Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41
  1. #21

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Is Scheffer van Ateng? Dat wist ik niet. Ik zal er eens verder induiken, thanks!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Heeft iemand hier misschien ervaring met Scheffer pickups? Een bedrijfje uit Hoogeveen die ook Filtertron elementen draait. Ik hoef voor mijn Jet niet de allerbeste pickups, maar gewoon goeie elementen. Ik ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn hier, €140 voor een set lijkt me best redelijk als ze gewoon goed zijn.
    Misschien mis ik iets, maar de originele FilterTron van Gretsch koop je toch voor minder dan € 140 euro per set. Waarom zou je dan voor een namaak-versie kiezen?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Tja, waarom kopen mensen namaak Tele pickups? Omdat je hoopt op meer kwaliteit en minder merknaam dat je betaalt. Uiteindelijk is Gretsch ook maar een kopie van de TV Jones, die €140 per stuk kosten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Is Scheffer van Ateng? Dat wist ik niet. Ik zal er eens verder induiken, thanks!
    Nee, Ateng heeft ooit wat clips ingespeeld voor Scheffer. Ook Napoje heeft wat ervaring dacht ik. Er is een ouder draadje te vinden op dit forum over Scheffer waar dit vermeld staat.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Originele filters komen uit Gretsches van voor 1980 en die werden niet los verkocht dus bijna niet aan te komen.

    Wat er daarna kwam is het allemaal niet, vandaar de firma TV Jones, die is jaren bezig geweest met R&D voor cracking the code, ik volgde dat indertijd want ik kocht oude dynasonics en filters (als ik ze tegenkwam op beurzen en Ebay)
    Toen TVJones eindelijk met een pickup verscheen werd dat met gejuich op het Gretsch forum ontvangen en Fender gooide ze gelijk in de annieverary 6118 waar ze toen mee bezig waren want ook Fender kreeg het niet voor elkaar om goeie filters te maken.
    Ik vind de TVjones heel fijn maar de originele nog fijner maar goed, is niet echt een optie.

    IK denk dat afgezien van een Lollar of Duncan de rest gewoon een 13 in een dozijn paf type in een filter behuizing propt en als het je niet op de specifieke toon gaat maar enkel cosmetisch dan is alles wel prima denk ik.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Nee, cosmetisch is niet het punt. Die Dual-coil dingen zien er prima uit, maar klinken niet als Filtertrons.

    De Gretsch HS Filtertron elementen zijn op zich ook prima, maar slecht aan te komen. 7 tot 9 weken levertijd voor het halselement.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik ken de Gretsch filters niet maar die zie ik hier voor een best goede prijs.
    Dat verschil tussen bridge en neck is bij Fender vaak een wassen neus, enkel in naam.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Originele filters komen uit Gretsches van voor 1980 en die werden niet los verkocht dus bijna niet aan te komen.

    Wat er daarna kwam is het allemaal niet, vandaar de firma TV Jones, die is jaren bezig geweest met R&D voor cracking the code, ik volgde dat indertijd want ik kocht oude dynasonics en filters (als ik ze tegenkwam op beurzen en Ebay)
    Is Gretsch dan gestopt in 1980 met die filters te maken. Of stopte een toeleverancier?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Is Gretsch dan gestopt in 1980 met die filters te maken. Of stopte een toeleverancier?
    Rond die tijd stopte de hele productie, iedereen ging in Azie produceren en de oude mannen van Baldwin vonden dat te veel gedoe tot eind '80 toen Fred Gretsch het merk weer terugkocht om het zelf in Azie te laten produceren.
    Maarja, hoe dat dan gaat, nieuwe leveranciers met andere onderdelen en fabricatie... het kostte Fender ook 40 jaar voordat het ze weer lukte om de originele wide range te produceren door verandering van onderdelen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top