen en fretwork had ik toch al van te voren ingecalculeerd. Ik kan niet zomaar even een paar dezelfde gitaren uitproberen in een winkel en de beste uitkiezen. Dat bestaat niet.
    Dan zou ik hem terug moeten sturen en een andere moeten nemen. Net zolang totdat ik een goede heb. Gaat mij echt te lang duren. Zit weken levertijd op. Ik denk dat ik straks een betere heb, dan zo uit de fabriek. Zeker gezien het vlakken van de fretten. Niet dat dit slecht is, maar kan zeker beter.
    Volgens mij mankeert er altijd wel iets aan rechtstreeks uit de fabriek.
    Maar bedankt voor je bezorgdheid.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Ik calculeer het ook altijd in omdat die dingen vaak gewoon moeten gebeuren en ik er zelf te ongeduldig/onhandig voor ben.
    Then again, of ik het met een nieuwe gitaar ook zou accepteren; I dunno; moet ik toch erg verliefd zijn.
    V.w.b. de tuners, zelf goede ervaringen met Schaller en Gotoh.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik calculeer het ook altijd in omdat die dingen vaak gewoon moeten gebeuren en ik er zelf te ongeduldig/onhandig voor ben.
    Then again, of ik het met een nieuwe gitaar ook zou accepteren; I dunno; moet ik toch erg verliefd zijn.
    V.w.b. de tuners, zelf goede ervaringen met Schaller en Gotoh.
    Ik vind het een hele mooie gitaar idd: Mooie klassieke vorm body maar meer jaren 80, wat slanker en strakker. De hals erg mooi klassiek ala Fender strat. Geen slagplaat, want dat is niet mijn stijl. Geen Pickup ringen. Geen outputjack op de voorzijde (kabel mooi weggewerkt). Mooi glanzend zwart met een mooie medium bruine hals. Maw een mooie strakke gitaar met een klassieke touch. Hiernaast speelt de hals ook nog eens erg fijn en is het geluid prima.
    Kortom een prima basis om nog wat te upgraden.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Vanavond zo'n 1,5u gespeeld, Flink snaren op gedrukt, af en toe de tremolo. Stemming bleef toch vrij goed moet ik zeggen. Heb even zo'n D'Addario CT-12 Micro Headstock Tuner stemapparaat gekocht om precies na te meten. Tja meten is weten. Moest tikkeltje bijstemmen, niet noemenswaardig. Weet niet hoe het is als ik de tremolo intensief gebruik?
    Misschien toch maar eens eerst de fretten laten vlakken en de gitaar goed laten afstellen en kijken wat die doet.

    Had trouwens wel hele zwarte vingertoppen van de snaren. Misschien geoxideerd of nieuwigheid? Kan ook effect hebben op de klank misschien?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik krijg ook altijd een andere sound wanneer ik een hoed opzet.


    De kleur van vingertoppen doen niets voor de sound, inmiddels begin ik mij wel af te vragen hoeveel ervaring jij hebt. Geen waardeoordeel, wel een vraag.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2020
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    168

    Standaard

    Geen enkele ervaring met andere gitaren, dan mijn Ibanez. Dat is mijn enige referentiepunt. Dat zal het zijn. Wel ervaring met gitaarspelen. Wat mijn zwarte vingertoppen betreft. Bedoel ik niet dat hierdoor het geluid anders wordt. Maar meer: zijn de huidige snaren nog wel oké? Ik gebruik op mijn Ibanez Dr Veritas snaren en daar heb ik nooit zwarte vingers van omdat deze nauwelijks oxideren.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja weet je, ik gebruik allerlei snaren, van Ernie Ball tot Harley Bentons van 1,50 een setje. Allemaal oké verder. Vaak is het spelen belangrijker dan de snaren, het hout en de frets.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Had trouwens wel hele zwarte vingertoppen van de snaren.
    Kan.
    Ik had dat vroegah altijd met daddario (die normale xl's). Irritant.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door h.v.d.koppel Bekijk bericht
    Misschien toch maar eens eerst de fretten laten vlakken en de gitaar goed laten afstellen en kijken wat die doet.
    Na dit hele draadje met wat verbazing te hebben gelezen; Als je bovenstaand hebt laten doen, wat heb je dan voor volgende plannen? Mijn bekruipt een beetje het gevoel van een sterke besmetting met tweakeritis. Nu is er niet per se iets mis met een "het moet beter als het beter kan" mentaliteit maar er komt en moment dat je je moet afvragen of het wel beter wordt of alleen maar anders. Daarnaast krijg je op een forum binnen alle suggesties ook meningen te horen die niet altijd hoeven te matchen met wat jij fijn vind. Neem op gegeven moment dus ook even pauze en ga een tijdje spelen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top